۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عربستان توانایی غنی‌ سازی اروانیوم را ندارد/ ایران نقض‌کننده برجام نخواهد بود
کد خبر: ۲۶۹۹۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۷ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

قاسمی:

عربستان توانایی غنی‌ سازی اروانیوم را ندارد/ ایران نقض‌کننده برجام نخواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما نقض‌کننده برجام نخواهیم بود اما براساس نوع برخورد دیگر طرف‌ها تصمیماتی که لازم باشد را اجرا خواهیم کرد.

عربستان توانایی غنی‌ سازی اروانیوم را ندارد/ ایران نقض‌کننده برجام نخواهد بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که گفته است حذف بشار اسد به نفع سوریه است، اظهار کرد: آنها اشتباه می‌کنند چون حضور بشار اسد برای سوریه مفید است.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اظهارات مقامات سعودی که اعلام کرده‌اند می‌خواهند غنی‌سازی اورانیوم داشته باشند،گفت: بعید می‌دانم عربستان چنین توانایی را داشته باشد چون عربستان مثل ایران و سایر کشورها نیست که از نیروی انسانی کار آمد برخوردار باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر ترامپ در گزارش 14 ژانویه پایندی ایران به برجام را تایید نکند، واکنش جمهوری اسلامی ایران چه خواهد بود، بیان کرد: باید صبر کرد و دید چه اقدامی صورت می‌گیرد و براساس نوع اقدام و حرکتی که آنها خواهند داشت ما هم تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم و به هر برخورد و موضع‌گیری پاسخ در خور و لازم و به هنگام خود را خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در صورت تایید پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ و تامین نشدن منافع کشورمان از این توافق‌نامه، همچنان در برجام باقی می‌مانیم، تصریح کرد: ما تاکنون به برجام پایبند بودیم و امیدواریم علی‌رغم کارشکنی‌های ایالات متحده، برجام به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: معتقدیم برجام از استحکام لازم برخوردار است و کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا هم نشان می‌دهد این کشور نتوانسته برجام را به صورت کلی تخریب کند به همین خاطر به تخریب آثار مثبت برجام برای ایران متوسل شده است.

قاسمی بیان کرد: متوسل شدن آمریکا به اتهامات دیگر علیه ایران نشان می‌دهد برجام می‌تواند باقی بماند و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند به شرطی که همه طرف‌ها تعهدات خود را به خوبی انجام دهند همان گونه که ایران تاکنون تعهدات خود را انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ما بارها تاکید کرده‌ایم که نقض‌کننده برجام در مرحله نخست نخواهیم بود، اما براساس نوع برخورد دیگر طرف‌ها در برجام، در مواقع لازم و به هنگام ضرورت، تصمیماتی که از قبل گرفته شده است، عمل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هیات عالی نظارت برجام در صوت ضرورت و در زمان خود مواضع جمهوری اسلامی ایران و اقداماتی که کشورمان خواهد داشت را اعلام می‌کند.

قاسمی درباره روابط ایران و عراق در دوران پساداعش گفت: مقامات دو کشور به طور مرتب و مکرر در تهران و بغداد جلسات متعدد داشتند و در مبارزه با تروریسم هم ایران کمک‌های شایانی را به صورت مستشاری برای دولت عراق به عمل آورده است و امروز خوشحالیم که بساط تروریست‌ها تا حد بسیاری در عراق برچیده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم دولتمردان عراق بتواند در آرامش، ثبات و امنیت، فضای مستعدی برای رفاه مردم کشورشان فراهم کنند و با مجموعه زیرساختهایی که مورد نیاز است در جهت توسعه اقتصادی، فرهنکی و تعالی هر چه بیشتر قدم بردارد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان