۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سومین اجلاس "نماز و فضای مجازی" برگزار شد
کد خبر: ۲۶۹۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استان قزوین؛

سومین اجلاس "نماز و فضای مجازی" برگزار شد

سومین اجلاس استانی "نماز و فضای مجازی" با حضور مسئولان استان قزوین برگزار شد.

سومین اجلاس "نماز و فضای مجازی" برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در سومین اجلاس استانی نماز که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همه موجودات دارای روح پرستش هستند و به دنبال پرستیدن یک معبودند.

وی افزود: تفاوت انسان با سایر موجودات در این است که دارای توانایی تفکر و اندیشه بوده و می‌تواند خود را از درجات پایین به بالاترین درجات و مراتب سوق دهد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همه ما انسان‌ها به نوعی مسافر هستیم به طور مثال هرکسی که به کشور دیگری سفر می‌کند به بهانه‌های مختلف گذشته زندگی خود را یادآوری کرده و همواره به دنبال یافتن نقطه وصل خویش است.

وی ادامه داد: با توجه به روح پرستشی که در وجود انسان است و قدرت اختیاری که خدا به او داده، عده‌ای از انسان‌ها به دنبال خالق هستی رفته و او را عبادت می‌کنند، برخی دیگر نیز معبود دیگری اختیار کرده، بت، آتش و حیوان و یا چیزی دیگر را می‌پرستند اما در هر صورت همه انسانها به شکلی ذهنیت به پرستش معبود دارند.

زاهدی با بیان اینکه انسان همواره، خدا را جستجو می‌کند، ادامه داد: نماز وسیله تقرب انسان به خداست و از ابزار و امور مهمی است که هر مسلمان در طول شبانه‌روز بارها بدین وسیله خدای خود را یاد می‌کند.

وی عنوان کرد: هرکس معبود خود را با جملاتی مورد خطاب قرار می‌دهد و در این میان نمازی که در دنیای اسلام و در بین مسلمانان رواج دارد، مجموعه‌ای از بهترین گفتار و اعمال است که انسان برای خالق خویش به جا می‌آورد.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر به نماز اهمیت داده و در اقامه نماز بکوشیم در حقیقت به نقطه اتصال خود اهمیت داده‌ایم که در این صورت انسان از اصالت خویش دور نمی‌افتد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های همه مکاتب بشری، تبلیغ است و کار روحانیت به معنای تبلیغ دین است که باید از همه امکانات موجود به درستی در راستای تبلیغ دین، ارزش‌ها و معارف اسلامی استفاده کرد.

زاهدی با اشاره به اهمیت استفاده از فضای مجازی برای گسترش معارف دینی و اسلامی گفت: امروز با شبکه‌ای مواجه هستیم که با سایر وسایل ارتباط جمعی متفاوت است، این سیستم اطلاع رسانی در دسترس همگان بوده و نیازمند کارمند، ادارات و تشکیلات نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی، بهترین راه ممکن ورود به این عرصه و استفاده از این وسیله ارتباط جمعی به شیوه‌ای صحیح در جهت نیل به اهداف است، چراکه در صورت خالی گذاشتن صحنه، دیگران از فرصت بدست آمده، برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند.

استاندار قزوین با تاکید بر تولید محتوای غنی در فضای مجازی تصریح کرد: مخاطب شناسی خود مقوله مهمی است که باید بدان توجه داشت و متناسب با سلایق فکری گروه‌های مختلف، تولید محتوا کرد چراکه ما بخواهیم یا نخواهیم فضای مجازی وجود دارد و باید از این سیستم استفاده کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم همه مدیران، کارشناسان، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، اصحاب هنر و فرهنگ بر اساس روش طوفان فکری، نظرات خود را پیرامون راه‌های ترویج و توسعه اقامه نماز بیان کنند؛ ‌چراکه بدون شک با تجمیع نظرات می‌توان به راهکار موثری در این زمینه دست یافت.

وی در پایان گفت: همه مسئولان و متولیان باید در زمینه اقامه نماز تلاش کنند؛ که البته منظور از اقامه نماز فقط خواندن آن نیست، بلکه وظیفه داریم با تبیین اهمیت اقامه نماز، وجدان عمومی نسبت به اقامه نماز در جامعه به وجود آوریم.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان