۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۵۰۰ قزوینی سال گذشته به سرطان مبتلا شدند
کد خبر: ۲۷۰۰۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۷ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

۱۵۰۰ قزوینی سال گذشته به سرطان مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر مبتلا به سرطان شدند، خاطرنشان کرد: آمار واقعی قطعا بالاتر از این است؛ چراکه قطعا عده‌ای تشخیص داده نمی‌شوند یا برخی بی‌توجهی کرده و برخی دیگر فوت می‌کنند.

۱۵۰۰ قزوینی سال گذشته به سرطان مبتلا شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر منوچهر مهرام در نشستی که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) با موضوع سبک زندگی اسلامی با محوریت حوزه سلامت و درمان در بنیاد نخبگان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۴ عامل مشترک تاثیرگذار در همه بیماری‌ها، تغذیه سالم، فعالیت بدنی و ورزش، خودداری از مصرف دخانیات و استرس است.

وی افزود: انتظار داریم که در جمعیت عام، یک هزارم جمعیت در هر سالی مبتلا به انواع سرطان‌ها شود که شایع‌ترین سرطان در کشور و استان سرطان پوست و در خانم‌ها سرطان سینه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر مبتلا به سرطان شدند، خاطرنشان کرد: آمار واقعی قطعا بالاتر از این است؛ چراکه قطعا عده‌ای تشخیص داده نمی‌شوند یا برخی بی‌توجهی کرده و برخی دیگر فوت می‌کنند.

وی اعلام کرد: همچنین برخی دیگر از بیماران به دلیل نزدیکی به پایتخت برای درمان به آنجا مراجعه می‌کنند که در نتیجه جزو آمار تهران محسوب می‌شوند، از این رو می‌توان گفت آمار مبتلایان به سرطان در استان بیش از این تعداد است.

هر سال به طور متوسط بیش از ۲۰۰ مورد به سرطان سینه افزوده می‌شود
این مسئول تصریح کرد: یک سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری است و در صورت تشخیص زودرس به راحتی قابل کنترل و درمان هستند.

مهرام عنوان کرد: هر سال به طور متوسط بیش از ۲۰۰ مورد به سرطان سینه در استان افزوده می‌شود؛ بنابراین باید به زنان آموزش داده شود تا از سن ۳۰ و ۴۰ سال به بعد خودآزمایی کنند تا بیماری سریع تشخیص داده شود و در نهایت متاسفانه یک سوم ممکن است تشخیص و یا درمان زودرس نشود.

وی تصریح کرد: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که ما در پیشگیری و در تشخیص زودرس خوب کار نکردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: هر سرطان برای خود علایم و ریزفاکتورهای خاصی دارد و لازم است تا عوامل زمینه‌ساز سرطان‌ها به آحاد جامعه آموزش داده شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی گفت: ۱۵ درصد جمعیت استان مبتلا به پری دیابت و یا دیابت نهفته هستند و آمارها نشان می‌دهد میزان ابتلا به دیابت در بخش شهری استان، دو برابر بیش از روستاهاست و این امر حاکی از آن است که شیوه زندگی و تغذیه سالم و فعالیت بدنی در ابتلا به دیابت نقش مهمی دارد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان