۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین در حوادث ۸۸ عده‌‌ای از خواص که نمی‌خواستند شکست را قبول کنند، با اهداف دشمن همسو شدند/۹ دی نشان داد که مردم از دستاوردهای انقلاب حمایت می‌کنند
کد خبر: ۲۷۰۰۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۸ ساعت: ۱۵:۳۵ ↗ لینک کوتاه

ضرغامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

در حوادث ۸۸ عده‌‌ای از خواص که نمی‌خواستند شکست را قبول کنند، با اهداف دشمن همسو شدند/۹ دی نشان داد که مردم از دستاوردهای انقلاب حمایت می‌کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوادث ۸۸ عده ای از خواص که نمی خواستند شکست را قبول کنند، حاضر شدند به هر قیمتی ولو به بهانه تقلب اوضاع را برهم بریزند و با اهداف دشمن همسو شوند.

در حوادث ۸۸ عده‌‌ای از خواص که نمی‌خواستند شکست را قبول کنند، با اهداف دشمن همسو شدند/۹ دی نشان داد که مردم از دستاوردهای انقلاب حمایت می‌کنند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به نزدیک شدن به حماسه 9 دی اظهار کرد:  اهمیت 9 دی به دلیل عمق فهم، درک و بصیرت مردم از یکسو و خود جوش بودن و فراگیری آن از سوی دیگر است که معادلات جهانی و امیدواری دشمن را بر هم زد.

 وی ادامه داد: کسانی که از 9 دی به عنوان انقلاب سوم یاد می‌کنند،‌ تعبیر درستی دارند. بعد از پیروزی انقلاب و حرکت تاریخی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و تعمیق دشمن شناسی که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران است حادثه بزرگ 8 و 9 دی ماه آثار و برکات فراوانی به همراه داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حوادث فتنه 88 دشمن و ضد انقلاب امیدوار شده بودند، گفت: حوادثی که در تهران انجام شد دشمن ناامید را که به ویژه در آن مقطع که ایران مقتدر و هسته‌ای را پذیرفته بود،‌ امیدوار کرد.

 رئیس اسبق صدا و سیما افزود: تسلط دشمنان که در تصویر سازی، تصویر پردازی و خبر سازی است می‌خواستند از این حوادث بزرگنمایی کنند و جامعه ایران را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند و آثار زیان بار و تخریبی فراوانی برای انقلاب و مردم در سطح جهانی رقم بزنند اما حماسه بزرگ 9 دی ورق را برگرداند و به مراتب قوی تر از گذشته جایگاه و اقتدار ایران را به مردم و انقلاب هدیه کرد.

عده‌ای خاص از خواص عملا با اهداف براندازی دشمن همسو شدند

وی ادامه داد: در حوادث سال 88 عده‌ای خاص از خواص که نمی‌خواستند شکست را باور کنند و احساس می‌کردند از دایره قدرت و تصمیم‌گیری‌ها خارج می‌شوند حاضر شدند به هر قیمتی ولو به بهانه تقلب که هیچکدام آن را قبول نداشتند،‌اوضاع را به هم بریزند و عملا با اهداف براندازی دشمن همسو شوند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این روزها بحث می‌َشود که آیا سران فتنه یا عوامل آنها با خارجی‌ها جلسه داشته‌اند یا نداشته‌اند؟ با دادن آدرسی عوضی در این مورد بحث می‌کنند. ممکن است جلساتی بوده باشد کسی منکر آن نیست اما لازم نیست که حتما جلسه داشته باشند. استکبار و رژیم صهیونیستی صریح حرف زدند  و آشوب‌ها را هدایت کردند.

 رئیس اسبق صدا و سیما گفت: علی‌رغم سفارش‌های جدی رهبری سران فتنه هیچ مرز بندی با دشمنان قائل نشدند و عملا با خط دشمن همسو و هم داستان شدند. رهبر معظم انقلاب برای اینکه رای دهندگان به این آقایان اقناع شوند و استدلال داشته باشند بزرگواری‌های زیادی کردند.

 ضرغامی با بیان اینکه رهبری به بنده فرمودند تا آنجایی که می‌توانید سعی کنید برای رای دهندگان استدلال بیاورید و آنها را اقناع کنید، افزود: رهبری بر خلاف محدوده قانونی پذیرفتند که نتایج انتخابات قدری عقب‌تر اعلام شود و اگر قرار است شمارش مجدد انجام شود این کار صورت گیرد تا روشن شود که مسئله تقلب دروغین و بهانه است.

 وی گفت: رهبری توجه داشتند که جایگاه و احترام برخی خواص حفظ شود حتی در تجمع میدان ولی‌عصر که شعارهایی به صورت محدود علیه یکی از بزرگان داده می‌شد که به دلیل پخش زنده بودن شنیده شد و رهبری بلافاصله پیغام دادند چون این شنیده شده باید رسما در اخبار عذرخواهی شود و بلافاصه در ابتدای بخش خبری 21 عذرخواهی صورت گفت.

نماینده رسمی موسوی گفت که در انتخابات ایران امکان تقلب وجود ندارد

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: رهبری به همه توصیه می‌کردند تا آنجایی که می‌توانید بهانه را از دشمن بگیرید، تقریبا همه آقایان اعتراف کردند که تقلب بهانه بود حتی نماینده رسمی آقای موسوی در جلسه‌ای خدمت رهبری گفتند که در انتخابات ایران اصلا امکان تقلب وجود ندارد چون همه چیز در اختیار مردم است، اگر چند رای هم جابجا شود به هیچ وجه تاثیری در نتیجه انتخابات ندارد.

 رئیس اسبق صدا و سیما با بیان اینکه با الگو برداری از جنبش‌های رنگین می‌خواستند ایران را با تهدید‌های بزرگی مواجه کنند، گفت: برخی سوال می‌کنند که اگر به آقای موسوی تریبون می‌دادید و بعد از فتنه‌گری هایی که کرد در برنامه تلویزیونی با مردم صحبت کند ممکن بود آرامش به جامعه برگردد.

 ضرغامی افزود: بنده به این افراد که با دلسوزی و ساده اندیشی این مسئله را مطرح می‌کنند می‌گویم که در صحبتی که شخصا با موسوی داشتم به او گفتم هیچ مانعی برای این کار نیست اگر صحبت شما در جهت آرامش‌بخشی و جمع کردن تظاهرات است برنامه‌هایتان را بگویید ما ضبط و همان را پخش می‌کنیم اما آقای موسوی قبول نکرد و حتی نپذیرفت که یک مجری در برنامه با او همراه شود.

 وی ادامه داد: تمام محتوای نوار آقای کروبی خلاف قانون بود و شورای 5 نفره تبلیغات انتخاباتی که فقط یک عضو آن صدا وسیما است این نوار را رد کرده بود. آقای کروبی گفت اگر همه این پخش نشود من رضایت نمی‌دهم و می‌گویم حرفایم سانسور شد. ما از رهبر انقلاب مشورت خواستیم و برداشت من از صحبت‌های ایشان این بود که باید این نوار پخش شود تا بهانه دست آنها نباشد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز جوانان باید بیانیه‌های فتنه گران را یکبار دیگر مطالعه کنند، گفت: اینها در بیانیه‌هایشان صریحا اعلام می‌کنند که انتخابات باید ابطال شود. مردم را به آمدن به خیابان‌ها دعوت می‌کنند و برای رد گم کردن کلمه آرامش و مصالحه را هم می‌نویسند.

 رئیس اسبق صدا و سیما گفت: در انتخابات 92 با حدود 300 هزار اختلاف رای بلافاصله رقبا به برنده انتخابات تبریک گفتند چگونه می‌شود که 11 میلیون رای مخدوش شود؟ شب انتخابات 88 در برابر تریبون‌های خارجی اعلام کردند که برنده انتخابات هستند این حرف‌ها نشان می‌داد که آقایان اصلا قصد همراهی کردن با نظام را نداشتند.

 ضرغامی تاکید کرد: هیچ‌کدام از این آقایان به تقلب اعتقاد نداشتند بارها هم این موضوع را مطرح کردند اما تقلب را بهانه‌ای برای از قدرت خارج نشدن قرار دادند لذا حاضر شدند به قیمت براندازی نظام به اهدافشان برسند.

ماهیت فتنه آن است که حق و باطل یا هم مخلوط می‌شود

 وی با تاکید بر اینکه ماهیت فتنه آن است که حق و باطل با هم مخلط می‌شود، ادامه داد: فتنه فریبنده است و در گرد وغباری که ایجاد می‌شود خیلی‌ها متوجه ماهیت مخرب آن نمی‌شوند اما وقتی فتنه رد شد تازه چهره منفورش روشن می‌شود.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: فتنه یعنی همین که خواص بی بصیرت در میدان حرف می‌زنند یا سکوت بیجا می‌کنند این سکوت بیجا هم دقیقا در جهت همراهی آنها با اصحاب فتنه بود لذا مردم به تردید می‌افتند.

 رئیس اسبق صدا و سیما ادامه داد : چند وقت پیش رهبر انقلاب به یکی از آقایان که با ساده‌لوحی از فردی حمایت می‌کرد فرمودند این افراد واقعا اگر چنین نیتی دارند در آن مقطع یک کلمه می‌گفتند که امکان تقلب وجود ندارد فضا بسیار متفاوت می‌شد و فتنه این ابعاد را پیدا نمی‌کرد.

 ضرغامی افزود: آقایان این کار را نکردند و حاضر شدند تا براندازی نظام پیش بروند و دست از برنامه‌های خودشان برای کسب قدرت برنداشتند.  امام علی(ع) فرموند تنها عبور از فتنه تبعیت از رهبری و امام عادل جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه در فتنه فقط باید نگاه کنیم که امام عادل و رهبری چه می‌گوید، ادامه داد: در آن ماه‌ها هیچکس آرامش نداشت در خیابان‌های تهران تردد کند و همه در تهدید و خطر بودند. شبکه‌های ماهواره‌ای دائما دستور ساخت بمب دستی را می‌دادند. مدعیان حقوق بشر هم که سکوت کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر حتی یک تذکر به این شبکه‌ها ندادند که اقداماتشان خلاف تمام آیین‌نامه‌های شبکه‌های رسانه‌ایست بر اساس این آیین نامه کسی نمی‌تواند در جهت تخریب و ‌ضربه زدن به امنیت مردم برنامه تلویزیونی داشته باشد.

رئیس اسبق صدا و سیما ادامه داد:‌در شبکه سحر برنامه ای علیه رژیم صهیونیستی پخش شد که یک پزشک چشم‌های بچه‌ای را در آورد تا برای فرزند یک صهیونیست استفاده شود به عنوان اینکه یک خشونت بود شبکه رسمی و قانونی سحر را قطع کردند و گفتند اگر شما این شبکه را قطع نکنید ما 12 شبکه را به صورت همزمان قطع می‌کنیم چطور این کار خشونت بود اما حرکت مجری‌های شبکه‌های ماهواره‌ای که به مردم دستور ساخت بمب را می‌دادند خشونت نبود.

ضرغامی با تاکید بر اینکه همه دست به دست هم دادند تا انقلاب را نابود کنند، ادامه داد: یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه رفتار و عملکرد رهبری در دوران ریاست جمهوریشان است، در دور دوم ریاست جمهوری ایشان نمی‌خواستند آقای موسوی را  به دلیل ناتوانی اجرایی به عنوان نخست وزیر معرفی کنند مردم هم این انتظار را داشتند.

وی اظهار کرد: در دور اول عملکرد آقای موسوی به گونه‌ای بود که رهبری راضی نبودند و حق مسلمشان بود که نخست وزیر دیگری انتخاب کنند تا اشرافی بر تحولات اجتماعی جامعه داشته باشد. امام راحل تشخیص‌شان در مقام ولایت فقیه این بود که به دلایل مختلف و مسئله جنگ توصیه کردند که آقای موسوی نخست وزیر بماند رهبری نیز این توصیه امام را کاملا پذیرفتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: رهبری به دلیل حساسیت‌های چند وزارتخانه به رئیس جمهور توصیه کردند که همه وزرا را شما انتخاب می‌کنید و من حرفی ندارم این چند وزارتخانه را هم با من کنترل و چک کنید نه اینکه رهبری خودش وزیر انتخاب کند بلکه فرمودند چک کنید که شرایط را برای انجام اینکار سنگین دارد یا نه. 

 رئیس اسبق صدا و سیما گفت: ‌به برکت آزادی بیان فضای مجازی ببینید تا چه اندازه حرف زدند و گفتند ما به رئیس جمهور رای دادیم چرا رهبری چند وزیر را انتخاب کند در حالی که اصلا اینگونه نبوده و رهبری هیچ وزیری را انتخاب نکردند حتی خود رئیس جمهور بارها گفت که من خودم انتخاب می‌کنم.

9 دی نشان داد که مردم در صحنه هستند

وی با بیان اینکه امام راحل اصل انتخاب نخست وزیر را به رئیس جمهور وقت توصیه کردند آیا اصلا کسی از مردم فهمید؟آیا کسی اعتراض و انتقادی شنید؟ افزود: 9 دی نشان داد که مردم در صحنه‌اند و از انقلاب ،‌دین و دستاوردهای شهدا حمایت می‌کنند، این مردم مورد احترامند.

ضرغامی گفت: اگر مشکلات زندگی و معیشتی برای این مردم فراهم می‌شود و جایی صدایشان بلند می‌شود به هیچ وجه نباید به شبکه‌های خارجی توجه کرد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری فرمودند فکر نکنید که اگر مردم در راهپیمایی شرکت می‌کنند، از ما مسئولان گله‌ای ندارند. مردم از گرانی،‌ فقر، رکود و بیکاری ناراحتند و اگر شعار هم می‌دهند اینها همان مردمی هستند که در 9 دی آمدند و خودشان صاحبان انقلابند.

رئیس اسبق صدا و سیما افزود: مردم نسبت به حرف‌های ضدانقلاب و دشمنان در فضای مجازی هوشیارند و تحت تاثیر این القائات قرار نمی‌گیرند چون مردم صاحب انقلابند اعتراض کردن حق آنهاست و مسئولان وظیفه دارند به درستی آنان را رفع کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان