۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حامیان "رژیم غاصب صهیونیستی" در مجلس چه کسانی هستند؟/ نمایندگانی که می خواهند "استکبارستیز" نباشند
کد خبر: ۲۶۹۹۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۶ ساعت: ۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

واکنش ها به مخالفت برخی نمایندگان با اعلام "قدس" بعنوان پایتخت فلسطین

حامیان "رژیم غاصب صهیونیستی" در مجلس چه کسانی هستند؟/ نمایندگانی که می خواهند "استکبارستیز" نباشند

عدم موافقت ۲۴ نفر از نمایندگان ملت با تصویب طرح اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت فلسطین موجب واکنش بسیاری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

حامیان "رژیم غاصب صهیونیستی" در مجلس چه کسانی هستند؟/ نمایندگانی که می خواهند "استکبارستیز" نباشند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه، 3 دیماه با تصویب دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با 187رأی موافق، 15 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر موافقت کردند.

 

اما نکته مهم و اساسی که در این باره بسیار حایز اهمیت است مخالفت 15 نفر و 9 رای ممتنع در خصوص این طرح در حمایت از مردم فلسطین و شناساندن بیت المقدس به جهان به عنوان پایتخت همیشگی کشور فلسطین بود که قابل توجه است.

 

حال سوال این است که چرا 24 نماینده با این طرح مخالفت و رای ممتنع داده اند که این امر موجب واکنش بسیاری از نمایندگان مردم در مجلس شد که در ادامه به بیان هر کدام از آنها می پردازیم.

حامیان "رژیم غاصب صهیونیستی" در مجلس چه کسانی هستند؟/ نمایندگانی که می خواهند "استکبارستیز" نباشند

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : نمی دانیم کدام نمایندگان با چه رویکردی رای مخالف به "اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین" دادند/ هرچقدر فکر می کنیم توجیه کار این 15 نماینده را نمی فهمیم

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملیدر خصوص مخالفت تعدادی از نمایندگان با دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در روز گذشته اظهار داشت: من با این طرح مخالفتی نداشته و به عنوان حمایت از مردم مظلوم فلسطین به این طرح رای مثبت دادم.

وی افزود: ما هم نمی دانیم کدام نمایندگان و با چه رویکردی رای منفی دادند، آقای تابش به عنوان مخالف این طرح دیروز در صحن صحبت کرده و دلایل خود را هم اعلام کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه انتظار ما این بود که هیچ یک از نمایندگان به عنوان مخالف حتی ثبت نام هم نکند اما آقای تابش علاوه بر اینکه ثبت نام کرد، به عنوان مخالف هم پشت تریبون رفته و صحبت کرد و در نهایت بعد از صحبت های او 15 نفر به این طرح رای منفی دادند که خود ما هم هرچقدر فکر می کنیم نمی دانیم توجیه این افراد برای این اقدام چه بوده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه اسامی این 15 نماینده مشخص نیست عنوان کرد: در مقابل اقدام نابخردانه رئیس جمهور آمریکا که اقدامی علیه همه قطعنامه های شورای عالی امنیت و مقررات بین المللی صورت داده و بیت المقدس را پایتخت اسرائیل قرار داد، جهان اسلام باید در اولین اقدام موضع خود را نسبت به این مساله اعلام می کردند.

وی در ادامه افزود: قرار بود که پارلمان های کشورهای اسلامی موضع هایی در این خصوص بگیرند و حتی برخی از پارلمان ها نظیر پارلمان تونس این اقدامات را انجام داد و از همین رو مجلس شورای اسلامی این اقدام را انجام داده و این مصوبه در همین راستا بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه عنوان کرد: این دو فوریت در حقیقت اعلام موضع پارلمان ایران بود و بهتر بود رای منفی در آنها نباشد چرا که میان کشورهای اسلامی این اقدام بازخورد زیادی خواهد داشت و می توانست الگویی برای سایر پارلمان کشورهای اسلامی باشد.

مقصودی :رای مخالف 15 نماینده به "اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین" محکوم است/ هیچ دلیلی پذیرفتی نیست

حسین مقصودی، عضو کمیسیون شوراها در خصوص تصویب دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه ما مسلمان بوده و به خداوند، قرآن، رسول خدا و ... اعتقاد راسخی داریم تا جایی که در کتب و مبانی دینی از ما به عنوان امت واحده اسلامی یاد می شود.

وی در ادامه گفت: همه کشورهای اسلامی یک امت هستیم و از طرف دیگر شعار امام خمینی به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی همواره گسترش اسلام و حمایت از هسته های مقاومت در سراسر دنیا به هر شکلی بود که این شعار به عنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی شناخته می شود.

عضو کمیسیون شوراها در ادامه گفت: سیاست های مقام معظم رهبری و سیاست های مجلس هم در همنی راستا بوده و بارها و بارها مشخص شده است که یکی از خطوط قرمز مجلس و نمایندگان بحث فلسطین بوده و هیچکس اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مشخص نیست چه کسانی رای مخالف به قانون حمایت از مردم فلسطین داده اند گفت: رای گیری مجلس به شکل الکترونیکی بوده و به خاطر فضای باز مجلس و دموکراسی حاکم آرای نمایندگان مخفی است اما من به عنوان یکی از نماینده ها رای ندادن این افراد را به شدت محکوم می کنم.

مقصودی با بیان اینکه حتی اگر نزدیک ترین همکار من به قانون حمایت از مردم فلسطین رای نداده باشد آن را محکوم می کنم، گفت: بنده به عنوان نماینده مجلس کسانی که این رای منفی را دادند محکوم کرده و به نظر من این افراد اعتقاد عملی به مکتب اسلام و آرمان های انقلاب نداشتند.

وی با تاکید بر لزوم برائت از اسرائیل به هر شکلی گفت: امروز حتی کشورهایی که در کل دنیا در کنار اسرائیل بودند بعد از اقدامات ترامپ با آمریکا و اسرائیل مخالفت کرده و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به تظاهرات دست زدند.

عضو کمیسیون شوراها در ادامه خاطرنشان کرد: در کشوری مانند ایران که پرچمدار حمایت از امت اسلامی است، انتظار می رفت مجلس به صورت یکدست با این طرح موافقت کند؛ اما این رای منفی کاری عبث و بیهوده و اشتباه بوده و تلقی مردم از این رای حمایت این نمایندگان از سیاست های ترامپ است هرچند نیت آنها این نباشد.

مقصودی در پایان گفت: امیدواریم این نمایندگان به اشتباه خود پی ببرند و با اتحاد بیشتر در راستای اتحاد مسلمین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین حرکت کنند؛ هر علتی که برای این مساله وجود داشته باشد پذیرفتی نیست و ما نمی توانیم دلیل منفی هر کدام از آنها را بررسی کنیم.

 

حاجی دلیگانی: اسامی 15 نماینده مخالف "اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین" در اختیار هیات رئیسه است

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مخالفت 15 نماینده مجلس در خصوص تصویب دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: روز گذشته دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با با ۱۸۷ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع در مجلس به تصویب رسید.
 

وی بر همین اساس اضافه کرد: این طرح نیز همانند سایر طرح هایی که در مجلس به رای گذاشته می شود موافقان و مخالفانی هم داشت ، اما آنچه که در این میان از ارزش بیشتری برخوردار است آرای بالای نماینده ها برای تصویب این طرح است و نباید به حاشیه هایی مانند مخالفت 15 نماینده با این طرح دامن زد شود چرا که آنان هم دلایل و مستندات خود را برای مخالفت داشتند.

 

این نماینده با بیان اینکه این مخالفت ها در مجلس طبیعی است، خاطرنشان کرد: بالاخره هر نماینده ای در مجلس با رای خود نظر خود را درباره طرحی می تواند ارائه کند ، براساس اطلاعی که بنده در دست دارم آنها نیز به دنبال بیان راه کار و راه حل دیگری برای موضوع فلسطین هستند و دغدغه آنان کمتر از سایر نمایندگان موافق نیست.

 

حاجی دلیگانی در خصوص اسامی این 15 نماینده نیز بیان داشت: همانطور که رای گیری در مجلس به صورت الکترونیکی است این اسامی در اختیار هیات رئیسه می باشد و سایر نمایندگان از جزئیات و اسامی مخالفان اطلاعات کاملی ندارند ، هیات رئیسه مجلس در صورت صلاحدید این اسامی را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام نمایندگان مجلس اعم از مخالف و موافق دغدغه مردم فلسطین را دارند و تمامی آنها به دنبال بهترین راه کار برای دفاع از مردم فلسطین و مقابله با رژیم اشغالگر قدس هستند و این طرح نیز یکی از طرح هایی بود که جمع بندی نظرات تمام نمایندگان بوده است.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: 3 دسته از نمایندگان به طرح اعلام «قدس» به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین رای منفی دادند
 

ابوالفضل حسن بیگی در خصوص تصویب دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس معاهده ی بین المللی قدس متعلق به مسلمانان بوده و از نظر تاریخی نیز قبله ی اول مسلمین است.

 

وی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی دنیا با انجام یک حرکت مضحک قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل مطرح کرد، افزود: با عنایت به این نکته که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که امروز در نوک پیکان مقاومت قرار داشته و یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی آزادی فلسطین است، مجلس شورای اسلامی نیز بر خود واجب دید تا اقدامی را انجام دهد که پاسخ سخت و دندان شکنی به یاوه گویی های ترامپ داده شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح با رای قاطع نمایندگان مواجه شد که با این قانون دولت نیز می‌تواند از این مسیر به آرمان های فلسطین کمک کند.

حسن بیگی با اشاره به 15 رای مخالف برخی نمایندگان مجلس به این طرح گفت: برخی همکاران عزیز ما بر این اعتقاد بودند که میتوانیم متن قوی تری در این طرح بنویسیم، بخشی دیگر متاسفانه احساسشان بر این بود که  ما میبایست شکل دیگری عمل بکنیم که با مذاکره قبل از رای گیری نیز قانع نشدند و رای منفی دادند، برخی دیگر نیز معتقد بر این بودند که ما در مقطعی که این کار را انجام می‌دهیم زمان مناسبی نیست که برداشتشان از بیانات مقام معظم رهبری مقداری ناقص بود و به نوعی کج سلیقی در دیدگاهشان وجود داشت.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرموده اند که با همه ی کشورها می‌توانیم رابطه برقرار کنیم به شرط گرگ و میش نبودن، عنوان کرد: مجلس با حفظ عزت، شوکت، امنیت ملی و حفظ جایگاه و حقوق کشورهای اسلامی این اقداما را انجام داده است.

 

حسن بیگی با اشاره به اینکه اگر کسی از این مصوبه ناراحت شده و نمی‌خواهد با جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کند، بیان داشت: این نوع نگاه و برخورد معلوم است که آن کشور دنبال منافع اسرائیل است چرا که خط قرمز ما قدس و فلسطین خواهد بود.


گفتنی است نمایندگان مجلس روز گذشته با ۱۸۷ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن، بیت‌المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

پورمختار: نمایندگان مخالف معتقد بودند که قبلا قانونی دراین باره وضع شده و احتیاجی به قانون گذاری دوباره نیست

محمدعلی پورمختار، در پی اقدام رئیس جمهور امریکا در مورد انتقال پایتخت رژیم صهیونستی به بیت المقدس ، طرح اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد و با187 رای موافق، 9 رای ممتنع و 15 رای مخالف به تصویب رسید.

این در حالی است که پیش بینی می شد، این طرح بدون رای مخالف به تصویب برسد. در این باره با محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفتگویی داشتیم.

پورمختار گفت: تنها کسی که به عنوان مخالف با این طرح صحبت کرد، آقای تابش بود که توجیهش این بود که ما قبلا قانون حمایت از انتفاضه را داشته ایم و در آن این مسئله ذکر شده و نیازی به قانون گذاری جدید در این باره نیست.  

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد اینکه «آیا نمایندگانی که رای مخالف با این طرح دادند را می توان به گونه ای مخالف حمایت از فلسطین خطاب کرد؟»  گفت: نمی توان این مسئله را اینگونه تعبیر کرد ، چرا که این تعبیر بیشتر از آنکه نقد به نمایندگان باشد به نفع اسراییل است.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان به دلیل اینکه قبلا قانونی در این باره وجود داشته با این طرح مخالفت کردند و مخالفت آنها دلیل بر مخالفت با فلسطین و یا حمایت از رژیم صهیونیستی نیست. 

 
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: مجلس با تصویب طرح دوفوریتی حمایت خود از فلسطین را اعلام کرد/برخی نمایندگان به دلیل آنکه قبلا مصوبه داشتیم مجدد به آن رای ندادند/صحیح نیست بگوییم در مجلس فردی مخالف فلسطین وجود دارد

حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره به گستاخی های ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: این دخالت آشکار و جابرانه رییس جمهور آمریکا تمام دنیا را در این  خصوص یکپارچه کرد زیرا این عمل  به نوعی توهین به ملت های مسلمان و هم تحقیر بعضی از دولت های عرب منطقه بود.

 

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در برابر بی ادبی ها و زیاده  خواهی ترامپ قانون  اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین را تصویب نمود افزود: در مجلس  قرار بر این شد که طرح دو فوریتی را مطرح بکنیم که براساس  آن دو فوریت حمایت و پشتیبانی خودمان را از مردم فلسطین اعلام بکنیم .

 

*ما فقط خواسته مردم فلسطین را تایید کردیم

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما  نمی خواستیم در امور فلسطین دخالت بکنیم ما خواسته ملت فلسطین را تایید کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ملت فلسطین دنبال این هستند ما هم براساس خواسته ملت فلسطین سعی کردیم که  دو فوریتی و مصوبه ای را در مجلس داشته باشیم که براساس آن دولت و مسئولین را موظف بکند از مردم فلسطین حمایت بکنند.

 

*اگر همه نمایندگان حضور داشتند تعداد آرای موافق بیشتر میشد

حاجی بابایی اظهار کرد:  همچون قبل تعدادی از نمایندگان در مجلس حضور نداشتند مگر نه رای های مثبت بالاتر از 250 رای می شد.

 

وی با بیان اینکه آن تعدادی که مخالف بودند و  رای ندادند واقعا مخالفت آنها با مردم فلسطین نبود افزود: مخالفت نمایندگان  به این دلیل بود که بعضا میگفتند چون ما  قبلا مصوبه داشتیم نیاز نبود این مصوبه را در مجلس داشته باشیم.

 

 رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال انگشت شماری بودند که نظر دیگری داشتند من این را نمیدانم اما بعضی از مخالفین که به من مراجعه و صحبت کردند دیدگاهشان این بود.

 

*تاکید مجدد بر قضیه به دلیل اقتدار بیشتر فلسطین بود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: ما به نمایندگان مخالف توضیح میدادیم که تاکید مجدد ما براین قضیه در واقع اقتدار فلسین و یک پاسخ  مناسب به دولت ترامپ است.

 

حاجی بابایی  با بیان اینکه نباید بگوییم در مجلس کسی وجود دارد که از اسرائیل حمایت می کند گفت:  چون بنده خود در مجلس  بارز بلند شده بودم  و از این قضیه دفاع  میکردم خیلی  راحت تر می توانم  در این خصوص صحبت کنم .

 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر دقت بیشتر بر علت رای ندادن برخی از نمایندگان تصریح کرد: باید در این خصوص باید توجه داشت که  نظر آن نمایندگان مخالفت با مردم فلسطین نیست بلکه فکر کردند چون قبلا مصوبه داشتیم دیگر نیازی نیست مجدد رای بدهند.

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اطلاعی از دلیل مخالفت 15 نماینده مجلس با طرح اعلام «قدس» به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین ندارم/یکی از مخالفان گفته که ما درباره این موضوع نیاز به قانون جدید نداریم!

روز گذشته، سوم آذر ماه سال جاری، نمایندگان خانه ملت با ۱۸۷ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی، دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن، بیت‌المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

در این میان واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی درخصوص آن 15 نماینده مخالف توسط کاربران در دست انتشار است.برای جویا شدن از چند و چون ماجرا به گفتم با رییس مجمع نمایندگان استان همدان نشستیم.

«محمدمهدی مفتح»  گفت: بعید می ددانم کسی در سطح مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی ایران باشد که نسبت به اقدام قبیح و وقیحانه امریکا مخالف نباشد و موضع تندی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: اقدام تنفرگونه امریکا مبنی بر تصمی در راستای انتقال سفارت خانه خود از تل آویو به بیت المقدس، احساسات همه مسلماان دنیا را جریحه دار کرده است و همه مسلمانان با هر گرایش سیاسی و مذهبی خود در برابر این تصمیم جبهه گیری داشته اند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز با عملکردهای خود نشان دادند که مخالف تصمیم نابرخدانه امریکا هستند، به گونه ای که شاهد هستیم، قطعنامه بین الملل در حمایت از بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین به تصویب اکثریت اعضا و با رأی بالا در مخالفت با امریکا رسید.

مفتح تصریح کرد: تصویب این قطعنامه در حالی انجام گرفت که امریکا بسیاری از کشورهای دنیا را تهدید کرده بود که اگر کسی خلاف نظر امریکا رأی بدهد، کمک های مالی اش را از آن کشور حذف می کند، با این وجود تنها چند کشور ناشناخته با وسعت و جمعیت کم همسو با امریکا شدند، کشورهایی که شاید اسمی از آن ها تاکنون به گوش ما نرسیده باشد.

اطلاعی از دلیل مخالفت 15 نماینده مجلس با طرح اعلام «قدس» به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین ندارم

مفتح عنوان کرد: مخالفت با خوی استکبارستیزی امریکا در وجود مسئولان در جمهوری اسلامی ایران است، حال اینکه روز گذشته افرادی به طرح دو فوریتی رأی مخالف یا ممتنع دادند معلوم نیست با به چه دلیل و با چه جمع بندی از سوی این تعداد بوده است و من اطلاع ندارم و نمی توانم اظهاری نظری در این باره داشته باشم.

یکی از مخالفان گفته که ما درباره این موضوع نیاز به قانون جدید نداریم!

وی اظهار کرد: با این حال صحبت یکی از مخالفان این بود که ما برای این موضوع نیاز به قانون جدید نداریم و قوانین ما همین موضوع را تأکید می کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با این وجود زمانی که چنین موضوعی در مجلس مطرح و درابره آن بحث می شود، می بایست همه نمایندگان رأی موافق بدهند، چرا که استکبارستیزی و حمایت از مظلوم با اعتقادات ما و همه ملت اسلامی ما گره خورده است.

مفتح تأکید کرد: نمونه این وحدت در استکبارستیزی همان شعارهای کوبنده مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیلی بود که پس از پایان رأی گیری نمایندگان یک صدا در مجلس فریاد زدند.

 

نماینده ملایر در واکنش به مخالفت 15 نماینده از طرح حمایت از فلسطین؛ فتنه‌ها از دل همین مخالفت‌ها به وجود می‌آید/ این‌ها مصداق بارز خواص بی‌بصیرت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادیخواه با اشاره به مخالفت 15 نماینده مجلس در خصوص تصویب دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار ما این بود که این طرح از طرف کلیه نمایندگان رأی بیاورد.

وی افزود: متأسفانه یکی از نمایندگان بدون هیچ بهانه‌ای مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد که حتی مورد اعتراض هم‌کیشان سیاسی خود قرار گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس ما افرادی هستند که هنوز بصیرت لازم را برای شناخت دشمن و بایدها و نبایدهای پیرامونی ندارند.

وی مخالفت این نماینده‌ها با این طرح را برای آینده کشور خطرناک دانست و تصریح کرد: از دل همین مخالفت‌ها فتنه‌ها به وجود می‌آید که در سال‌های 78و 88 شاهد آن بودیم که خسارت‌هایی به کشور وارد کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی‌خواه بیان کرد: این‌ها مصداق بارز خواص بی‌بصیرت هستند که باید کشور برای این مسئله علاجی در نظر بگیرد.

وی تأکید کرد: این افراد باید اعتقاد خود را بالابرده و اولویت‌های منطقه و خاورمیانه را بیشتر بشناسند و منافع و امنیت ملی و منطقه‌ای را به خاطر یک سری بچه‌بازی‌های سیاسی نفروشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌ها فقط از سیاست الفبای آن را فراگرفته و تئوری‌هایی داشته که آن‌ها می‌تواند به آینده کشور و منطقه ضربه مهلک وارد کند و خطرناک باشد.

وی تأکید کرد: روحیه انقلابی اکثریت نمایندگان این مصوبه و فوریت این طرح رأی دادند هرگز نمی‌گذارد جهالت و کم‌کاری آن‌ها را به ثمر برسند.

انتهای پیام/1404

 

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان