۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "طرح محب" در ۵ شهرستان استان قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۶۹۸۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

با هدف حمایت روانی در حوادث؛

"طرح محب" در ۵ شهرستان استان قزوین اجرا می‌شود

"طرح محب" با هدف ارائه خدمات روانی اجتماعی و مداخلات روان شناختی در بلایا و حوادث در ۵ شهرستان استان قزوین اجرا می‌شود.

"طرح محب" در ۵ شهرستان استان قزوین اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کارگاه آموزشی طرح حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی(محب) و تقویت تیم فوریتی معاونت پیشگیری بهزیستی استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد.

فاطمه نوری، مدرس کارگاه آموزشی اظهار کرد: دهه ۱۹۹۰، به عنوان دهه بین‌المللی کاهش بلایا از سازمان ملل متحد نامگذاری شده است، چراکه طی سال‌های اخیر اهمیت رسیدگی سریع و به موقع به واکنش‌های روانی افراد آسیب دیده در بلایا و حوادث غیر مترقبه محرز شده است.

وی افزود: انجام مداخلات سبب کاهش آسیب‌های روانی می‌شود، در زلزله بم ۶۵ درصد در بزرگسالان و ۷۸ درصد در کودکان مداخلات روان‌‌شناختی برای اختلال استرس پس از سانحه صورت گرفت.

ضرورت ارائه کمک‌های زودهنگام به افراد حادثه‌دیده
کارشناس پیشگیری بهزیستی قزوین عنوان کرد: سلامت روانی حالتی از رفاه است که در آن فرد توانایی‌هایش را می‌شناسد و می‌تواند با استرس های معمول زندگی تطابق یافته و از نظر شغلی و اجتماعی مفید و سازنده باشد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه کمک‌های زودهنگام به افراد حادثه‌دیده گفت: واکنش‌ها و علایم شایع بحران در افراد آسیب دیده شامل خشم، اضطراب، سرزنش، ناامیدی، ترس، سرخوردگی، گناه، غم و آسیب پذیری است.

نرگس صفرپور کارشناس دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی استان قزوین در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طرح محب یکی از طرح‌های دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی استان است که با هدف ارائه خدمات روانی اجتماعی و مداخلات روان شناختی در بلایا و حوادث اجرا می‌شود.

اعزام ۴ نفر از روان شناسان تیم فوریتی به مناطق زلزله زده کرمانشاه
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی طرح حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی گفت: این کارگاه با حضور ۷۰ نفر از شرکت کنندگان شامل کارشناسان بهزیستی و اعضای تیم فوریتی متشکل از روان شناسان، مشاوران و مددکاران داوطلب جهت ارائه خدمات روانی اجتماعی در بلایا برگزار شد.

کارشناس دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی تقویت تیم فوریتی طرح محب جهت اعزام به مناطق زلزله زده و ارائه مداخلات به هنگام در حوادث طبیعی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب طرح محب عنوان کرد: سال جاری در قالب طرح محب اقداماتی انجام شد که از جمله آنها می‌توان به آموزش افراد محلی در ۵ شهرستان استان شامل آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره سوگ، کنترل خشم و استرس، همچنین ارائه آموزش راهکارهای مداخله‌ای در سوانحی نظیر آتش سوزی، آموزش کمک‌های اولیه و اجرای مانور زلزله و پناهگیری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری چندین کارگاه آموزشی مداخلات روان شناختی با هدف تقویت ۹ تیم فوریتی در سطح استان و اعزام ۴ نفر از روان شناسان تیم فوریتی به مناطق زلزله زده کرمانشاه در آذر ماه ۹۶، اعزام سه تیم فوریتی متشکل از روان‌شناس و مددکار جهت ارائه مداخلات روان‌شناختی در آتش سوزی کمپ بانوان در سال جاری از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان