۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!
کد خبر: ۲۶۹۴۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

متهم‌سازی، راهکار سعودی- آمریکایی برای فرار از شکست؛

تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل با راه‌انداختن نمایشی مضحک، ایران را منبع ارسال موشک به نیروهای مردمی یمن خواند.

تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، درست هنگامی که موضوع محکوم کردن بیانیه ترامپ مبنی بر انتقال مرکز صهیونیست‌ها از تل‌آویو به قدس، به اجماعی جهانی تبدیل شده بود، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل با راه‌انداختن نمایشی مضحک، بار دیگر ایران را منبع ارسال موشک به گروه‌های انقلابی یمن خواند.

تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!

هیلی چهارشنبه‌شب گذشته ضمن ترتیب دادن نشستی خبری، چندین بخش از یک موشک منهدم شده را نشان داده و ادعا کرد که این لاشه‌ها، بخشی از موشکی است که نیروهای مقاومت یمن در روزهای اخیر به‌سمت فرودگاه ملک خالد ریاض شلیک کرده‌اند. 
جدا از این‌که زدن برچسب اتهام به ایران، همواره بخش ثابت سخن‌پراکنی مقامات واشنگتن بوده، اما به‌نظر می‌رسد که در شرایط کنونی، آمریکایی‌ها به‌دنبال تحقق اهداف دیگری نیز هستند.

*متهم‌سازی، راهکار سعودی- آمریکایی برای فرار از شکست

تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!

به نظر می‌رسد که کاستن از فشارهای رسانه‌ای، یکی از عواملی است که می‌توان از آن به عنوان دلیل فرافکنی‌های ایران‌هراسانه مقامات آمریکایی نام برد. بدون شک پیروزی نهایی محور مقاومت در عراق و سوریه و بی‌ثمر ماندن تروریسم‌پروری آمریکا و عربستان در این کشورها، هجمه سنگین رسانه‌ای را علیه سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن درپی داشته است، لذا متهم‌سازی راهکاری است که سران آمریکایی برای تسکین احوال این روزهای خود به‌کار گرفته‌اند.

تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!
از سوی دیگر و با گذشت قریب به سه سال از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی_ آمریکایی به یمن، این جنگ نابرابر برای ریاض به یک روند کاملا فرسایشی تبدیل شده است.

روندی که آل‌سعود و بازیگردانان پشت‌صحنه‌اش را در باتلاقی عمیق و البته پرهزینه گرفتار کرده و میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی عربستان را برای کام‌روا شدن امیال جنگ‌طلبانه بن‌سلمان، صرف کرده است.

البته از آن‌جایی که هیلی در مقوله ایران‌ستیزی، از دیپلمات‌های نزدیک به ترامپ به‌شمار می‌رود، این‌گونه اظهارات چندان هم عجیب نیست.

چنین اتهام‌پراکنی‌ از سوی این دیپلمات ایران‌ستیز آمریکایی علیه کشورمان در حالی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون میزان پایبندی ایران به قطعنامه 2231؛ تمامی ادعاهای مقامات ریاض و واشنگتن درخصوص ایرانی بودن موشک‌های شلیک شده انصارالله یمن به عربستان را رد کرده است.

در حقیقت آمریکا قصد دارد با ایرانی خواندن موشک‌های شلیک شده نیروهای مردمی یمن به عربستان، سناریوی متهم‌سازی کشورمان به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت را عملیاتی کند.

از سوی دیگر ادعای مقامات کاخ سفید در حمایت موشکی ایران از انصارالله در شرایطی مطرح می‌شود که مردم مناطق مختلف یمن طی سه سال گذشته، در بی‌سابقه‌ترین محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داشته‌اند؛ حال سوال اینجاست با توجه به چنین حصار همه جانبه‌ای که حتی اجازه عبور کمترین کمک غذایی و دارویی را به داخل یمن نمی دهد، ارسال تسلیحات آن‌هم از نوع موشک برای نیروهای یمنی چگونه امکان‌پذیر است؟

ادعایی که به گفته "فرحان حق" جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، هیچ مدرک قابل استنادی دال بر تعیین شدن کشور سازنده موشک‌های شلیک شده از یمن به عربستان وجود ندارد.

نکته جالب‌تر این است که اظهارات ضدایرانی هیلی در جامعه داخلی آمریکا نیز خریداری ندارد، چرا که برخی از مقامات دفاعی این کشور در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز، به‌صراحت از بی‌اعتبار بودن ادعاهای سفیر واشنگتن در سازمان ملل سخن گفته‌اند و اعلام کرده‌اند که «مدرک ارائه شده از سوی نیکی هیلی، نمی تواند ادعای او را درباره ایران ثابت کند».

*وقتی توهم پراکنی هیلی رنگ حمایت سعودی به‌خود می‌گیرد!

تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!

با وجود آن‌که مُهر بی‌اعتباری سران سازمان ملل و برخی مقامات آمریکایی بر نسخه ضدایرانی هیلی نقش بسته اما ریاض به‌عنوان هم‌پیمان منطقه‌ای واشنگتن، مثل همیشه در اعلام ارادت خود به تامین کننده تسلیحاتی‌اش کوتاهی نکرد و با حمایتی البته مضحک از سخنان سفیر آمریکا در سازمان ملل، اقدامات ایران در منطقه را تهدیدآمیز توصیف کرد.

تئاتر آهن‌پاره هیلی در نیویورک!

مداخله‌گر خواندن ایران در امور داخلی کشورها و حمایت از شبه‌نظامیان حوثی، از جمله اتهامات بی‌اساسی است که از سوی عربستان علیه کشورمان مطرح می‌شود.

سعودی‌ها با بیان این‌که حمایت موشکی ایران از انقلابیون یمنی قطعنامه‌های 2216 و 2231 شورای امنیت را نقض می‌کند، کشورمان را تهدیدی برای امنیت خود و منطقه عنوان کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقداماتی فوری را برای اجرای این قطعنامه‌ها و بازخواست ایران صورت دهد.

اما سوال هر وجدان‌ بیدار بشری این است که عربستان به‌عنوان بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکایی که رکورد 110 هزار میلیارد دلاری را در پرونده دارد و روزانه هزاران تُن بمب و موشک را بر سر زنان و کودکان بی‌دفاع یمنی می‌ریزد، چرا لیست قتل‌عام‌های خود را در ترازوی قطعنامه‌های شورای امنیت نمی‌سنجد، اما برای خوش رقصی‌های ضدایرانی نیکی هیلی در سازمان ملل، کَف می‌زند و آن‌را حمایت از قطعنامه‌های شورای امنیت و برقراری ثبات در منطقه می خواند؟

با کنار هم چیدن قطعات پازل سعودی- آمریکایی، می توان به ماهیت سیاست ادعاهای هیلی در نیویورک پی برد.

وقتی وی قبل از نمایش آهن‌پاره‌های یک موشک، اعلام می‌کند که جنگ مشترک ما و متحدان منطقه‌ای‌مان علیه ایران، بسیار مهم‌‌‌‌‌‌تر از مصائب مردم فلسطین و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است؛ به‌روشنی هدف کاخ سفید را ترسیم می کند و آن هدف چیزی نیست جز انحراف اذهان عموم دنیا از مسئله فلسطین.

هدف دیگر سخن پراکنی‌های سفیر آمریکا در سازمان ملل را می‌توان در به انحراف کشاندن دیدگاه‌های جامعه جهانی از تجاوز و جنگ‌افروزی نافرجام سعودی‌ها علیه ملت مظلوم یمن دانست، تجاوزی که به گواهی آمار علاوه بر آواره کردن بیش از 3 میلیون نفر، بیش از 10 هزار غیرنظامی بی‌گناه را به خاک و خون کشیده و با نابودی زیرساخت‌ها و مراکز بهداشتی یمن، بحران بی‌سابقه انسانی را در این کشور رقم زده، بحرانی که قحطی و بیماری‌های واگیر تنها بخش کوچکی از آن است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان