۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تهدید و توهین صدر جرایم آبیک است/ ورود بیش از ۱۹ هزار پرونده به محاکم قضایی
کد خبر: ۲۶۹۹۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۵ ساعت: ۷:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان آبیک:

تهدید و توهین صدر جرایم آبیک است/ ورود بیش از ۱۹ هزار پرونده به محاکم قضایی

رئیس دادگستری شهرستان آبیک عنوان کرد: توهین، درگیری، نزاع و تهدید صدر جرائم شهرستان است.

تهدید و توهین صدر جرایم آبیک است/ ورود بیش از ۱۹ هزار پرونده به محاکم قضایی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سید آیت الله بنی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان آبیک در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک اظهار کرد: مسئولین ادارات در بحث تملک اراضی در حوزه طرح‌های عمرانی حتما قانون را رعایت کنند.

وی افزود: لایحه قانونی نحوه تملک اراضی برای اجرای طرح‌های عمرانی، نظامی و دولتی کاملا مشخص است. متاسفانه گاهی برخی ادارات بدون طی مراحل قانونی و تملک اراضی شروع به انجام پروژه می‌کنند که در صورت معارض دستگاه قضا از انجام پروژه تا تعیین تکلیف اراضی جلوگیری می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: بسیاری از ادارات که با مردم ارتباط بیشتری دارند، ارباب رجوع را برای حل مشکل به دادگستری ارجاع می‌دهند؛ در صورتی که دادگستری وظیفه ورود به اینگونه مسائل ندارد مانند حکم دادگاه برای تحت پوشش قرار گرفتن در کمیته امداد و یا بهزیستی.

هاشمی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۹ هزار و ۱۱۰ پرونده اعم از پرونده کیفری کیفی و حقوقی به دادگستری شهرستان آبیک وارد شده است.

وی افزود: سال گذشته ۲۵ هزار پرونده در دادگستری شهرستان آبیک تشکیل شده بود یعنی به ازای هر ۴ نفر یک نفر در دادگستری شهرستان آبیک دارای پرونده است.

این مسئول اضافه کرد: این میزان پرونده در شهرستان نشانه معضلات فرهنگی در جامعه است  که لازم است متولیان فرهنگی توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک عنوان کرد: توهین، درگیری، نزاع و تهدید صدر جرائم شهرستان است، لازم است متولیان فرهنگی برای حل این معضلات فرهنگی به یاری دستگاه قضا بشتابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مسئولین به بهای خون شهیدان پشت میزها و مناصب نشسته‌اند و امیدواریم هیچ گاه شرمنده خون شهدا نباشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان