۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین همه امکانات استان برای دعوت به نماز به کار گرفته شود
کد خبر: ۲۶۹۸۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲ ساعت: ۱۵:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

همه امکانات استان برای دعوت به نماز به کار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم بکارگیری همه امکانات برای دعوت به نماز تأکید کردند و ما نیز در استان می‌باید تمام امکانات خود را در تحقق این دعوت بگذارند.

همه امکانات استان برای دعوت به نماز به کار گرفته شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه بوئین‌زهرا برگزار شد، با اشاره به اجلاس سراسری نماز که 30 آذر در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به اجلاس بیست و ششم، بر لزوم بکارگیری همه امکانات برای دعوت به نماز تأکید کردند و فرمودند مسئولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده‌ی خود را در خدمت این دعوت بگذارند.

وی افزود: ما نیز می‌باید با پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب در راستای تحقق فرمایشات ایشان حرکت کنیم و از همه امکانات استان برای دعوت به نماز استفاده کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نشویم.

امام جمعه قزوین در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که وقتی قرآن کریم یهودیان را با مسیحیان مطرح می‌کند، از ناهنجاری‌های یهودیان سخن می‌گوید و حتی در برخی آیات که ناهنجاری‌ها را مشترک در بین یهودیان و مسیحیان مطرح کرده، تأکید می‌کند که شروع کننده، یهودیان بودند و مسیحیان نسبت به آن‌ها عکس العمل نشان داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در برخی از آیات تفکیک و تفاوت بین مسیحیان و یهودیان را به خوبی نشان می‌دهد و در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید: «مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‌‌اند دشمن ‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت و قطعا كسانى را كه گفتند ما نصرانى هستيم نزديكترين مردم در دوستى با مؤمنان خواهى يافت زيرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‌اند كه تكبر نمى‌‏ورزند».

وی ادامه داد: خداوند در آیه 6 سوره صف نیز می‌فرماید: «و هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت اى فرزندان اسرائيل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى‌‏كنم و به فرستاده‌اى كه پس از من مى‌‏آيد و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلايل روشن آورد گفتند اين سحرى آشكار است».

عابدینی در ادامه به اهمیت فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن‌ معرفی کرده‌اند و ما نیز می‌باید از جنبه فرصت بودن آن استفاده‌ی بیشتری کنیم.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان