۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کشف تخلف ۱۶ میلیارد ریالی در شهرداری آبیک
کد خبر: ۲۶۹۵۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۸ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

شهردار آبیک خبرداد:

کشف تخلف ۱۶ میلیارد ریالی در شهرداری آبیک

شهردار آبيک گفت: به تازگی تخلف ۱۶ ميليارد ريالي مرتبط با زمین‌های اطراف پارک بانوان در شهرداري آبيک کشف شده است که اين پرونده پيگيري و از طريق واحد فني برگشت داده شد.

کشف تخلف ۱۶ میلیارد ریالی در شهرداری آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سعید آگشته شهردار آبیک در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری آبیک با بیان اینکه آبیک اولین شهر و دروازه ورودی استان قزوین است، اظهار کرد: شهرستان آبیک با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری یکی از قطب‌های مهم دامداری و صنعتی کشور است.

وی افزود: متاسفانه شهرستان آبیک در مقایسه با دیگر شهرهای همجوار نقاط ضعف فراوانی دارد و از مشکلات زیر ساختی و منابع مالی رنج می‌برد.

شهردار آبیک با اشاره به درآمد شهرداری‌ها عنوان کرد: منابع درآمدی شهرداری‌ها صرفا به ارزش افزوده و عوارض محلی تامین می‌شود، با توجه به سیاست‌های دولتی قانون ارزش افزوده مقرر شد ۵۰ درصد به شهرداری‌ها پرداخت شود اما امروزه این میزان به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و با توجه به مشکلات مالی مردم پرداخت عوارض محلی نیز به شدت کاهش یافته است.

آگشته با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهرستان آبیک تصریح کرد: شهر آبیک از یک سو با آلایندگی سیمان آبیک و از سوی دیگر با نیروگاه شهید رجایی و از سمت جنوب نیز با ریزگردهای دشت الله آباد محاصره شده و مشکلات زیست محیطی فراوانی برای شهرستان آبیک ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: مسئولین باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که مستقیما با سلامت جان مردم در ارتباط است به عنوان مثال کارخانه سیمان باید برای جلوگیری از آلودگی نسبت به نصب تجهیزات فیلترینگ اقدام کند و اجرای آن نیازمند برخورد قاطع و جدی سازمان محیط زیست است.

شهردار آبیک ابراز کرد: امروز اهتمام ویژه‌ای در زمینه رفع آلایندگی از سوی مسئولین مشاهده نمی‌شود،گویی اینکه جان مردم آبیک مهم نیست.

وی افزود: ۶۵ هزار تومان مجموع عوارض آلایندگی در سال جاری از سوی کارخانه سیمان آبیک به شهرداری پرداخت شده و مشخص نیست بر چه اساسی این میزان عوارض به شهر آبیک تعلق گرفته است.

این مسئول ضمن گلایه از شرکت سیمان آبیک بیان کرد: شرکت سیمان آبیک تابلویی در سمت اتوبان نصب کرده مبنی بر اینکه حفاظت محیط زیست وظیفه همگانی است گویی که وظیفه همه مردم است به جز خود شرکت.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود آلاینده‌های مختلف در شهرستان آبیک آیا بیمارستان تخصصی در این شهرستان احداث شده، یا در زمینه افزایش اعتبار شهرستان آبیک توجه لازم شده است و آیا عوارض دریافتی در زیرساخت‌ها هزینه شده یا اینکه حداقل برای تامین فضای سبز آبیک، محلی برای برداشت خاک نباتی در اختیار شهرداری گذاشته شده است؟

آگشته با اشاره فساد در ادارت اذعان کرد: نبود شفافیت دلیل اصلی فساد در ادارت است و اولین راهکار برای مقابله با فساد داشتن شفافیت و برخورد قضایی با تمامی افراد متخلف است تا محیطی امن و سالم برای خدمت رسانی شکل بگیرد.

شهردار آبیک خبرداد: به تازگی تخلف ۱۶ میلیارد ریالی مرتبط با زمین‌های اطراف پارک بانوان در شهرداری آبیک کشف شده است که این پرونده پیگیری و از طریق واحد فنی برگشت داده شد.

وی تاکید کرد: تا روزی که در شهر آبیک هستم، اجازه زمین خواری به کسی نمی‌دهم و در این امر دوست و دشمن، راست و چپ هیچ تفاوتی نمی‌کند برخورد قاطعانه خواهم کرد و در صورت تخلف بدون هیچ اغماضی برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: همچنین شهروندان آبیکی در صورت اطلاعات و اخبار از فساد در شهرداری از دریافت عوارض تا دیگر مسائل دیگر را بحراست شهرداری اطلاع دهند.

وی با اشاره میزان بدهی شهرداری آبیم اعلام کرد: شهرداری آبیک ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان بدهی دارد که با این حساب حدود ۴۰ درصد بودجه شهرداری پیش خور شده است.

آگشته ضمن گلایه از همکاری نکردن برخی ادارات در انجام پروژه‌های شهری بیان کرد: علت توقف پروژه میدان در ورودی اتوبان عبور یک لوله گاز است که تا امروز جهت انتقال این لوله منتظر مجوز و اقدام شرکت گاز هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در یک چشم انداز پنج ساله زیرساخت‌های لازم با کیفیت متناسب برای زندگی مردم آبیک فراهم کنیم.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان