۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عدالت مظلوم ترین واژه این ایام
کد خبر: ۲۶۹۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

علیرضا زاکانی نوشت:

عدالت مظلوم ترین واژه این ایام

مسایل کشور در ظاهر به کلاف سر در گمی شبیه شده است که در وانفسای دعواها و سر و صداها نمی توان با آرامش، سررشته ای برای برون رفت از وضع نامناسب آن یافت و مرهمی بر زخم های جامعه گذاشت.

عدالت مظلوم ترین واژه این ایام
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،علیرضا زاکانی در کانال تلگرامی خود نوشت: مسایل کشور در ظاهر به کلاف سر در گمی شبیه شده است که در وانفسای دعواها و سر و صداها نمی توان با آرامش، سررشته ای برای برون رفت از وضع نامناسب آن یافت و مرهمی بر زخم های جامعه گذاشت.

بست نشینی و بگومگوهای دوستان جناب آقای احمدی نژاد و شخص ایشان و  مسئولان قوه قضائیه هر روز وارد فاز جدیدی می شود و هیاهو سازی در بیان گزاره های و اظهارات مبتنی بر حقیقت و یا خلاف واقع در قبال موضوعات و تشدید عملیات رسانه ای به ویژه در فضای مجازی مجالی برای دقت و تامل عمومی و تشخیص سره از ناسره نگذاشته است.

در این شرایط به جای پرداختن به مشکلات و معضلات واقعی #مردم و برداشتن سنگ های پیش روی #پیشرفت کشور از راه  دقت در مسایل واقعی جامعه، ارایه طریق علمی و منطقی برای حل آن و همت مضاعف جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت معنوی و مادی کشور و گره گشایی از زندگی مردم، باید روزانه شاهد اقدامات و خرده فرمایشاتی باشیم که نه تنها تسکینی بر دردها نیست بلکه نمکی بر زخم های کهنه و جدیدی است که بر پیکر جامعه ما نقش بسته است. علی الظاهر بیچاره و شور بخت #مردم هستند که  به عنوان صاحبان اصلی #انقلاب_اسلامی بعد از قریب چهار دهه باید نظاره گر این دعوا ها و رفتارهای سطحی و توهین آمیز باشند.

جناب آقای احمدی نژاد و دوستانشان باید بدانند که قوه قضائیه مشکلاتش با  جنجال آفرینی حل نخواهد شد و کار این آقایان برفرض نیت خالص و درستی قول و عملشان که در آن شک دارم، کاهی از کوه مشکلات دستگاه قضایی نخواهد کاست، علاوه بر اینکه با نا دیده گرفتن کارهای خوب و زحمات آنان نیز از این میزان خدمت نیز جامعه را محروم خواهند نمود و در مقابل مسئولان دستگاه قضایی نیز باید چشم را بر واقعیت های تلخ موجود نبسته و  با روشن بینی به موقع و ارایه پاسخ های معتبر، افکار عمومی را اقناع نمایند و فراتر از آن با اقدامات اصلاحی از بار مشکلات متعدد موجود قوه قضائیه بکاهند تا مردم با همه وجود خود حل مشکلات را در این حوزه بسیار مهم احساس نمایند.

در بهمن ۱۳۵۷، انقلاب اسلامی  به پیروزی رسید و متناسب با آن نظام سیاسی تغییر کرد اما نظامات دیوانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما کمترین تحول را نمود و در این چهار دهه نیز دشمنان بیرونی در کنار عوامل درونی شان و با ساده اندیشی، عافیت خواهی، دنیاطلبی و یا... ا.   برخی مسئولان، کار را پیچیده تر و اصلاح را سخت تر کرده اند، اما به لطف خداوند بزرگ و در سایه تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مجاهدت مردم و مسئولان کشور، اصلاحات انقلابی رخ خواهد داد و ان شاءالله چهره نظام اسلامی از این زنگارها زدوده خواهد شد.

پس همه باید بکوشیم مشکلات را در دستگاه های قضایی، اجرایی، تقنینی و سایر نقاط کشور  خوب بشناسیم و با تجویز داروی شفابخش برای آن از آلام مردم بکاهیم، نه با دفاع غیر منطقی و خوب مطلق پنداری در دستگاه قضایی و یا هر نقطه دیگر از حکومت و مواجهه سطحی با مشکلات بخش های آن، افکار عمومی در جامعه را جریحه دار کرده و یا با شعارهای احساسی و غوغاسالاری و با فرار از پاسخگویی در برابر قانون، ارزش های اساسی اسلامی مثل عدالت را بازیچه خود قرار داده و به جای جوابگویی در برابر اتهامات، به تهدید، بست نشینی و کنایه گویی بپردازیم.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان