۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تهدیدهای فضای مجازی را با ترویج فرهنگ نماز به فرصت تبدیل کنیم
کد خبر: ۲۶۹۵۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تهدیدهای فضای مجازی را با ترویج فرهنگ نماز به فرصت تبدیل کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در اجلاس استانی نماز گفت: تهدیدهای فضای مجازی را با ترویج برکات و فرهنگ نماز در بین جوانان به فرصت تبدیل کنیم.

تهدیدهای فضای مجازی را با ترویج فرهنگ نماز به فرصت تبدیل کنیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در سومین اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» اظهار کرد: نماز به صورت ویژه در سراسر قرآن و کتاب‌های آسمانی دیگر مورد توجه قرار گرفته است و خداوند در قرآن تأکید می‌کند که نماز انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند می‌خواهد تا ایشان و نسل و ذریه‌اش را برپا کننده نماز قرار دهد که ذریه ایشان شامل همه مسلمانان و مؤمنان می‌گردد چرا که خداوند در سوره حج فرموده شما در دین پدرتان ابراهیم هستید و او شما را مسلمان نامیده است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اقامه نماز با نماز خواندن تفاوت جدی دارد، خاطرنشان کرد: قرآن انسان را به اقامه نماز دعوت کرده است و اینکه فرموده نماز انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند، منظور اقامه نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این خصوص افزود: کسی که صرفاً نماز می‌خواند می‌تواند اهل دروغ، غیبت، تهمت، بی‌صداقتی و هر منکر دیگری باشد اما اقامه نماز با این منکرها جمع نمی‌شود و کسی که نماز را اقامه می‌کند دارای فضایل اخلاقی والایی است.

وی بر ارزیابی فعالیت‌های عرصه نماز در سال‌های گذشته تأکید کرد و گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید کارهایی که در این چهل سال در عرصه نماز انجام شده است، مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد تا کاستی‌ها شناسایی و نقاط قوت، تقویت شود.

عابدینی در ادامه به استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی برای ترویج مبانی دینی و الهی تأکید کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بیشتر از تهدیدهای آن دانسته‌اند و ضروری است ما نیز بیش از پیش فرصت‌های این حوزه را شناسایی و از آن بهره‌برداری کنیم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: استفاده بیشتر از فرصت‌های فضای مجازی و جلوگیری از تهدیدهای آن، مستلزم این است که جوانان را با فرهنگ و برکات نماز بیشتر آشنا کنیم و با این اقدام می‌توانیم فضای مجازی را فرصتی برای ترویج نماز و احکام دینی قرار دهیم.

وی کرامت را یکی دیگر از برکات نماز برشمرد و اظهار کرد: کرامت، انسان را از انجام منکرها دور نگه می‌دارد و منکرهایی که در عالم مشاهده می‌کنیم بخاطر این است که انسان‌ها از نعمت کرامت بی‌بهره‌اند و نماز یکی از زمینه‌های ایجاد کرامت در انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر با دل پاک و طاهر به سمت نماز حرکت کنیم، جذب آن خواهیم شد و در نهایت نماز انسان را نسبت به قیامت، وحی و نبوت به یقین و آرامش می‌رساند.

عابدینی با بیان اینکه نماز نسخه شفابخش و آرامش‌بخش برای بشر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید ذکر و یاد خدا نسخه شفابخش انسان است و این مهم جز با اقامه نماز محقق نخواهد شد و همه ما نیز باید برای اقامه نماز تلاش کنیم تا این هدف والای دینی محقق شود.

وی وحدت را یکی دیگر از آثار مهم نماز معرفی کرد و افزود: خوشبختانه با حضور استاندار محترم، فضای مدیریتی استان نسبت به گذشته بهتر است و ضروری است از فرصتی که در حال حاضر در استان وجود دارد به نحو شایسته استفاده شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان