۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عرضه تخم مرغ با ۲برابر نرخ مصوب در بازار قزوین
کد خبر: ۲۶۹۹۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۵ ساعت: ۷:۴۹ ↗ لینک کوتاه

موج گرانی به تخم مرغ رسید؛

عرضه تخم مرغ با ۲برابر نرخ مصوب در بازار قزوین

هم اکنون هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها به نرخ حدود ۷۰۰ تومان و هر شانه تخم مرغ بیش از ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

عرضه تخم مرغ با ۲برابر نرخ مصوب در بازار قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ این روزها شاهد افزایش قیمت ناگهانی و لحظه‌ای بسیاری از اقلام و مواد غذایی هستیم به گونه‌ای که نرخ‌ها از ثبات و تعادل متعارفی برخوردار نیستند.

موج گرانی در روزهای اخیر به تخم مرغ که از مایحتاج اصلی مردم محسوب می‌شود رسیده است و اثرات این افزایش قیمت بیشتر در تغذیه قشر کم درآمد جامعه نمود پیدا می‌کند.

سید حسین سکاک یکی از عمده فروشان تخم مرغ در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ در هفته اخیر اظهار کرد: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و درگیر شدن واحدهای تولیدی با این بیماری و معدوم سازی مرغ‌های تخم گذار علت اصلی افزایش نرخ تخم مرغ است.

وی با بیان اینکه استان قزوین هم اکنون واحد مرغداری برای عرضه تخم مرغ ندارد، افزود: از آنجایی که چند ماهی است اکثر مرغداری‌های استان معدوم سازی شده‌اند؛ تخم مرغ مصرفی مردم را از استان‌های مشهد و قم تامین می‌کنیم.

سکاک ابراز کرد: مطابق نرخ‌های اعلام شده، قیمت هر عدد تخم مرغ ۵۲۰ تومان و هر شانه تخم مرغ حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: قبل از افزایش قیمت‌ها، قیمت هر عدد تخم مرغ ۳۵۰ تومان و هر شانه تخم مرغ بیش از ۱۲ هزار تومان بود.

وی افزود: هم اکنون هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها به نرخ حدود ۷۰۰ تومان و هر شانه تخم مرغ بیش از ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سکاک تصریح کرد: واردات می‌تواند نرخ افزایش قیمت تخم مرغ را تغییر دهد اما این در حالی است که برخی از دامپزشکی‌های استان‌ها مجوز حمل برای تخم مرغ به استان‌های دیگر را نیز صادر نمی‌کنند.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی جامعه، چنین وضعیتی موجب نارضایتی مردم را به دنبال داشته و از دولت انتظار دارند تا نسبت به ثبات قیمت‌ها و بهبود شرایط اقتصادی اقدامات جدی انجام دهد.

شرایط دشوار اقتصادی تا اندازه‌ای مردم را تحت فشار قرار داده است که حتی عده‌ای در فضای مجازی کمپین «نخریدن تخم مرغ» را در اعتراض به گرانی‌های اخیر به راه انداخته‌اند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان