۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مشکل استاندارد تله سی یژ قزوین سریع‌تر حل و فصل شود
کد خبر: ۲۷۰۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مشکل استاندارد تله سی یژ قزوین سریع‌تر حل و فصل شود

استاندار قزوین گفت: مشکل تله سی یژ قزوین باید با همکاری هر ۲ طرف سرمایه گذار و اداره کل استاندارد حل و فصل شود چون مردم توقع دارند که سرمایه گذاری صورت گرفته به نتیجه برسد و آنان از امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

مشکل استاندارد تله سی یژ قزوین سریع‌تر حل و فصل شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نخستین نشست شورای استاندارد قزوین در استانداری اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت مردم باید به رعایت ضوابط استاندارد به طور جدی توجه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود گزارش‌هایی از نبود انطباق جایگاه‌های سوخت با استانداردهای فنی، افزود: آزمون سلامت از جایگاه های عرضه سوخت باید به شک مرتب دنبال شود و باید اداره کل استاندارد به عنوان دستگاه متولی با نماینده جایگاه داران سوخت مشکلات مربوطه را حل و فصل کند.

این مسئول با اشاره به هزینه بالای تیم های بازدید از جایگاه سوخت به منظور صدور گواهی تاییدیه استاندارد، ادامه داد: می‌توان در داخل استان شرکت‌های متقاضی را ساماندهی کرد تا مراحل صدور گواهی بازدید و آزمون از جایگاه‌ها در استان صادر شده و از انحصار استان‌های دیگر در این خصوص خارج شد.

استاندار قزوین همچنین گفت: نمی‌توان اجبار کرد که حتما خود جایگاهداران آزمون‌های سلامت جایگاه‌ها را انجام دهند و باید این کار به مراکز فنی و متقاضیان واگذار شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت مقررات استاندارد در شهربازی‌ها، افزود: شهربازی‌ها و تجهیزات مستقر در آنها باید قبل از بهره برداری مجوز استاندارد را داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: باید خرید وسایل مربوط به شهربازی‌ها از سوی شهرداری‌ها و بخش خصوصی از شرکت‌های دارای استاندارد صورت گیرد.

وی افزود: نصب غیر استاندارد تجهیزات در شهربازی‌ها و بوستان‌ها و نگهداری ناصحیح آنها نیز مشکل ساز می‌شود و اداره کل استاندارد باید بر این موارد نیز نظارت کند.

موضوع استاندارد آسانسورها باید با جدیت پیگیری شود
زاهدی اذعان کرد: از استفاده تجهیزات غیرایمن شهربازی‌ها باید حتما جلوگیری شود؛ چرا که در صورت بروز حادثه و آسیب و نقص عضو تمامی زندگی یک کودک خردسال و خانواده او تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی ابراز کرد: ضوابط استاندارد به شهرداران نیز ارسال شود تا شهرداران نیز بر استانداردها در هنگام خرید تجهیزات نظارت داشته باشند.

زاهدی بیان کرد: مشکل تله سی یژ قزوین باید با همکاری هر 2 طرف سرمایه گذار و اداره کل استاندارد حل و فصل شود چون مردم توقع دارند که سرمایه گذاری صورت گرفته به نتیجه برسد و آنان از امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

وی افزود: موضوع استاندارد آسانسورها به ویژه در مکان‌های عمومی و مجتمع‌های مسکونی بسیار مهم است و باید حتما استانداردهای لازم در آنها رعایت شود.

زاهدی افزود: به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور اعلام شود که باید درخواست بازرسی و صدور مجوز استاندارد آسانبرها را داشته باشند؛ چون در غیر این صورت تبعات هرگونه حادثه ای به عهده مدیر دستگاه خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید درخواست بازدید از آسانسورها و صدور مجوز استاندارد پاساژها و مکان‌های عمومی بالای 10 طبقه و بیمارستان‌ها نیز از سوی شهرداری‌ها ابلاغ شود؛ تا مسئولیت هر حادثه ای به عهده مدیر آن مجموعه باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان