۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جان کری هم از اغتشاشات و اعتراضات به دولت روحانی حمایت کرد/ امضای کری واقعا تضمین است!
کد خبر: ۲۷۰۱۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

وزیر خارجه مطلوب جریان غرب گرا هم لگد پرانی کرد

جان کری هم از اغتشاشات و اعتراضات به دولت روحانی حمایت کرد/ امضای کری واقعا تضمین است!

این در حالی بود که برخی از تئورسین های غرب گرا و همچنین روزنامه زنجیره ای داخل کشور حتی پا را فراتر می گذاشتند و تبلیغ می کردند که رابطه خوب ظریف با جان کری دشمنی های آمریکا علیه ایران را نیز کاهش خواهد داد.اما اینک نه تنها دشمنی آمریکایی بیشتر از قبل شده بلکه خود جان کری هم به اعتدالیون و اصلاح طلبان در این روزها چنگ می اندازد!

جان کری هم از اغتشاشات و اعتراضات به دولت روحانی حمایت کرد/ امضای کری واقعا تضمین است!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا که اصلاح طلبان و اعتدالیون حتی در دوران ترامپ هم امید زیادی به وی داشتند، اینک هم از اغتشاشات و هم به نوعی از اعتراضات به دولت روحانی حمایت کرده است.
اما جان کری یادآور اوج خوش باوری جریان غرب گرا در ایران هست در روزهای که تییتر می زدند: " امضای کری تضمین است "!

این در حالی بود که برخی از تئورسین های غرب گرا و  همچنین روزنامه زنجیره ای داخل کشور حتی پا را فراتر می گذاشتند و تبلیغ می کردند که رابطه خوب ظریف با جان کری دشمنی های آمریکا علیه ایران را نیز کاهش خواهد داد.
اما اینک نه تنها دشمنی آمریکایی بیشتر از قبل شده بلکه خود جان کری هم به اعتدالیون و اصلاح طلبان در این روزها چنگ می اندازد!

 اما اینک جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در توییتر نوشته است: "باید فروتن باشیم و بپذیریم که در مورد آنچه در ایران می‌گذرد کم می‌دانیم، هرچند اینقدر روشن است که این روزها متعلق به ایرانیان است نه هیچ کس دیگر. اما حق مردم برای اعتراض مسالمت‌آمیز و بیان آرزوهایشان حقی جهانی است و دولت‌ها در همه جای دنیا باید آن را رعایت کنند."

این در حالیست که تا همین چند وقت پیش برغم کارنامه سیاه آمریکا در اجرای تعهدات بین‌المللی و نقض‌عهدهای مکرر در تعهدات مختلف و عهد شکنی‌های مکرر پس از برجام ، مقامات وزارت امور خارجه همچنان از لزوم اعتماد به قول آمریکایی‌ها سخن می‌گفتند و روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز که ماموریت بزک برجام و چهره خبیث آمریکا را داشتند با ذوق زدگی خاصی تاکید می‌کردند که باید به قول آمریکایی‌ها در اجرای برجام اعتماد کرد.
 

 
برای نمونه، روزنامه زنجیره‌ای شرق-دی‌ماه ۹۴- در تیتر یک نوشت: «اطمینان تهران از اجرای برجام، امضای کری تضمین است». در متن گزارش آمده بود: «به دنبال اعتراض ظریف[به قانون محدودیت ویزا که نقض برجام از سوی آمریکا بود[ جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در نامه‌ای خطاب به ظریف نوشت این قانون به‌هیچ‌وجه مانع ما نمی‌شود که تعهدات خود طبق برجام را اجرا کنیم... عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران درباره این نامه تأکید کرد که این نامه، امضای وزیر خارجه آمریکا را دارد و اجرای موفق برجام را تضمین کرده است. عراقچی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است این است که برجام در مرحله اجرا با هیچ‌گونه خدشه و صدمه‌ای مواجه نشود، آقای کری این تضمین را به عنوان وزیر خارجه آمریکا به صورت کتبی با امضای رسمی داده است»

هر چند بعدها ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به نوع نگاه و خوشبینی‌اش به آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای اعتراف کرده و گفته بود در این‌باره‌اشتباه کرده است. ظریف در آن نشست به صراحت گفته بود که اعتمادش به قول جان کری درباره تحریم‌های ISA‌اشتباه بوده و به این‌اشتباه اعتراف معترف است. 29 آذرماه سال گذشته محمدجواد ظریف و تعدادی از معاونانش که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفته بودند تا درباره جدیدترین وضعیت برجام بویژه پس از تمدید 10 ساله تحریم‌های ISA و چگونگی این پیشامد که خلاف پیش‌بینی‌های برجامی بود، توضیحاتی به نمایندگان مردم بدهند که پس از این نشست جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی، برگه‌هایی را به خبرنگاران داد که حاوی برخی رئوس اظهارات منتسب به ظریف در جلسه مذکور بود که دو جمله در آن برجسته و البته بسیار تلخ بود : «اعتراف می‌کنم‌اشتباه کردم که به حرف جان کری، وزیر خارجه آمریکا اعتماد کردم»




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان