۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وزارت نفت حقوق جایگاهداران سوخت را پرداخت نکرده است/ برخی جایگاه‌ها در آستانه تعطیلی قرار دارند
کد خبر: ۲۶۹۹۳۹ نویسنده: رضا یعقوبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۵ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئيس اتحاديه جايگاهداران سوخت استان قزوین:

وزارت نفت حقوق جایگاهداران سوخت را پرداخت نکرده است/ برخی جایگاه‌ها در آستانه تعطیلی قرار دارند

رئيس اتحاديه جايگاهداران سوخت استان قزوین گفت: عدم پرداخت کارمزد جایگاهداران مشکلاتی همچون پرداخت نشدن حق و حقوق پرسنل، تعویق افتادن حق بیمه تامین اجتماعی و معوقات اقساط بانکی و هزینه‌های جاری را ایجاد کرده است.

وزارت نفت حقوق جایگاهداران سوخت را پرداخت نکرده است/ برخی جایگاه‌ها در آستانه تعطیلی قرار دارند
رضا یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عدم پرداخت كارمزد آبان و آذرماه و همچنين تعديل سال ٩٦به جايگاهداران از سوي وزارت نفت باعث شده تا برخي از جايگاه‌ها به دليل ناتواني خريد فرآورده، در آستانه تعطيلي ناخواسته قرار بگیرند.

وی افزود: در صورت پرداخت نشدن كارمزد و دستمزد جايگاهداران، اين صنف با مشكلات عديده اي مواجه مي‌شود و آنطور كه شايسته است همكاران جايگاهدار نمي‌توانند به مردم خدمات ارائه کنند.

رئيس اتحاديه جايگاهداران سوخت استان قزوین اذعان کرد: با توجه به حساسيت و مهم بودن خدمات اين صنف كه در طول شبانه روز و در كل ايام سال بايد آماده خدمات به مردم باشند، مسئولين وزارت نفت هرچه سريعتر درجهت رفع مشكلات اين صنف بايد اقدام موثري کنند.

وی بیان کرد: عدم پرداخت کارمزد جایگاهداران مشکلاتی همچون پرداخت نشدن حق و حقوق پرسنل، تعویق افتادن حق بیمه تامین اجتماعی و معوقات اقساط بانکی و هزینه‌های جاری را ایجاد کرده است.

این مسئول عنوان کرد: طی گزارش‌های اعلام شده برخی از بانک‌ها به دلیل پرداخت نکردن اقساط تسهیلات جایگاهداران، اقدام به مسدود کردن حساب‌های بانکی متصل به جایگاه‌ها کرده اند.

وی گفت: در صورت عدم پرداخت تعدیل و کارمزد و بروز مشکلات تعطیلی در سطح جایگاه‌ها هیچ مسئولیتی متوجه صاحبان اماکن عرضه سوخت نخواهد بود.

مسئولان شرکت نفت میزان کارمزد را به بودجه کشور پیوند می‌دهند
يعقوبي افزود: جایگاهداران این روزها حال خوشی ندارند و بخش عمده ايي از صاحبان عرضه سوخت حتی هزینه‌های جاری خود را هم نمی توانند تامین کنند.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار در کل کشور حدود ۷۰۰۰ جایگاه سوخت وجود دارد که ۹۰ درصد آنها با مشکلات گوناگونی روبرو هستند و وضع نامناسب جایگاهداران موجب شده تا تعداد زیادی از جایگاهداران در آستانه ورشكستگي قرار گيرند و اگر عشق به نظام، رهبري و مردم نبود حاضر به ادامه كار نبودند.

این مسئول مهمترین مسئله و مشکل جایگاهداران را کارمزد عنوان کرد و افزود: معمولا در همه کشورها و حتی در ایران کارمزدی که برای بخش خدمات در نظر گرفته شده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است؛ اما دستمزدي که برای جایگاهداران در نظر گرفته شده و پرداخت می‌شود ۳.۵ درصد است؛ که این دستمزد نیز به بهانه‌های مختلف مدتي است پرداخت نمی‌شود.

عضو هيئت مديره كانون جایگاهداران سوخت سراسر کشور بیان کرد: مسئولان شرکت نفت میزان کارمزد را به بودجه کشور پیوند داده و نبود بودجه را عامل کمی کارمزد می‌دانند، منتها این مشکل راهکار دارد.

وی در پایان گفت: ما بارها به شرکت نفت اعلام کرده‌ایم که می‌توانیم به صورت حق العمل کار کنیم و سود خود را از مردم دریافت کنیم تا بار مالی کارمزد روی بودجه کشور نباشد؛ ولي متاسفانه اين مهم نيز فراهم نشده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان