۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چه کسانی مخاطب سخنان و هشدارهای رهبری بودند؟
کد خبر: ۲۶۹۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۷ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش تحلیلی؛

چه کسانی مخاطب سخنان و هشدارهای رهبری بودند؟

با انتشار سخنان رهبر انقلاب، گمانه‌زنی‌ها درباره مخاطب اصلی سخنان ایشان در این سخنرانی آغاز شد و بسیاری بر سر مخاطب اصلی بیانات امروز ایشان، اتفاق نظر داشتند.

چه کسانی مخاطب سخنان و هشدارهای رهبری بودند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه (۶ دی) در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بی‌وقفه امریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن «امید و اعتماد به نفس ملت»، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد کردند و با یادآوری تحلیل‌ها و تبلیغات پوچ چهل ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی تأکید کردند:

"به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه خواهیم داد."

ایشان با تأکید بر استمرار دشمنی ها با ملت ایران، فرمودند:

"مهم این است که در هر دوره ای طراحی و نقشه دشمن در عرصه های مختلف را بفهمیم و براساس آن، پیشگیری، دفاع خوب یا حمله پیش دستانه انجام دهیم."

رهبر انقلاب اسلامی، مهمترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی را ناامید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف ها و کاستی ها دانستند و افزودند: امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می شود باید مراقب فضای مجازی بود از این جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «انتشار آمارهای بی پایه، ادعاهای دروغ، تخریب چهره های مورد قبول مردم و انکار موفقیت های انقلاب اسلامی» را بخشهایی از اقدامات در فضای مجازی برای بدبین کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان دانستند و خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی افراد بی تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاهها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می دهند.

ایشان افزودند:

" این افراد بجای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی کاری همراه کرده اند. این افراد، بی ملاحظه و بدون در نظر گرفتن خدا و دین و انصاف، در جهت اهداف دشمن سخن می گویند و به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد می کنند."

حضرت آیت الله خامنه ای در فراز بسیار مهمی از بیانات خود افزودند:

"کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اینگونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود."

با انتشار این سخنان رهبر انقلاب، طبعا گمانه‌زنی‌ها درباره مخاطب اصلی سخنان ایشان در این سخنرانی آغاز شد. آن چه که قابل انکار نیست، بعد از جنجال‌آفرینی‌ها و تبلیغات سوء گروهی از مسوولان پیشین مملکتی، که سابق بر این عنوان جریان «انحرافی» گرفته بودند و حالا یک به یک به دست عدالت سپرده می‌شوند، علیه دستگاه‌ها و نهادها و شخصیت‌های نظام (به ویژه دستگاه‌ قضاء و معرکه‌گیری‌های خیابانی رییس جمهور پیشین و وارد کردن انواع اقسام تهمت‌ها و توهین‌ها به بخش‌های مختلف نظام، مخاطب اول کلام رهبری که پیش از هرکس دیگر در ذهن تصویر می‌بندد، کسی جز «محمود احمدی نژاد» و یاران او نیستند و بسیاری از اشارات رهبر انقلاب، با عملکرد این حلقه در هفته‌های اخیر، منطبق است.

اما آن چه در این میان، به عنوان یک خط رسانه‌ای هماهنگ از سوی رسانه‌های فارسی زبان مخالف نظام و برخی رسانه‌های داخلی متعلق به جریان‌های مشخص سیاسی به چشم می آید، این است که قصد دارند تنها مخاطب بیانات رهبری را، رییس جمهور سابق و یاران او نشان دهند و دایره مخاطبان  نقد تند آیت‌الله خامنه‌ای را این چنین محدود نمایند، که در زیر، نمونه‌هایی از این خط رسانه‌ای را می‌بینید:

این تقطیع کلام رهبری البته در برخی رسانه‌های داخلی نیز به چشم خورد، آنجا که "کسانی که امکانات کشور در اختیارشان هست یا بوده" را با تقطیع، به آنچه در تصویر بالا و پایین می‌بینید تغییر دادند:

اما به نظر می‌رسد دنبال کردن این خط که رهبر انقلاب صرفا در بیان این سخنان، رفتار فریبکارانه و در عین حال ساختارشکن حلقه «احمدی نژاد» را مد نظر داشتند، ازین رو صورت می‌گیرد تا دیگر سیاسیونی که از اتفاق در ماه‌های اخیر رفتار و گفتارشان را می‌توان مصادیق همین سخنرانی رهبری دانست، به حاشیه امنی بروند تحت الشعاع هیاهوی رییس جمهور سابق قرار بگیرد. در نهایت، آن خط کلّی که رهبر انقلاب برای رفتار اهالی دیروز و امروز سیاست ترسیم کرده‌اند، محدود به رفتار یک چهره سیاسی و اطرافیان او جلوه داده شود و باز هم یک طیف سیاسی، حساب‌های گذشته خود را با رقیبش صاف کند.

اما بد نیست با مروری بر رفتار و گفتار چهره‌های سیاسی دیگر، دایره شمول انتقادات رهبری را با دقت بیشتری ترسیم کنیم و به آنها که از گوشه‌ای دیگر از منشور سیاسی جمهوری اسلامی، با سخنان خود بهانه به دست دشمنان نظام و کشور داده‌اند، بی آن که اشارتی به مسوولیت‌های چشمگیر خود در عمر ۴ دهه‌ای جمهوری اسلامی داشته باشند؛ بپردازیم.

**ببینید: فیلم/ بیانات رهبرانقلاب در مورد مسئولان بی‌تقوا

حجت الاسلام حسن روحانی، از همان زمانی که در سال ۹۲ پای در عرصه رقابت‌های ریاست جمهوری گذاشت، پایه و مبنای تبلیغات خود را، نفی کامل عملکرد ۸ سال قبل از آن قرار داد. این شیوه از نقد همه جانبه بر دولت‌های نهم و دهم، که در بسیاری از موارد مصداق بارز تخریب و سیاهنمایی مطلق بود، متاسفانه بعد از انتخاب ایشان به ریاست جمهوری هم ادامه پیدا کرد، و هر جا که پای مشکلات و معضلات کشور به میان می آمد، در تمام طول دولت یازدهم، شخص رییس جمهور و یاران ایشان در هیات دولت، گریزی به دولت قبل می زدند و از نیمه کاره ماندن «آوار برداری» از کشور(به واسطه عملکرد دولت‌های نهم و دهم) سخن می گفتند. در سخنان رییس دولت تدبیر و امید و همه اعضای کابینه ایشان، در طول ۴ سال دولت یازدهم، یک بار هم نبود که حتی به «یک» نقطه روشن در کارنامه دولت‌های نهم و دهم اشاره شود؛ چنان که گویی طی ۸ سال قبل از روی کار آمدن روحانی، سیاهی و نکبت و ادبار مطلق در کشور جریان داشت!

و باز جالب‌تر این که، در همین ۱۹ مهرماه سال جاری، حسن روحانی  در جلسه هیات دولت با زیر سوال بردن رفتار ترامپ در زیر سوال بردن همه رفتارهای دولت قبل از خود، گفت:

"واقعاً برای دولت آمریکا شرم‌آور است که استدلالش این باشد که با هر کاری که دولت قانونی قبل انجام داده مخالفت کنند!"

به هر حال، کار این انتقادات بی رحمانه و در خیلی از موارد نامنصفانه تا آخر دولت یازدهم ادامه یافت، تا این که در مقطع رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در اردیبهشت سال جاری، متاسفانه به تخریب کل عملکرد نظام جمهوری اسلامی در طول دوران حیات خود، ان هم از لسان شخص دوم مملکت و زمامدار قوه مجریه رسید.

روحانی در سخنرانی خود در ۱۷ اردیبهشت امسال  در ارومیه گفت:

" ۲۹ اردیبهشت روزی است که ما باید راه خود را به مردم‌مان و جهانیان اعلام کنیم. راه ما وحدت اقوام ایرانی است. ما نمی‌خواهیم فارس و ترک باشد. نمی‌خواهیم ترک و کرد باشد. ما ایران متحد می‌خواهیم. ما همانطور که در سال ۹۲ وعده دادیم کرسی زبان ترکی در دانشگاه ارومیه و کرسی زبان کردی در دانشگاه سنندج ایجاد کردیم. ما ملت صد در صدی را می‌خواهیم. آنها که می‌خواهند بین ما فاصله ایجاد کنند ما یک ملت واحد و یک مشت گره کرده در برابر بدخواهان هستیم. امروز روز تصمیم ماست."

وی در مقصد بعدی کمپین انتخاباتی خود یعنی همدان همین را تکرار کرد:

" ۱۲ روز دیگر باید راهمان را به جهانیان یکبار دیگر اعلام کنیم. ما انحصارگرایان را نمی‌خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته‌اند و حکم صادر کرده‌اند، نمی‌خواهیم. راه ما  مشخص است. راه ما همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام ایرانی است. ما نمی‌گذاریم درصد درست کنید. ما ملت صد در صدی هستیم. ملت ایران با حقوق شهروندی واحد راه مان را ادامه می دهیم."

و همین سخنان را چند ساعت بعد در کرمانشاه تکرار کرد:

" ما ۲۹ اردیبهشت را برای تساوی حقوق شهروندی تمام اقوام ایرانی می خواهیم. ما می خواهیم تمامی مردم ایران، شیعه و سنی و اهل حق، از حقوق مساوی برخوردار باشند. ما نمی خواهیم درصد درست کنیم، ما ملت صد درصد درست می کنیم."

روحانی در همان سخنرانی ۱۸ اردیبهشت در همدان رقبای خود را به بستن دهان و محدود کردن آزادی ها متهم کرد:

 “اینجا روزی است که باید برای روزهای آینده تصمیم بگیریم. منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی‌بازی است و چیز دیگری ندارید.”

و در جای دیگری از این سخنرانی گفت:

“شما در طول این چهار سال در همه جلسات آمدید تا همه شبکه‌های اجتماعی را ببندید. شما در مسیر پیشرفت و آزادی جوانان ما نخواهید بود.”

رییس جمهور سپس اتهامی بسیار سنگین و سیاه به نظامی بست که خود در همه این سال ها همواره در مناصب بالای سیاسی-امنیتی آن حضور داشت:

” اردیبهشت ۹۶ هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند، آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.”

این حرف رییس جمهور که در آن زمان کنایه به یکی از نامزدهای رقیب (که سابقه مشاغل قضایی بالا را داشت) تعبیر شد، در واقع زیر سوال بردن کلیت نظام در دهه ۶۰ و بنیانگذار کبیر آن حضرت امام بود که در مقطع بعد از انجام عملیات «فروغ جاویدان» توسط منافقین و حمله مستقیم به خاک کشور، حکم دادند که اعضای گروهک های محارب و مسلح ضدانقلاب در صورتی که همچنان بر سر موضع بودن خود در حمایت از سازمانی تروریستی که به خاک کشور حمله نظامی کرده پافشاری کنند، مشمول حکم «محارب» و مستوجب اعدام هستند. و از قضاء، همین جمله روحانی به شدت مورد استقبال گروه های ضدانقلاب و دولت های غربی و سازمان ها و نهادهای بین المللی تحت سیطره آمریکا قرار گرفت که همواره به دنبال پرونده سازی‌های ناجوانمردانه علیه ایران بوده و هستند. کار به جایی رسید که در بخش‌های مختلف گزارش به اصطلاح «حقوق بشری» عاصمه جهانگیر (نماینده ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ایران)، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مورد استناد قرار گرفت.

متاسفانه این رویه ناصواب جناب رییس جمهور، در زیر سوال بردن عملکرد نظامی که خود ایشان، «رییس جمهور» آن است در دولت دوازدهم هم ظاهرا ادامه یافته است و ایشان در تلاش برای ادامه «غیریت سازی»، «ایجاد تقابل»، «دوقطبی سازی» و به نوعی «اپوزیسیون نمایی»!، سعی دارند اهداف سیاسی خود را پیش ببرند، و آن چه در این میان علی الظاهر اهمیتی ندارد، اعتبار و آبروی نظام است.

سخنرانی انقلابی حسن روحانی در ۲۳ تیر ۷۸

نمونه این رفتار را اخیرا جناب روحانی در سخنرانی ۲۸ آذر خود در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی بروز داد. در این سخنرانی، ایشان که وزارت اطلاعات تحت نظر ایشان، مسوول اصلی بحث «شنود» در کشور است، و علاوه بر این، مسوول تحقیقات و گزینش متقاضیان تحصیلات تکمیلی هم خود وزارت اطلاعات با همکاری وزارت علوم دولت ایشان است، گویی باز در حال و هوای انتخابات فرو رفتند و از «کسانی» گفتند که شنود می کنند، دانشجو ستاره دار می کنند، برای مردم «پرونده» می سازند، و سپس در قیاسی بی ارتباط، پای تاریخ اسلام را به میان کشید(در راستای موارد قبلی تفسیر به رای قرآن و سنت معصومین برای اهداف سیاسی) که پیامبر اسلام(ص) "ولله شنود نمی کردند."(که خود این برداشت رییس جمهور هم چندان درست نیست، و پیامبر اکرم(ص) برای اداره جامعه، در حد مقدروات آن زمان، یک نوع دستگاه اطلاعاتی برای خود داشتند که البته تفصیل آن در این گزارش نمی گنجد).

به بخش‌هایی از سخنان روحانی در این جلسه توجه کنید:

" می‌گفتند «آنجا را فیلتر کنیم و آن شبکه را ببندیم»، می‌گفتم چرا؟ و ایرادی را پیدا کرده و می‌گفتند. آیا اگر یک راننده تخلف کرد، باید بزرگراه‌ها را ببندیم؟ این چه حرف و استدلالی است؟"

" مگر می‌شود در دنیای امروز، از فضای اینترنت خارج شد و بگوییم که می‌خواهیم اشتغال درست کنیم؟ مگر شدنی است؟"

" نمی‌خواهیم برویم ببینیم در زندگی و امور خانوادگی مردم چه خبر است؟ دو تا دوست چه می‌کنند؟ کی به چه کسی و فلان فرد سیاسی یا حزب سیاسی چه پیامک زد و چی گفت؟"

وی با بیان اینکه "رها کنیم، دست برداریم و مردم را آزاد بگذاریم٬ اضافه کرد که "آن دوره گذشت، والله گذشت، ول کنید."

"طرف می‌خواهد در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس تحصیل کند، چه کار داری به زندگی‌اش؟... حراست(که زیر نظر وزارت اطلاعات دولت روحانی است!) می‌رود از همسایه می‌پرسد که این جوان، جوان خوبی است؟ اینکه در خانه‌اش زندگی می‌کند، همسرش است؟ به شما چه ربطی دارد؟ این غلط‌ها دیگر چیست؟"

رئیس جمهوری با بیان این که "فکر می‌کنیم عقل مطلق هستیم و نعوذ بالله مردم بی‌خبر»٬ خواستار آزاد بودن فضای دانشگاه و نبود دانشجویان ستاره‌دار شد!"

روحانی با بیان این‌که "مگر ما متخصص درست کردن پرونده برای مردم هستیم»٬ افزود که پیغمبر اسلام هم به منافقان و کفار نمی‌گفت که «دیشب چه اقدامی انجام می‌دادی؟ نمی‌گفت اگر هم می‌خواست محاکمه کند، باز هم از علمش استفاده نمی‌کرد. ولله پیغمبر شنود نمی‌گذاشت".

.....

و جالب این جاست رییس جمهور که دوباره (با اهداف قابل حدس) به سخنانی از جنس رقابت‌های انتخاباتی در جهت ایجاد فاصله با نظامی که خود نفر دوم آن است، روی آورده، در حالی حرف از «شفافیت» در برابر مردم می زند. که رکورددار «محرمانه» کردن قراردادها، اطلاعات و آمار در طول تاریخ جمهوری اسلامی است و از سوی برخی کارشناسان و رسانه‌ها «دولت محرمانه‌ها» لقب گرفته است. فقط برای نمونه، خبرگزاری «نسیم» در ۱۸ دی ۹۵، در جدولی، ۴۸ مورد نقص صریح همین اصل «شفافیت» را در دولت یازدهم آقای روحانی احصاء کرد که البته در فاصله انتشار آن گزارش تا به امروز، موارد متعدد دیگری هم به این فهرست اضافه شده که یکی از موارد آن قرارداد گازی با شرکت «توتال» فرانسه است:

با نگاهی دوباره به مسوولیت‌های متعدد حسن روحانی در طول ۴ دهه عمر جمهوری اسلامی، درمی‌یابیم که محدود کردن دایره مخاطبان رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر ایشان به رییس جمهور «اسبق»، نوعی آدرس «غلط» دادن و «بی تقوایی» است که رهبری نیز نسبت به آن هشدار دادند:

۲۰ سال نمایندگی مجلس از ۵۹ تا ۷۹، که از این مدت، ۸ سال آن را نایب رییس مجلس بود (۷۱ تا ۷۹)

۲۴ سال نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی (از ۶۸ تا ۹۲)

۲۱ سال رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام (از ۷۱ تا ۹۲)

۲۶ سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (از ۷۰ تا ۹۶)

سه دوره نماینده مجلس خبرگان از سال ۷۸

۱۶ سال دبیر شورای عالی امنیت ملی (از ۷۰ تا ۸۴)

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم جمهوری اسلامی ایران

مرور این سوابق و مسوولیت‌ها نشان می‌دهد که از قضاء حسن روحانی که پیش از ریاست جمهوری، مسوولیت‌های بسیار کلیدی‌تری از رییس دولت «مهرورزی» داشت (که بالاترین پست‌های او شهرداری تهران و استانداری اردبیل بود)، نقش بیشتری در تصمیمات مهم و کلیدی جمهوری اسلامی در طول حیات آن داشته است و به طریق اولی، می تواند مصداق بیانات رهبر معظم انقلاب و در صف اول پاسخگویی به ملت باشد.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان