۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ادعاهای دادکان توهین به مجمع است/ نشست هاشمی و وزیر عادی بود
کد خبر: ۲۶۹۹۷۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ادعاهای دادکان توهین به مجمع است/ نشست هاشمی و وزیر عادی بود

معاون وزارت ورزش درباره ادعای دادکان مبنی بر مهندسی انتخابات در فدراسیون فوتبال گفت: ورزش نیست اینکه من و وزرات ورزش را متهم به مهندسی انتخابات می‌کنند، توهین به مجامع است.

ادعاهای دادکان توهین به مجمع است/ نشست هاشمی و وزیر عادی بود

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: جلسه شبانه کیومرث هاشمی و وزیر ورزش یک جلسه عادی بود. یک اصل است که تعامل باید بین کمیته و وزارت باشد. بار اول نیست که این گونه جلسات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در مجمع انتخاباتی هاکی، اظهار داشت: انتظاری که از فدراسیون هاکی داریم مانند سایر رشته های ورزشی، پیگیری توسعه عمومی و همگانی کردن این رشته است. هم در سالن و همچنین امکان توسعه این رشته را در استان‌های مختلف داریم.

وی افزود: در مراکز استان‌ها باید حداقل امکانات برای تقویت تیم‌ها و توسعه این رشته داشته باشیم. باید از اقدامات دوستان در این چهار سال اخیر تشکر کنیم موفقیت‌های خوبی داشتند اما نباید به این بسنده کرد. باید در بیشتر رشته‌ها حرف اول را بزنیم حداقل در آسیا. در خیلی از رشته‌ها این امکان را داریم.

* جوان‌های ما ظرفیت ایستادن برای قله‌های جهانی را دارند

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگر در رشته‌ای قهرمان جهان می‌شویم، انتظار داریم در مراحل بعد هم آن را تکرار کنیم. یا اگر قهرمانی داریم، تعداد آنها را زیاد کنیم. ظرفیت و استعدادهایی که در ایران داریم در آسیا جزو بهترین‌ها هستیم. جوانان ما این قابلیت را دارند تا بر قله های جهانی بایستند.

داورزنی خطاب رئیس فدراسیون هاکی به تاکید کرد: شفیع باید به جذب حامیان مالی و اسپانسر توجه داشته باشد چون دولت تنها می تواند بخشی از درآمدها را تامین کند و باید به این موضوع توجه داشت. نیاز به بررسی های دقیق و کارشناسی باشد تا صرفا نگاه فدراسیونها به منابع دولتی نباشد. وقتی فدراسیون برنامه سالانه خود را تنظیم می کند، بتواند آن را پیاده و اجرا کند و صرفا روی بودجه های دولتی تمرکز نکند.

* از امکانات استان‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود

وی با اشاره به ارائه راهکارها برای کاهش هزینه ها تاکید کرد: با امضای تفاهمنامه و اردوهای مشترک باید برای تیم ملی هاکی برنامه ریزی کرد. در خیلی از استانها امکاناتی داریم که به خوبی از آنها استفاده نمی‌کنیم. این ظرفیت ها در کشور ما زیاد است. در خیلی از استانها ارگانهای دیگر امکاناتی دارند که می‌توانیم از این امکانات برای برگزاری کمپ های تمرینی استفاده کنیم البته با برنامه ریزی دقیق. به عنوان مثال برای برگزاری مسابقات یا اردوها هزینه هتل را می توانیم با استفاده از این امکانات، هزینه ها را کم کنیم.

*انتظار داریم هاکی جزو تیم های برتر آسیا باشد

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه و در حاشیه مجمع در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: انتظار وزارت از هاکی و سایر رشته‌ها این است برای بازی‌های 2020 و 2024 اقدامات جدی انجام دهند و به لحاظ استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته ارتقای کیفی داشته باشند.

در خیلی از رشته‌ها باید حرف اول را در آسیا بزنیم و در برخی از رشته‌ها بر مبنای عملکرد بچه ها جزو 10 تیم و در برخی دیگر جزو 4 تیم برتر باشیم. نمی‌خواهیم فراز و نشیب داشته باشیم. یک روز قهرمان باشیم و بار دیگر جزو 10 تیم هم نباشیم. ضمن تشکر از فعالیت‌های چند وقت اخیر هاکی، اعضای مجمع دوباره به شفیع رای داد. این انتظار را داریم که هاکی جزو تیم‌های برتر در آسیا باشد و برای هاکی چمن و سالنی در رده‌های مختلف افتخار‌آفرینی‌های خود را تکرار کند. 

وی افزود: از ظرفیت‌های کشور باید استفاده درست کنیم. نگاه فدراسیون‌ها نباید به بودجه دولت باشد و باید برای استفاده از اسپانسرها تلاش کنند. بحث فقط برای پول نیست، در خیلی از زمینه‌ها ظرفیتی داریم که می‌توانیم استفاده کنیم. در خیلی از نکات مختلف کشور خوابگاه و زمین داریم که می‌توانیم استفاده کنیم. وقتی رشته‌ای در آسیا قهرمانی می‌شود و در جهانی نیز سکو کسب می‌کند می‌تواند در حوزه بازاریابی موفق‌تر عمل کند در این صورت نگاهش به منابع دولت کمتر می‌شود.

* در خصوص تدابیر احتمالی مراجع بین‌المللی درباره کشتی جلسه‌ای برگزار شد

داورزنی همچنین درباره مسئله کشتی و جلسه امروز با خادم، خاطرنشان کرد: امروز جلسه‌ای داشتیم موضوعات مختلف برای اتخاذ تدابیر لازم مبنی بر اینکه تصمیمات جهانی منجر به اتفاقات بد برای کشورمان نباشد، مطرح شد مبنی بر اینکه ما را از میزبانی و یا مسابقات بین‌المللی محروم کنند. در ادامه هم جلساتی خواهیم داشت. چون فقط بحث کشتی نیست. در نشست امروز خادم نگرانی‌های خود را گفت؛ دوستان ما از کمیته و وزارت امور خارجه حضور داشتند. 

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که با چه دیپلماسی می‌توان پیش رفت تا موضوع ختم بخیر شود، عنوان کرد: امروز عمدتا روی این موضوع بحث شد که چه ‌پیش‌بینی‌هایی می‌شود کرد؟ چه تصمیمات احتمالی ممکن است اتخاذ شود و یا چه اقداماتی ما می‌توانیم بگیریم. بخشی از کار در خصوص دیپلماسی عمومی است و بخشی هم به تکنیکال کار مربوط است. ما پیگیر هستیم اجازه دهید به جمع‌بندی نهایی برسیم و بعد می‌گوییم چه تصمیماتی ما گرفته‌ایم و چه تصمیماتی فدراسیون.

* وزارت نظر خود را در خصوص تیراندازی به کمیته اعلام کرده است

وی درباره وضعیت تیراندازی و ثبت‌نام هاشمی در انتخابات کمیته تصریح کرد: هاشمی هر کاری می‌خواهد انجام دهد! انتخاباتی بوده و برگزار شده است. اینکه دوستان می‌گویند دیوان حکم دیگری داده ما گفته‌ایم نظر نهایی را دیوان می‌دهد که هنوز نظر نهایی خود را نداده است. وزارت ورزش نظر خود را به کمیته داده و کمیته هم به استناد اختیاراتی که دارد در خصوص ثبت‌نام‌ها اقدام می‌کند. وزارت در این موضوع ورود نمی‌کند. ثبت‌نام بر اساس آیین‌نامه و اساسنامه کمیته خواهد بود. وزارت هیچ‌گونه دخالتی در این موضوع ندارد. کمیته اگر کسی بیاید شرایطش را داشته باشد ثبت‌نام می‌کند در غیر این صورت ثبت‌نام نمی‌کند.

داورزنی در ادامه مصاحبه در پاسخ به سوال دیگر صبح قزوین مبنی بر جلسه شبانه کیومرث هاشمی و وزیر ورزش مبنی بر اینکه آیا این نشست در خصوص ورود هاشمی به انتخابات بوده، یادآور شد: خیر. یک اصل است که تعامل باید بین کمیته و وزارت باشد. بار اول نیست که این گونه جلسات برگزار می‌شود. این جلسات برای تعامل بین کمیته، رئیس کمیته و وزیر ورزش است. دوستان صحبت‌هایی انجام می‌دهند. این عجیب نیست و یک کار همیشگی است.

وی در پاسخ به این سوال که این جلسه درباره تیراندازی بود یا خیر، گفت: خیر، این جلسه درباره تیراندازی نبوده است.

* برای حمایت از کاندیداها هیچ کس نه حق دارد تماس بگیرد نه حق دارد برای کسی سفارش کند

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره انتقاداتی که درباره حضور بی رویه کاندیداها و کارمندان وزارت ورزش در انتخابات اظهار داشت: اینکه گفته شود برخی افراد را وزارت ورزش فرستاده ست، حرف غلطی است. وزارت ورزش هیچ کس را چه کارمند، چه مدیرکل خود را نمی‌فرستد که ثبت نام کنند. اینکه استدلالم می‌کنند وزارت ورزش 7 نفر از کارمندان و مدیران کل خود را فرستاده تا انتخابات را مهندسی کند.

وی ادامه داد: نباید اینطور باشد که کسی رای نیاورد، شروع به مصاحبه کند و بگوید چون من رای نیاوردم این رشته آسیب می‌بیند و نابود می‌شود. رای گیری کاملا به صورت مخفی انجام می‌شود، نه عکسی وجود ندارد نه فیلمبرداری می‌شود. 31 استان به اضافه نماینده حدود 15 استان رای می‌دهند بدون اینکه کسی متوجه شود. همه نامزدها به استان‌ها زنگ می‌زنند که به او رای بدهند و حالا بگوییم چرا فلان نامزد به استان‌ها زنگ زده است؟ رقابت انتخاباتی همین است و با همه تماس می‌گیرند تا رای جمع کنند. در این وسط هم نامزدها برخی پیشکسوتان را واسطه می‌کنند.
معاون وزیر ورزش تاکید کرد: در معاون قهرمانی که من هستم، هیچ کس نه حق دارد، تماس بگیرد نه حق دارد برای کسی سفارش کند. این کارها زیبنده نیست که ما کل ورزش کشور را زیر سوال ببریم و حرف‌هایی بزنیم. دوستانی که اشکال وارد می‌کنند، مگر خودشان مدیرکل و رئیس فدراسیون و هیات نبوده‌اند؟ اگر اشکال داشته بر خودشان هم وارد است. اگر مهندسی می‌شود، پس قبلا هم مهندسی شده است و اگر هم عادی بوده، قبلا هم عادی بوده است. مگر اینکه بخواهیم بگوییم چون خودم نیستم همه را زیر سوال ببریم. مگر قرار است من در انتخابات کمیته ملی المپیک باشم برخی دوستان گفته‌اند اینها چون می‌خواهند خودشان باشند، هرکاری دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند.

*حرف دادکان توهین به مجامع است

داورزنی درباره صحبت های امروز دادکان مبنی بر مهندسی شدن انتخابات در ایران گفت: اجازه بدهید در این باره اظهار نظر نکنم. او نظر خودش را عنوان کرده است. اینکه بگوبیم، به طور کل فساد وجود دارد و انتخابات فدراسیون ها مهندسی می شود، زیبنده ورزش نیست اینکه من و وزرات ورزش را متهم به مهندسی انتخابات می‌کنند، توهین به مجامع است. روز گذشته در انتخابات نجات غریق تمام آرا را به خود اختصاص داد آیا می‌توان انتخابات را مهندسی شده دانست؟ این شاید ضعف اساسنامه باشد. در اساسنامه جدید پیش بینی کرده ایم، ضعف موجود در چگونگی اعضای مجمع را برطرف کنیم این دغدغه وجود دارد که روسای قبلی شانس بیشتری دارند درست است. طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که حداقل 50 درصد از اعضای مجمع با رئیس ارتباط نداشته باشند.

درباره اتفاقی که برای یکی از داوران و پاره شدن پرده گوش او رخ داد، گفت: داوران قشر زحمتکش جامعه هستند که باید حرمت آنها حفظ شود. هیچ کس این رفتارها را تایید نمی‌کند.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان