۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رأی منفی برخی نمایندگان در حمایت از بیت‌المقدس جای تاسف دارد/ رأی ممتنع در برابر مسئله اساسی کشور قابل پذیرش نیست
کد خبر: ۲۶۹۹۵۸ نویسنده: روح الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۶ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس:

رأی منفی برخی نمایندگان در حمایت از بیت‌المقدس جای تاسف دارد/ رأی ممتنع در برابر مسئله اساسی کشور قابل پذیرش نیست

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: چرا باید نماینده مجلسی در برابر موضوعی که از مسائل اساسی انقلاب اسلامی است و امام راحل و رهبری و بزرگان کشور درباره آن تاکید دارند، رای ممتنع داشته باشد؟ رأی ممتنع از آرای مخالف بدتر است.

رأی منفی برخی نمایندگان در حمایت از بیت‌المقدس جای تاسف دارد/ رأی ممتنع در برابر مسئله اساسی کشور قابل پذیرش نیست
روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  صبح قزوین اظهار کرد: اخیرا نمایندگان مجلس با ارائه طرحی پیشنهاد داده بودند که بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین معرفی شود.

وی افزود: به علت اینکه فلسطین خط قرمز ملت و کشور ماست و اولین قبله گاه مسلمانان جهان است لازم بود با گستاخی امریکایی‌ها در این خصوص اعلام حمایتی صورت بگیرد.

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس اذعان کرد: بیت المقدس نماد مظلومیت است، اسرائیل غاصب در این کشور به کودک کشی و ظلم و جنایت مشغول است که الحمدالله نمایندگان مجلس با اکثریت قاطع به طرح اعلام همیشگی پایتخت فلسطین رای مثبت دادند.

وی ادامه داد: این طرح به صورت قانون در مجلس ما تصویب شد و انتظار این است پارلمان‌های کشورهای دیگر به ویژه کشورهای مسلمان با اجرایی کردن این طرح از بیت المقدس جایگاه مقدس مسلمانان و مظلومان فلسطینی حمایت کنند.

بابایی صالح ابراز کرد: از زمان اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل با این حرکت مستکبرانه ترامپ مخالفت کردند؛ زیرا این اقدام حرکتی غلط و مزدورانه است.

وی گفت: ایران اسلامی پیرو دین ناب محمدی و مظلومان جهان است و نمایندگان مجلس برای اعلام حمایت خود از مسلمانان فلسطینی اقدام به تصویب قانونی طرح پایتختی قدس برای فلسطین کردند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همه نمایندگان استان قزوین به طرح اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین رای مثبت دادند.

وی درباره آرای منفی به طرح حمایت از فلسطین عنوان کرد: آرای نمایندگان مخفی است و مشخص نبود کدام نماینده رای مخالف و ممتنع داده است؛ اما جای تاسف دارد که برخی نمایندگان در نظام جمهوری اسلامی و در مجلس شورای اسلامی به طرح حمایت از قدس رای منفی دادند.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: در مجلس فقط یک نماینده در جایگاه مخالف صحبت کرد و بقیه نمایندگان در جایگاه موافق صحبت کردند؛ اما معتقدم رأی ممتنع از آرای مخالف بدتر است.

وی تاکید کرد: چرا باید نماینده مجلسی در برابر موضوعی که از مسائل اساسی انقلاب اسلامی است و امام راحل و رهبری و بزرگان کشور درباره آن تاکید دارند، رای ممتنع داشته باشد؟ چرا باید این اتفاق رخ دهد؟

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس در پایان گفت: البته رای بالای نمایندگان در اعلام حمایت از فلسطین نشان از وجود وحدت و همدلی در کشور و در بین نمایندگان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان