۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وجود ۱۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان
کد خبر: ۲۶۹۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۵ ساعت: ۱۶:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران قزوین اعلام کرد:

وجود ۱۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ۱۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان داریم که ۵۰۰ هکتار آن در شهر قزوین است و نیازمند مقاوم سازی است.

وجود ۱۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ایرج زاهدپور مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت بحران با اشاره به حوادث و بلایای طبیعی اظهار کرد: ۹۰ درصد مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه است و طول 116 سال گذشته در کشورمان ۱۶۱هزار کشته حوادث طبیعی و غیرطبیعی داشتیم.

وی افزود: گرمایش زمین و گازهای گلخانه ای از دلایل اصلی بلایای طبیعی است در استان قزوین تعداد گسل‌های دامنه جنوبی هشت مورد است که پنج مورد آن فعالتر است.

این مسئول اذعان کرد: گسل شمال قزوین یکی از گسل‌هایی مخاطره انگیز است که در 12 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد و گسل آیپک بوئین زهراست که می‌توانند مخاطراتی را در استان ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: کم آبی یکی دیگر از مخاطرات جدی برای ماست و صددرصد آب شرب را از منابع زیرزمینی استفاده می‌کنیم، برداشت ما از آب‌های زمینی بیش از ۲برابر وضع موجود است.

زاهدپور گفت: استان در بحث خشکسالی دچار خسارت شده و در بحث سرمازدگی بیشترین خسارت را طی 10 سال گذشته سرمازدگی به استان وارد کرده است.

وی با اشاره مشکلات ریزگردها در استان ابراز کرد: دشت الله آباد در منطقه مشترک بین بوئین زهرا و آبیک قرار دارد که به علت کاهش نزولات آسمانی، فرونشست زمین به علت برداشت بیش از حد آب‌های زمینی و چرای بی رویه شترها زمینه خشکسالی را فراهم آورده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: 1350 هکتار بافت فرسوده در استان داریم که 500 هکتار آن در شهر قزوین است و نیازمند مقاوم سازی است.

وی عنوان کرد: وجود شهرک‌های صنعتی یكی دیگر از مخاطرات در استان قزوین است که ۴۰۲واحد ارزیابی شده که ۵۲مورد خطرپذیری بالایی دارند و توسط کارشناسان این واحدها مورد رصد قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از تهدیدات مهم در استان وجود لوله انتقال سوخت مایع در مرکز شهر قزوین است که با جلسات برگزار شده تصمیم به جابجایی مسیر آن گرفته خواهد شد.

وی اذعان کرد: چهار ایستگاه زلزله نگاری در استان وجود دارد و با راه اندازی یک ایستگاه لرزه نگاری جدید در سال جاری همه استان را تحت پوشش قرار خواهد گرفت.


زاهدپور در پایان گفت: در سال جاری 320 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مدیریت بحران استان قزوین توزیع شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان