۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مشکل اصلی کشور با وجود ۳۰ میلیون جوان، بیکاری است
کد خبر: ۲۷۰۱۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

گنجی در قزوین:

مشکل اصلی کشور با وجود ۳۰ میلیون جوان، بیکاری است

گنجی در قزوین ما با ۳۰ میلیون جوان، مشکل اشتغال داریم، ابراز کرد: دولت‌های ما در اداره کشور را براساس یک توسعه پایدار، ماندگار و زیرساختی نمی‌بینند و می‌خواهند به گونه ای حرکت کنند که کارشان منجر به رای شود.

مشکل اصلی کشور با وجود ۳۰ میلیون جوان، بیکاری است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ همایش گرامیداشت 9 دی به همت بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قزوین با سخنرانی دکتر گنجی و حضور جمع کثیری از اساتید در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در این همایش اظهار کرد: مسئله ما با غرب یک مساله هویتی و ماهیتی است و هرگز حل نخواهد شد مگر آنکه در آنها هضم بشویم تا ما را به عنوان یک کشور دست چندم بشناسند.

وی افزود: اگر نیروهای انقلاب هویت غرب را بپذیرند دیگر این پدیده‌های عرف بین الملل که به وسیله آن به ما حمله می‌کنند مثل تروریسم ،حقوق بشر، هسته ای می‌شود مساله فرعی و دیگر ما به انتظار نمی‌نشینیم تا این مشکلات حل شود، ما اگر با غرب کار هم نداشته باشیم آنها با ما کار دارند.

این کارشناس سیاسی در ادامه به طراحی مدلی برای برای براندازی توسط غرب اشاره کرد و گفت: مدلی که ما امروز با آن مواجه هستیم یک مدل مفهومی سه وجهی است که یک ضلع آن فشار است؛ این فشار تحریم اقتصادی یا تحریم خاموش است و از ابعاد مختلف است. هدف این فشار ضلع دوم مثلث است یعنی نارضایتی اقتصادی و اجتماعی یعنی راهبرد فروپاشی از درون.

مدیر مسئول روزنامه جوان ادامه داد: در بحث برون رفت از وضعیت اقتصادی و اجتماعی هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد، وقتی داخل کشور را نگاه می‌کنیم می‌بینیم چینش به گونه ای است که انسان مشکوک می‌شود.

وی افزود: دولت به گونه ای است که هیچ ایده ای از آن بیرون نمی‌آید، یک ایده در دولت آمد و آن طرح سلامت است و علت آن است که فردی که آنرا مطرح کرد قبلا در دولت نبوده است. اما بقیه وزرا افرادی هستند که سال‌های زیادی وزیر بوده اند و هرچه ایده داشتند را پیاده کردند.

گنجی بیان کرد: شرایط در دولت به گونه ای است که برای بیرون رفت از این وضعیت کاملا قفل است، نقدینگی یک تریلیون و سیصدهزار است این همه نقدینگی در حوزه تولید و اشتغال بکار گرفته نمی‌شود، این نقدینگی در دولت احمدی نژاد 570 بود و امروز 1300 شده است این پول مدیریت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما با 30 میلیون جوان، مشکل اشتغال داریم، ابراز کرد: دولت‌های ما در اداره کشور را براساس یک توسعه پایدار، ماندگار و زیرساختی نمی‌بینند و می‌خواهند به گونه ای حرکت کنند که کارشان منجر به رای شود.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: دولت‌ها کاری که در انتخابات اثر منفی برایشان داشته باشد و رای آور نباشد را انجام نمی‌دهند یعنی کار بلند مدتی که ماندگار باشد انجام نمی‌دهند.

وی چشمه‌های رأی در ایران را سه مورد دانست و گفت: در کشور ما سه چشمه رأی ساز داریم یکی ارزش‌های انقلاب اسلامی، یکی آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و دیگری اقتصاد و رفاه.

گنجی در ادامه درباره ضلع سوم مدل مفهومی گفت: ضلع سوم مدل غرب برای فروپاشی بی ثبات سازی سیاسی و امنیتی است.

مدیرمسئول روزنامه جوان در خصوص 9 دی گفت: نهم دی را باید با عزت پاس بداریم، مرجع فتنه 88 مشخص است به لحاظ طراحی مرجع آن برخی از اصلاح طلب هستند، در جلسه ی آن ها چندین بار موضوع انقلاب رنگی مطرح می شود. جلسه با موضوع بررسی راه های بدست گرفتن قدرت برگزار کردند، از قبل کاملا طراحی شده بود و سناریوهای مختلفی داشتند.

گنجی، تصریح کرد: میرحسین موسوی کاملا درجریان این طراحی بوده است، اگر موضوع و بحث احمدی نژاد بود علیه او باید شعار می‌دادند. موضوع شعارها اصل نظام و اصول انقلاب بود، در مصاحبه با هفته نامه تایمز به صراحت از ایشان درباره پیروزی می‌پرسند و از وی پرسیده شد که در صورت پیروزی برای پیشبرد اهدافت با وجود نقش رهبری در جمهوری اسلامی چه خواهید کرد. پاسخ می‌گوید: تجمعات چشم گیر هفته های گذشته احتمالا ماهیت ساختار قدرت را به وضع بنیادین دگرگون خواهد کرد و این کار با فشار به رهبری اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه درباره عدم موفقیت فتنه 88 بیان کرد: سه عامل کلیدی باعث عدم موفقیت این طرح شد که یکی از آنها فاصله زیاد رای است.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: در چهار کشور گرجستان، قرقیزستان، صربستان و اکراین اختلاف آراء 48 تا 52 بود ولی اختلاف 11میلیونی در ایران وجود داشت که قانع کننده نبود که اکثراصلاح طلبان اعتراف کردند که تقلب در کار نبوده است.

وی ادامه داد: علت دوم این است که آنها در برآوردشان نقش جمع کنندگی برای رهبری قائل نبودند، اینکه خطبه 29 خرداد رهبری باعث شود جمعیت 700 هزار نفری آنها در روزهای بعد به کمتر از 30 هزار کاهش یابد.

مدیرمسئول روزنامه جوان بیان کرد: دلیل سوم نیز که معجزه انقلاب است و آن اینکه دست الهی به یاری آمد که وصل شد به دستگاه امام حسین (ع) و افرادی که سیاسی نیستند و سنتی هستند در 9 دی آمدند درمیدان قرار گرفتند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان