۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ارسال ۹۵ اثر به اجلاس "نماز و فضای مجازی"/ شایسته نیست برای نماز صبح مساجد باز نباشند
کد خبر: ۲۶۹۵۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین اعلام کرد:

ارسال ۹۵ اثر به اجلاس "نماز و فضای مجازی"/ شایسته نیست برای نماز صبح مساجد باز نباشند

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: شایسته نیست که در نظام جمهوری اسلامی، نماز صبح مساجد باز نباشند؛ لذا امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم به آمار مذکور برسیم.

ارسال ۹۵ اثر به اجلاس "نماز و فضای مجازی"/ شایسته نیست برای نماز صبح مساجد باز نباشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سومین اجلاس استانی نماز پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین در ابتدای این مراسم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز اظهار کرد: از سال گذشته فعالیت‌هایی در سه حوزه انجام شد، از جمله در حوزه فرهنگی می‌توان به برنامه سفیران صبح در راستای توسعه نماز صبح اشاره کرد که از مطالبات رهبری و تاکیدات حجت الاسلام قرائتی است.

وی افزود: بیشتر مساجد ما، برای نماز صبح بسته است و حدود ۲۵ تا ۳۰ مسجد برای نماز صبح باز بودند که سال گذشته تعداد مساجد برای اقامه نماز به ۷۰ مسجد رسید و قرار شد که با همکاری امور مساجد استان تعداد این مساجد به ۱۲۰ مسجد برسد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین خاطرنشان کرد: شایسته نیست که در نظام جمهوری اسلامی، نماز صبح مساجد باز نباشند؛ لذا امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم به آمار مذکور برسیم.

وی تصریح کرد: طرح دیگری برای بازاریان برگزار شد که برای این منظور ۹۳ جلسه برگزار و ۳۷۰۰ نفر در این جلسات شرکت کردند.

موسوی تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته است که در مجموع ۱۵ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که شامل ۳۵۰۰ نفر از ادارات و ۷۵۰۰ نفر از آموزش و پرورش بود.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۷۰ نشست با موضوع نماز در سال جاری در آموزش و پرورش استان برای دانش‌آموزان و خانواده آنها، برگزاری ۴ جلسه نشست دانشجویی و اجرای طرح یاوران نماز در ادارات و مدارس از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین عنوان کرد: ساماندهی و احداث مساجد در شهرک‌های اقماری و حاشیه‌ای شهر مثل مینودر و کوثر بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در این مناطق تعداد مساجد کم است که خوشبختانه با همکاری استانداری و شهرداری ۲۵مسجد کلنگ زنی و در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۹۵ اثر به جشنواره فضای مجازی نماز رسید، گفت: اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده است که در این راستا به ۲۵۰ پرستار آموزش‌های اولیه برای تیمم، وضو، نماز نشسته و خوابیده ارائه شد.

موسوی تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی برای ۱۵۰ معلم، توانمندسازی ۱۶۰ زوج جوان، برگزاری دوره آموزشی برای ۵۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به مدت ۱۶ ساعت، اجرای طرح محراب برای توانمندسازی طلاب از جمله اقدامات آموزشی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ اداره در استان وجود دارد که سه بار با وقت قبلی و دو بار بدون تعیین وقت قبلی از این ادارات بازدید شد ضمن اینکه گزارشی نیز از ادارات در زمینه فعالیت‌های نماز کارکنان خواسته شد که در نهایت دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و ۲۹ دستگاه تقدیر ویژه، ۲۹ دستگاه شایسته تقدیر، ۱۶ دستگاه قابل قبول و ۵ دستگاه قابل تذکر شدند.

این مسئول تصریح کرد: از همه مسئولان استانی انتظار داریم که به منظور تحقق مطالبات رهبری در زمینه نماز، احساس همگانی بودن نماز را در جامعه پیگیری کرده و در این زمینه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش باید معلمان برای دعوت فرزندان به نماز توانمند باشند و یکی از مشکلات در خصوص هزینه ایاب و ذهاب ائمه جماعات برای اقامه نماز در مدارس است که این هزینه بسیار کم است لذا لازم است تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

موسوی در پایان گفت: جامعه روحانیت، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و انتظامی، مساجد و خانواده‌ها نقش به سزایی در رونق اقامه نماز در جامعه دارند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان