۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وقف يک واحد مسکوني براي درمان بيماران سرطاني و صعب‌العلاج
کد خبر: ۲۶۹۶۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۹ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف استان قزوین خبر داد:

وقف يک واحد مسکوني براي درمان بيماران سرطاني و صعب‌العلاج

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ثبت يک وقف درماني به متراژ ۷۰ مترمربع و به ارزش ۱۲۰ ميليون تومان خبر داد.

وقف يک واحد مسکوني براي درمان بيماران سرطاني و صعب‌العلاج
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نخستین جلسه کمیسیون رصد نیات که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات این اداره‌ کل برگزار شد، بیان کرد: این کمیسیون وظیفه دارد در راستای اجرای امینانه نیات واقفان درآمد موقوفات را هزینه کند و در کنار آن، ترویج و تبلیغ وقف را داشته باشد.‏

پرداخت هزینه درمان نیازمندان از محل درآمد موقوفات قزوین
حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی افزود: قرار است تا از ماه آتی، نیت برای درمان نیازمندان از محل موقوفات دارو و درمان استان قزوین عملی شود.‏
وی اعلام کرد: با توجه به در آمد چشمگیر موقوفات، پیگیری شده است ضمن امضای تفاهم‌نامه با بیمارستان‌های استان، مددکاران بیمارستان‌ها بیماران نیازمند راشناسایی کنند تا بخشی از هزینه‌های درمان آنها از محل موقوفات پرداخت شود.‏‏

این مسئول تاکید کرد: رسانه‌های استان قزوین باید در این زمینه تبلیغ و ترویج کنند، تا نیکوکاران با همین نیات موقوفه جدیدی را وقف کنند.‏

وی در ادامه موقوفات و نیات موجود را منطبق با نیاز جامعه دانست و افزود: موقوفات استان قزوین، چشمگیر و متنوع است؛ اما از نظر درآمدی خیلی با هم مطابقت ندارد.

مجیدی با اشاره به وجود موقوفاتی برای تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان، تهیه جهیزیه و امورتحصیلی در استان، گفت: با توجه به نزدیکی پایان سال و شب عید می‌طلبد به نیازمندان آبرومند کمک کنیم.

وی از اجرای طرح‌های ۱۸۰ میلیون تومانی اوقاف قزوین برای کمک به نیازمندان خبر داد و افزود: دست‌های مهربانی، پیوند آسمانی و مهر تندرستی از جمله این طرح‌ها است که پرداخت هزینه درمان افراد نیازمند و تکمیل جهیزیه نوعروسان را نیز شامل می‌شود.

‏معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: هزینه مصوب این طرح‌ها ۱۸۰ میلیون تومان است که از محل درآمد موقوفات استان و هزینه کردهای موقوفات و احصای آنها تامین شده است.

این مسئول در ادامه از ثبت يک وقف درماني در اين استان خبر داد و بیان کرد: يک واحد مسکوني به متراژ 70 مترمربع و به ارزش 120 ميليون تومان توسط کبري رازقي وقف‌ شد که واقف يک معلم بازنشسته است.

وي افزود: نيت موقوفه 50 درصد براي بيماران سرطاني و 50 درصد براي درمان بيماران صعب‌العلاج از جمله‌ ام‌اس است.

معاون فرهنگي اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان قزوين گفت: تا زماني که واقف در قيد حيات باشد، متولي موقوفه خودش است و بعد از آن نيز اداره‌کل اوقاف و امور خيريه شهرستان، متولي موقوفه خواهد بود.

مجيدي يادآور شد: براي دارو و درمان موقوفه‌هاي زيادي در استان ثبت ‌شده که شاخص‌ترين آن موقوفه آقا اميني است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان