۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین گلایه‌ها در حوزه گرانی و فسادهای دولتی به‌حق است/ صف مردم از اغتشاشگران جداست
کد خبر: ۲۷۰۱۸۳ نویسنده: محمد میرزایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

گلایه‌ها در حوزه گرانی و فسادهای دولتی به‌حق است/ صف مردم از اغتشاشگران جداست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حرف مردم در مورد گرانی‌ها هم مانند بسیاری از راهپیمایی‌های دیگر باید در قالب مسالمت آمیز مطرح شود تا دشمنان هم سوءاستفاده نکنند.

گلایه‌ها در حوزه گرانی و فسادهای دولتی به‌حق است/ صف مردم از اغتشاشگران جداست
محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره اعتراضات اخیر مردم در شهرهای مختلف اظهار کرد: دولت به صورت جدی در زمینه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی کار نکرده است.

وی افزود: وقتی نهادهای رسمی اعلام می‌کنند که ۷۰ تا ۸۰ درصد قاچاق از طریق گمرک صورت می‌گیرد، مشخص است عزم جدی برای مهار واردات و گسترش صادرات وجود ندارد که ضعف عمده دولت است.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه نباید زمینه سوءاستفاده را برای دشمنان نظام فراهم کنیم، اضافه کرد: دشمن از اول انقلاب تاکنون در مسائل مختلف از این نظام زخم خورده و هر از گاهی این زخم سر باز می‌کند و قصد دارد کینه‌های خود را بیرون بریزد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر هم بحث داعش مطرح شد که توسط نظام جمهوری اسلامی ایران طومار داعش هم در هم پیچیده شد؛ بنابراین همه این مسائل برای دشمنان نظام گران تمام شد.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: ما هیچ وقت فعالیت و اعتراض مسالمت آمیز را حتی از طریق نهادهای قانونی مانند مساجد و تریبون نمازجمعه انجام نمی‌دهیم.

میرزایی تصریح کرد: پس از نمازجمعه برای بسیاری مسائلی چون غزه و لبنان تظاهرات کردیم که به حق و منطقی بود و این اعتراضات باید وجود داشته باشد؛ اما تاکنون در مورد مسائل اقتصادی مردم انقلابی و متدین ایران راهپیمایی نکردیم.

مردم از فساد و تبعیض گله مندند
وی گفت: وقتی ما اقدام نمی‌کنیم طبیعی است که برخی از سودجویان به فکر سواستفاده برمی‌آیند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: قطع به یقین افرادی که در نمازجمعه شرکت می‌کنند در راهپیمایی پس از آن شیشه نمی‌کنند و یا اموال عمومی را به آتش نمی‌کشند.

وی با بیان اینکه صف مردم از اغتشاشگران جداست،عنوان کرد: حرف مردم در مورد گرانی‌ها هم مانند بسیاری از راهپیمایی‌های دیگر باید در قالب مسالمت آمیز مطرح شود تا دشمنان هم سوءاستفاده نکنند.

میرزایی تصریح کرد: نمازجمعه فرصت مناسبی است تا مردم اعتراضات خود را به صورت منطقی مطرح کنند و با توجه به اینکه نمازجمعه یک نهاد قانونی است حتی نیاز به مجوز هم برای راهپیمایی ندارد.

وی گفت: البته هم اکنون که این شلوغی‌ها پیش آمده است روش مذکور جوابگو نیست؛ زیرا امکان دارد برخی از این اغتشاشگران وارد راهپیمایی شده و مشکلاتی را ایجاد کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: ما طرفداران نماز وقتی به عنوان یک جایگاه مطمئن عمل نکنیم و مشکلات مردم را پوشش ندهیم، دیگران کار خود را پیش می‌برند.

وی اذعان کرد: حتی رهبر معظم انقلاب هم از وضعیت اقتصاد مقاومتی، فساد و تبعیض گله دارند؛ بنابراین می‌توان گفت در این زمینه کم کاری شده است.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: برخی از افراد در بدنه دولت هستند که خیلی هم از این اتفاقات بدشان نمی‌آید و برخی از آنها هم به برجام ۲و۳ اعتقاد داردند.
انتهای پیام/ ۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان