۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فتنه ۸۸ نماد ریزش‌ها و رویش‌ها بود/ توهین فتنه‌گران به عاشورای حسینی "۹ دی" را رقم زد
کد خبر: ۲۶۹۹۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۵ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رسایی در قزوین:

فتنه ۸۸ نماد ریزش‌ها و رویش‌ها بود/ توهین فتنه‌گران به عاشورای حسینی "۹ دی" را رقم زد

رسایی در قزوین گفت: سال ۸۸ فتنه بزرگی بود که نماد ریزش‌ها و رویش‌ها بود و ما نباید از ریزش‌ها و رویش‌ها هراسی داشته باشیم، بسیاری همچون نخست وزیر امام، رییس مجلس و شخصیت‌های سیاسی بزرگی مردود شدند.

 فتنه ۸۸ نماد ریزش‌ها و رویش‌ها بود/ توهین فتنه‌گران به عاشورای حسینی "۹ دی" را رقم زد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام حمید رسایی کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته(یکشنبه) در نشست بصیری 9 دی در مسجدالنبی اظهار کرد: روزها بدون پشتوانه خاصی میمون و مبارک یا نامبارک نمی‌شوند؛ بلکه وقوع اتفاقاتی این روزها را "یوم الله" می‌کند، علت برجستگی 9 دی زنده شدن نام خدا در این روز بود و قدرت الهی با حضور میلیونی مردم به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: طبیعی است که عده ای از برگزاری مراسم "9 دی" ناخشنود باشند زیرا آنها از یادآوری حوادث فتنه 88 و عصبانیت مردم هراس دارند؛ زیرا با برگزاری این مراسم ریشه یابی حوادث 88 صورت می‌گیرد.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه وظیفه ما در "9 دی" پرداخت شعاری به حوادث فتنه 88 نیست، عنوان کرد: اگر امروز به توضیح اتفاقات سال 88 برای بسیاری از نوجوانان و جوانان امروز که در آن سال درکی از مسائل سیاسی نداشتند، نپردازیم ظلم بزرگی صورت می‌گیرد و زمینه سوءاستفاده فتنه گران فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز عده ای به دنبال تحریف حوادث سال 88 هستند تا جلاد را شهید معرفی کنند و فتنه سال 88 را تطهیر می‌کنند، در صورتی که مردم از اینکه فتنه گران در روز عاشورای حسینی به عزاداران توهین کردند و شعار مرگ به اصل ولایت فقیه را سر دادند، عصبانی شدند.

رسایی ادامه داد: در ایام انتخابات میرحسین موسوی، جنبش سبز را با سوءاستفاده از سیادت خود راه اندازی کرد؛ اما در طول انتخابات و حوادث پس از آن نشان داد که به همین سیادت خود پایبند نیست.

وی با اشاره به اینکه ما 4 نوع سیادت داریم، تصریح کرد: سبز مقدس یعنی سیادت ائمه، سبز محترم 13 میلیونی که به میرحسین رای دادند و زمینه رای 85 درصدی آرای انتخابات را بالا بردند، سبز معترض که به انتخابات اعتراض داشتند و سبز منحرف که مسجد و بانک و اموال عمومی را آتش زدند و شعار جمهوری ایرانی را سر می‌دادند.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: قصه توهین به روز عاشورا نقطه جوش اعتراض و عصبانیت مردم بود، 9 دی مردم 100 درصد عصبانی شدند و برخی از حاضران این روز از رای دهندگان به موسوی و کروبی بودند؛ زیرا فهمیدند تقلب رمز کودتا و آشوب است.

وی یادآور شد: در 16 آذر فتنه گران عکس امام را به آتش کشیدند، در 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار اسمی از مرگ بر استکبار نبود، روز قدس شعار "نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران" سر دادند اما سران فتنه از این رفتارها حمایت کردند و عده ای هم به دلیل قدرت طلبی سکوت کردند.

رسایی اذعان کرد: شخصی نامه ای بدون سلام خطاب به رهبری فرستاد و گفت من دود آتش برخی از مردم را می‌بینم، یعنی اگر انتخابات رای ما موسوی نبود تقلب شده و در خیابان‌ها آشوب به پا کنید.
 
وی گفت: سال 88 فتنه بزرگی بود که نماد ریزش‌ها و رویش‌ها بود و ما نباید از ریزش‌ها و رویش‌ها هراسی داشته باشیم، بسیاری همچون نخست وزیر امام، رییس مجلس و شخصیت‌های سیاسی بزرگی مردود شدند.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: عده ای در مسیر انقلاب توان همراهی با آرمان‌ها را ندارند و ریزش می‌کنند اما هرکس که توان ایستادگی را ندارد.

وی با اشاره به عطوفت نظام نسبت به فتنه گران تاکید کرد: یک سال پس از 9 دی سران فتنه حصر شدند، زیرا پس از 9 دی به دنبال ایجاد اختلاف و دودستگی در بین مردم بودند، در آن ایام آقای روحانی و شمخانی جزو شورای امنیت ملی بودند که این حکم داده شد.

رسایی گفت: نباید از ریزش‌ها بترسیم اگر به دنبال آن رویش باشد، فتنه هیچ وقت تمام نمی‌شود و ادامه دارد و فتنه شبیه واکسن می‌ماند و انقلاب را در برابر توطئه گری‌ها حفظ می‌کند و باطن برخی منافقان را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: هرجریانی که پیکانش به سمت ولایت فقیه بود و رسانه‌های بیگانه از آن حمایت کردند آن جریان به دنبال فتنه است؛ حتی اگر با شعار حمایت از مردم کار کند.

این کارشناس سیاسی در پایان بیان کرد: در نظام‌های پادشاهی شاه بر احکام خودش حاکم است و خودش بالاتر از حکم خودش است؛ اما ولایت فقیه محکوم احکام خودش است؛ زیرا ولی فقیه حکمی را صادر نمی‌کند که خودش به آن عمل نکند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان