۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تلگرام با ۴۵ میلیون کاربر اولین شبکه اجتماعی ایران است‌/ مشکل ما در فضای مجازی، تولید محتواست
کد خبر: ۲۶۹۵۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۳:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

تلگرام با ۴۵ میلیون کاربر اولین شبکه اجتماعی ایران است‌/ مشکل ما در فضای مجازی، تولید محتواست

معاون مرکز فنآوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: ۸۵ درصد کاربران ایرانی عضو یک شبکه اجتماعی هستند و تلگرام با ۷۵۰ هزار کانال و ۴۵ میلیون کاربر اولین شبکه اجتماعی ایران است‌.

تلگرام با ۴۵ میلیون کاربر اولین شبکه اجتماعی ایران است‌/ مشکل ما در فضای مجازی، تولید محتواست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حمید ضیایی پرور، قائم مقام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در سومین اجلاس استانی نماز که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی، فضایی بدون مکان و زمان و هم عرض فضای فیزیکی است.

وی افزود: فضای مجازی با استفاده از ارتباطات رایانه‌ای، اینترنتی، موبایلی و وسایل الکترونیک ایجاد شده است، و یک فضای انتزاعی نیست، بلکه واقعی بوده و در واقع ترجمه فضای سایبر است.

قائم مقام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: فضای مجازی به اندازه‌ای مهم است که همه فضای زندگی را احاطه کرده و می‌توان گفت در همه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرین می‌باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد، اضافه کرد: باید از امکانات و جذابیت‌های فضای مجازی برای ترویج نماز و اشاعه فرهنگ و ارزش‌های دینی استفاده کرد.

در تولید محتوای فارسی در فضای مجازی، ضعف داریم

ضیایی پرور با تاکید براینکه مهمترین مشکل ما در فضای مجازی، تولید محتواست، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها ۸۲ درصد ایرانیان به عبارتی ۶۵.۵ میلیون نفر در کشور به اینترنت دسترسی دارند و ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در ایران، ۴۰ درصد است.

وی عنوان کرد: ۸۵ درصد کاربران ایرانی عضو یک شبکه اجتماعی هستند و تلگرام با ۷۵۰ هزار کانال و ۴۵ میلیون کاربر اولین شبکه اجتماعی ایران است‌.

قائم مقام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تصریح کرد: در حوزه نماز در فضای مجازی محتوای کافی تولید نشده است؛ به طوریکه طی چند ماه گذشته در موضوع نماز ۷۵۳۸ پست تولید شده و در واقع حجم تولیدات در این بخش اندک است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات دولت در فضای مجازی می‌توان به توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی، توسعه دسترسی‌های مردم به اینترنت، توسعه دولت الکترونیک، توسعه تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد.

این مسئول تاکید کرد: در تولید محتوای فارسی در فضای مجازی، ضعف داریم و بیشتر مصرف کننده هستیم نه تولید کننده و از سرویس‌های خارجی استفاده می‌کنیم.

امروز فضای مجازی، منبر است

معاون مرکز فنآوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به ضرورت برپایی نهضت تولید محتوا گفت: محتوای فاخر در موضوع نماز، دین و معارف اسلامی داریم و بزرگترین گنجینه محتوایی در فضای مجازی متعلق به حوزه‌های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: باید محتوای معارف اسلامی و مسایل مرتبط با نماز تبدیل به فرصت‌های قابل انتشار در فضای مجازی شود‌.

ضیایی پرور تصریح کرد: محتوای غالب در فضای مجازی، ویدئوی کوتاه است و بیش از ۸۳ درصد کل محتوای جهان در فضای مجازی، تصویری است.

قائم مقام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در ادامه با اشاره به راهکارهای توسعه فرهنگ نماز در فضای مجازی گفت: خانه‌ها و کانون‌های دیجیتال به عنوان فعالیت‌های مکمل مساجد باید تقویت شوند؛ ضمن اینکه جشنواره‌های تولید محتوای نماز با هدف حمایت از محتوای مرتبط با نماز در فضای مجازی راه‌اندازی شود.

وی در پایان گفت: روحانیون باید در فضای مجازی حضور داشته و فعال باشند و به شبهات مطرح شده توسط جوانان پاسخ دهند، امروز فضای مجازی، منبر است و هر روحانی باید برای ترویج ارزش‌های اسلامی یک کانال داشته باشد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان