۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا درباره ایران چه می‌گوید؟
کد خبر: ۲۶۹۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۸ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

تکرار ادعاهای بی‌پایه علیه ایران؛

راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا درباره ایران چه می‌گوید؟

رئیس‌جمهور آمریکا در راهبرد جدید امنیتی خود که روز دوشنبه از آن رونمایی شد به تکرار ادعاهای بی‌پایه علیه ایران پرداخته است.

راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا درباره ایران چه می‌گوید؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه از راهبرد جدید امنیت ملی خود که برای آن نام «اول آمریکا» انتخاب کرده رونمایی کرد. او جمله آغازین این سند را با عبارت «مردم به من رأی دادند تا بار دیگر آمریکا را با عظمت کنم» آغاز کرده است. 

ترامپ بخش‌هایی از این سند را به طرح اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران اختصاص داده و به تشریح سیاست‌های خود در قبال این کشور پرداخته است. در بخشی از این سند آمده است: «ما جهان را علیه حکومت سرکش موجود در کره شمالی و خطرات ناشی از دیکتاتوری ایران همراه می‌کنیم. کسانی که مصمم به پیگیری یک توافق هسته‌ای معیوب بودند از [خطر ایران] غافل مانده بودند.»

کاخ سفید همچنین مطابق رویه‌های معمول ایران را به تلاش برای بر هم زدن ثبات منطقه و حمایت از «گروه‌های تروریستی» متهم کرده و تصریح کرده که تهران آشکارا خواستار نابودی آمریکا است. 

ترامپ در بخشی از سند که به امنیت مرزها و سرزمین آمریکا اختصاص دارد، روی ارتقاء دفاع موشکی آمریکا تأکید کرده و گفته است: «ایالات متحده، به منظور محافظت از سرزمین خود در برابر حملات موشکی اقدام به استقرار یک سامانه پدافند موشکی چندلایه با تمرکز بر ایران و کره شمالی کرده است.»

آمریکا همچنین اعلام کرده به همکاری با شریکان و متحدانش برای مهار گروه‌هایی که مطابق ادعاها امنیت آمریکا را تهدید می‌کنند، از جمله حزب‌الله لبنان، ادامه می‌دهد. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر از ایران به عنوان «اصلی‌ترین حامی تروریسم» یاد کرده و مدعی شده این کشور از بی‌ثباتی‌های در خاورمیانه برای افزایش نفوذ خود سوءاستفاده کرده است. این سند مدعی شده است: «ایران، به تداوم چرخه خشونت در خاورمیانه ادامه می‌دهد.»

وی در بخش دیگری از این سند آورده است: «ما با شریکانمان برای مسدود کردن تمامی مسیرهای ایران به سمت سلاح‌های هسته‌ای و خنثی‌سازی نفوذ مخرب ایران همکاری خواهیم کرد.»

انتهای پیام/1404  

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان