دکتر پیمان نامدار در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، اظهار کرد: در اواخر روزهای آبان ماه ۱۳۹۶ در ساعت ۲۱:۳۰ مرد ۳۵ ساله ای پس از تماس با واحد ارتباطات مرکز فوریتهای پزشکی استان پس از اظهار ندامت از خوردن قرصهای متعدد و مختلف و حتی خطرناک به جهت اقدام به خودکشی درخواست کمک داشته که کارشناس وظیفه شناس این واحد در حال گرفتن آدرس جهت اعزام نیرو های اورژانس بوده که فرد تلفن را از روی بدحالی و حتی ادامه به روند خودکشی خود قطع می کند.
کارشناس تلفنی اورژانس ۱۱۵ مانع خودکشی فرد ۳۵ ساله شد
وی ادامه داد: کارشناس دلسوز این مرکز با احتمال اینکه شاید این تماس و خودکشی واقعی بوده باشد به صورت مجدانه شروع به پیگیری و تماسهای مکرر با همان شماره ای که تماس گرفته شده داشته و پس از دهها بار تماس موفق به برقراری مکالمه با فرد خاطی میشود که حتی بارها فرد این تماس را قطع میکرده و حاضر به همکاری نمیشده اما این باعث عدم ادامه به پیگیری این کارشناس خدوم نشده و وی موفق به دریافت آدرس از فرد شده و سریعا آمبولانس اورژانس را به محل اعزام کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: پس از رسیدن تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ به محل و دریافت بیمار مشخص شد که این اقدام به خودکشی کاملا جدی بوده و تکنسینهای اورژانس پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، شخص را به مرکز آموزشی درمانی بوعلی منتقل کردند و پس از گذشت دو روز طی پیگیری مجدد مشخص گردید حال عمومی وی رو به بهبود است.
انتهای پثیام/2002/د
دیدگاه ها