۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وزیر اطلاعات را مجبور کردند بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست
کد خبر: ۲۶۹۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۴ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

وزیر اطلاعات را مجبور کردند بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح سئوال از وزیر اطلاعات در صحن مجلس خبر داد و گفت: وزیر اطلاعات را مجبور کردند تا مصاحبه کند و بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست.

 وزیر اطلاعات را مجبور کردند بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمدجواد کریمی‌قدوسی پس از سخنرانی در جمع مردم ورامین در حسینیه ثارالله علیه‌السلام، در بخش پاسخ به پرسش‌های مردم اظهار داشت: وقتی نمایندگان انقلابی می‌خواهند یک سوال به نفع منافع نظام و انقلاب مطرح کنند، افرادی خاص جوّ مجلس را ملتهب می‌سازند و با داد و بیداد قصد جلوگیری از شنیده‌شدن حرف حق را دارند.

وی ادامه داد: درباره نفوذی‌های حاضر در تیم مذاکره‌کننده هم از آقای ظریف سوال کرده‌ایم که طی روزهای آینده در صحن مطرح می‌شود. البته یکی از این نفوذی‌ها گیر افتاده و زندانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کرسی استادی نفوذ در دنیا در دستان انگلیسی‌هاست، گفت: هر سرویس‌ قوی و معروف اطلاعاتی در یک امر خاصی مهارت بالایی دارد. به عنوان مثال سرویس موساد در بحث ترور قوی است و دانشمندان ما را هم به‌وسیله نفوذ ترور کرد.

کریمی‌قدوسی افزود: در لندن مجموعه‌ای از مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مختص پرورش عناصر اعتقادات شیعی وجود دارند.

وی در ادامه تشریح کرد: عنصری به نام آقای چوب‌تراش به آن جا می‌رود، چندین سال در حوزه علوم اسلامی آموزش می‌بیند و لباس روحانیت را هم بر تن می‌کند. چوب‌تراش از آن جا به نجف می‌رود و به خانه‌های مراجع و علما نفوذ پیدا می‌کند. حتی در آن جا درجه اجتهاد نیز می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین بیان داشت: چوب‌تراش سپس به ایران می‌آید و مشغول به تبلیغ می‌شود. در انتخابات دور قبل نیز نامزد انتخابات خبرگان رهبری شد که دستگیرش کردند‌.

کریمی‌قدوسی آزادسازی چهار دست‌پرورده انگلیسی‌ها را هدف اصلی سفر جانسون به ایران دانست و عنوان کرد: وزیر امور خارجه انگلیس که هفته قبل به ایران سفر کرد، به‌دنبال آزاد کردن چهار نفر از جمله همین چوب‌تراش بود. فروغی جاسوس نفت، نازنین ساغری نفوذی BBC و دری‌اصفهانی جاسوس ‌هسته‌ای نیز سه نفر دیگر هستند.

وی یادآور شد: پولی که حق ما هست و باید به ما بدهند را می‌خواهند در قالب معامله به ازای تحویل گرفتن این عناصر نفوذی پرداخت کنند. مجلس باید ورود کند و جلوی این طرح‌ها را بگیرد. برخی از دولتی‌ها جاسوس‌بودن افرادی نظیر جیسون رضائیان و دری‌اصفهانی را قبول ندارند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهارات جنجالی و افشاگرایانه‌اش اضافه کرد: در جلسات هسته‌ای زیر پای دری‌اصفهانی دوربین می‌گذاشتند و تصویربرداری می‌کردند. از جلسات هسته‌ای ظریف در تهران فیلم و صدا می‌گرفته و قبل از اعزام تیم هسته‌ای به ژنو و لوزان برای مذاکره به سرویس‌های انگلیسی می‌داده است.

کریمی‌قدوسی گفت: قوی‌ترین وکلا را برای این فرد می‌گیرند تا تبرئه‌اش کنند. وقتی جیسون رضائیان را گرفتند، روحانی می‌گفت چرا سپاه این را گرفته؟ این یک خبرنگار است و حتی نامه هم نوشت‌.

وی هم‌چنین افشا کرد: من درباره جیسون رضائیان صحبت کردم و از من به‌دلیل مصاحبه‌ام شکایت کردند! طبق اطلاعاتی که داشتم، اعلام کردم که دری‌اصفهانی نفوذی و جاسوس است ولی باز هم شکایت کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه ابراز داشت: امروز قاضی تجدیدنظر پرونده دری‌اصفهانی می‌گفت «هر وقت مرا بخواهید به مجلس می‌آیم و توضیح می‌دهم که این چه کار کرده است.»

کریمی‌قدوسی در پایان از مجبور کردن وزیر اطلاعات به مصاحبه‌کردن پرده برداشت و خاطرنشان کرد: وزیر اطلاعات را مجبور کردند تا مصاحبه کند و بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست. در این باره نیز از وزیر اطلاعات سئوال پرسیده‌ایم که به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان