۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت تسهیلات بانکی، پیگیری محل خانه و رفع مشکل بیمه خبرنگاران در دستور کار قرار می‌گیرد‌
کد خبر: ۲۶۹۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حوزه استاندار قزوین:

پرداخت تسهیلات بانکی، پیگیری محل خانه و رفع مشکل بیمه خبرنگاران در دستور کار قرار می‌گیرد‌

مدیرکل حوزه استاندار قزوین اشاره به فراهم سازی زمینه پرداخت تسهیلات به اصحاب رسانه عنوان کرد: مسئولان شهرداری با بانک شهر رایزنی داشته باشند تا به ۱۰۰ نفر از خبرنگاران تسهیلات ۵ میلیونی پرداخت شود.

پرداخت تسهیلات بانکی، پیگیری محل خانه و رفع مشکل بیمه خبرنگاران در دستور کار قرار می‌گیرد‌
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اولین جلسه کارگروه "بررسی مسائل و مشکلات رسانه‌های استان قزوین" روز گذشته(شنبه) به ریاست میقانی مدیرکل حوزه استاندار و حضور هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قزوین و دستگاه‌های ذی ربط در استانداری تشکیل شد.

عبدالرضا میقانی در این نشست با بیان اینکه این کارگروه با تاکید استاندار قزوین در دیدار با هیئت مدیره خانه‌ی مطبوعات استان قزوین شکل گرفت، بیان کرد: کارگروه"بررسی مسائل و مشکلات رسانه‌های استان قزوین" با هدف مرتفع کردن مشکلات حوزه مطبوعات استان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد.

وی افزود: توجه ما به رسانه‌ها فارغ از نگاه سیاسی و جناحی است و همه مطبوعاتی که در چارچوب نظام در حال فعالیت و پرسشگری هستند باید مورد حمایت صنفی قرار بگیرند؛ از سوی دیگر رسانه‌های پرسشگر زمینه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم می‌کنند.

مدیرکل حوزه استاندار قزوین بیان کرد: درخواست ما از خانه‌ی مطبوعات استان قزوین این است که طی یک ماه بانک کامل اطلاعاتی از رسانه‌ها و مطبوعات استان تهیه کند تا خبرنگاران واقعی از دلالان مطبوعاتی مشخص شوند.

وی با اشاره به لزوم آموزش تخصصی خبرنگاران ابراز کرد: به طور حتم آموزش‌های لازم در حوزه خبرنویسی و گزارش و مصاحبه به اهالی مطبوعات قزوین داده شده است؛ اما در حوزه تخصصی اکثر خبرنگاران ما نیازمند آموزش‌های لازم هستند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه‌هایی نظیر صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی و گردشگری باید کارگاه‌های آموزشی برگزار شود و با اختصاص گواهی نامه‌هایی به خبرنگاران در ارزشیابی آنها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید به اینکه ماده 16 مطبوعات باید اجرا شود، بیان کرد: اداره کل فرهنگ ارشاد با همکاری خانه مطبوعات باید نسبت به انتشار منظم و مستمر نشریه در فواصل زمانی قانونی تاکید و تذکرات لازم را به مدیران این رسانه‌ها گوشزد کنند.

میقانی تصریح کرد: طبق تاکید استاندار قزوین در برخورد با آن دسته از رسانه‌هایی که به صورت موسمی و صرفا در مناسبت‌های خاص به منظور اخذ آگهی و رپورتاژ منتشر می‌شوند باید طبق قانون برخورد و ماده 16 اعمال در مورد آنها اعمال شود.

وی اذعان کرد: رسانه‌هایی که صرفا" با نگاه رپورتاژ منتشر می‌شوند نه تنها کمکی به توسعه فرهنگی و رسانه ای استان نمی‌کنند؛ بلکه چاپ و انتشار این قبیل نشریات در حقیقت توهین به افکار عمومی است.

مدیرکل حوزه استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به نقش و مسئولیت اجتماعی شهرداری‌ها طبق نامه ای به آنها ابلاغ شود که برای کمک به اهالی مطبوعات و رسانه‌ها نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به فراهم سازی زمینه پرداخت تسهیلات به اصحاب رسانه عنوان کرد: مسئولان شهرداری با بانک شهر رایزنی داشته باشند تا به 100 نفر از خبرنگاران تسهیلات 5 میلیونی پرداخت شود.

این مسئول درخصوص بیمه خبرنگاران اذعان کرد: تفاهم نامه ای با اداره کار امضا گردد تا خبرنگاران دارای قراردادهای حجمی شوند و طی قراردادهای 3 تا 6 ماهه به میزان ساعت کاری حق بیمه به آنها تعلق بگیرد.

وی بیان کرد: مسئول روابط عمومی استانداری قزوین موضوع اختصاص مکان برای خانه‌ی مطبوعات را از طریق شورای شهر قزوین پیگیری کند تا قول شهردار سابق اجرایی شود.

میقانی در پایان گفت: با تاکید استاندار محترم قزوین خانه‌ی مطبوعات مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره مطبوعات برنامه ریزی کند تا در پیش بینی بودجه ای سال آینده مدنظر قرار بگیرد؛ مطمئنا این جشنواره آغاز یک نگاه کیفی به حوزه مطبوعات استان خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان