۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اگر ادعای موگرینی درباره برجام درست باشد، تیم‌ مذاکره‌کننده باید از مردم و رهبری عذرخواهی کند
کد خبر: ۲۶۹۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

ایزدی:

اگر ادعای موگرینی درباره برجام درست باشد، تیم‌ مذاکره‌کننده باید از مردم و رهبری عذرخواهی کند

کارشناس مسائل هسته‌ای نسبت به سخنان اخیر موگرینی درباره برجام واکنش نشان داد.

اگر ادعای موگرینی درباره برجام درست باشد، تیم‌ مذاکره‌کننده باید از مردم و رهبری عذرخواهی کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،فواد ایزدی کارشناس مسائل هسته‌ای، با اشاره به سخنان اخیر موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام، اظهار کرد: در مقدمه برجام جمله‌ای است مبنی بر اینکه اجرای توافقنامه، در نهایت به ایجاد صلح در منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

کارشناس مسائل هسته‌ای افزود: این جمله‌ای است که اکنون ترامپ از آن استفاده می‌کند و بهانه‌ای برای آمریکایی‌ها شده که بگویند برجام باید رفتار منطقه‌ای ایران را کنترل می‌کرد!

وی ادامه داد: آنان ایران را متهم به بهم ریختن اوضاع منطقه و نقض برجام می‌کنند، چرا که معتقدند طبق این جمله باید صلح در منطقه و جهان ایجاد شود و چنین اتفاقی نیفتاده است.

ایزدی با اشاره به اینکه موگرینی مدعی است این جمله را به درخواست ایرانی‌ها در مقدمه برجام آوردیم و آنان یک سری دعواهای سیاسی در داخل کشورشان داشتند، اظهار کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید گروه مذاکره کننده ایرانی علاقه‌مند بود این جمله را در متن بگذارد تا در داخل کشور از آن  استقاده کند و رفتار منطقه‌ای ایران بدین طریق کنترل شود.

کارشناس مسائل هسته‌ای تأکید کرد: اگر ادعای موگرینی درباره برجام درست باشد فاجعه بزرگی برای افرادی است که نماینده سیاسی جمهوری اسلامی بودند و برای حل و فصل دعواها و بحث کارشناسی داخلی به خارجی‌ها رجوع می‌کنند و بندی را در متن برجام قرار دهند که به نفع جهت‌گیری‌های سیاسی خودشان باشد.

وی با اشاره به اینکه آنان از اهرم فشار خارجی برای رسیدن به یکسری اهداف داخلی در رقابت‌های سیاسی استفاده کردند، گفت: نمی‌دانیم ادعای موگرینی چقدر درست است، از این جهت افرادی که در تیم مذاکره کننده بودند باید به این ادعا واکنش نشان دهند.

کارشناس مسائل هسته‌ای  افزود: اگر ادعای موگرینی درست باشد، این افراد باید از مردم و مقام معظم رهبری به دلیل اینکه مذاکرات سیاسی را اهرمی برای رسیدن به  اهداف داخلی، حزبی و جناحی کردند، عذرخواهی کنند.

ایزدی خاطرنشان کرد: اگر چنین اتفاقی در سایر کشورها اتفاق بیفتد، افرادی که درگیر موضوع بودند، استعفا می‌دهند.

کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر ادعای موگرینی درست نباشد و  ادعای دروغی را کرده باشد، باید اعلام کنند که دروغ است. به هرحال باید منتظر باشیم و ببینیم افرادی که در تیم مذاکره‌کننده بودند چه نظری نسبت به این مسئله خواهند داشت.

گفتنی است؛ موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در سخنانی در پارلمان اروپا مدعی افشای رازی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شد.

وی ادعا کرد که در بخش مقدمه (PREAMBLE) توافق هسته‌ای ایران «نیم‌جمله‌ای» با این مضمون وجود دارد که خواستار قرار دادن برجام به عنوان زیربنایی برای تعامل سازنده در منطقه است. او گفت که این جمله به درخواست ایران در بخش مقدمه برجام گنجانده شده است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان