۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فائزه هاشمی و پروژه رادیو اکتیو برای پدر
کد خبر: ۲۶۹۴۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

ادامه حاشیه سازی فرزندان برای آیت الله هاشمی حتی پس از وفات

فائزه هاشمی و پروژه رادیو اکتیو برای پدر

یک سال قبل فائزه هاشمی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد نحوه ارتحال رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت را این گونه توضیح می دهد: "در داخل اندام‌های داخلی آقاي هاشمي آب وجود نداشت و هیچ نشانه‌ای از خفگی در او دیده نمی‌شد، در عین حال که او شنا را بسیار خوب می‌دانست. چنین به نظر می‌رسید که در لحظه ورود به آب، دچار سکته شده و تمام کرده بود، با این حال پس از انتقال به بیمارستان با جدیت عملیات احیا روی ایشان انجام گرفته بود. تنها نشانه‌ای که روی بدن بابا مشهود بوده آثار وسایل احیا بوده است.آخرین فردی که پیش از رفتن به استخر با آقاي هاشمی دیدار داشته وزیر بهداشت بوده است."

فائزه هاشمی و پروژه رادیو اکتیو برای پدر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  ایجاد حواشی سیاسی و جنجال آفرینی رویه برخی از فرزندان آیت الله هاشمی است که سبب شد رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان زنده بودنش نیز گاهی مجبور به اعتراض به آنها بشود.

همچنانکه اقدامات خاص سیاسی و حتی خلاق شرع فائزه هاشمی در مقاطعی کار را به جایی رساند که آیت الله هاشمی را ناچارا به موضع گیری علنی علیه وی کرد.

اما در آستانه دو ماه مانده به سالگرد وفات آیت الله هاشمی برخی از فرزندان و همچنین رسانه های نزدیک به این خانواده برای یک سالگی وفات وی نیز می خواهند حاشیه سازی کنند.

امروز روزنامه آرمان که بلندگوی افرادی همچون مهدی و فائزه هاشمی محسوب می شود تییتر یک خود را درشت اختصاص به این جمله داده است: "معمـاي راديو اكتيو"!

روزنامه آرمان طی گزارشی که بیشتر تلاش می کند به نوعی وفات آیت الله هاشمی را شبهه دار کند، نوشته است: یکی از موضوعات مبهم درباره چگونگی رحلت آیت‌ا... است. در روزهای نخست پس از فوت ایشان علیزاده طباطبایی وکیل این خانواده گفت: «آیت‌ا... هاشمی هفته‌ای دو جلسه ورزش می‌کردند و روز یکشنبه برای ورزش به استخر «کوشک» رفته بودند. این استخر تحت نظارت حفاظت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و شخص دیگری نمی‌توانست از آن استفاده کند. آیت‌ا... هاشمی اجازه نمی‌دادند که در زمان ورزش ایشان دوربین‌ها روشن باشد و محافظان نیز در اطراف ایشان حضور نداشتند. به همین دلیل هنگامی محافظان ایشان از مساله مطلع می‌شوند که کار از کار گذشته بود. یعنی آیت‌ا... هاشمی قبل از این که به بیمارستان برسند، رحلت کرده بودند.» فاطمه هاشمی هم تعریف کرد: «ایشان هیچ مشکلی از نظر سلامت نداشتند. پنجشنبه هفته قبل از فوت، پزشکی ایرانی که مقیم آمریکا هستند با یک دستگاه سونوگرافی مجهز و با اصرار من ایشان را معاینه کردند و به من گفتند پدر شما به قدری سالم است که به راحتی تا 10 سال بدون هیچ مشکلی می‌توانند زندگی کنند، تمام بدن ایشان را بررسی کردند، حتی آزمایش دادند که جواب آن‌ها بعد از فوت ایشان آماده شد و همه چیز طبیعی بود، ایشان هیچ مشکلی نداشتند.»

اما در حالیکه آرمان با تیتر درشت نوشته است" معمای رادیو اکتیور" ولی خود این روزنامه نیز در ادامه گزارش نقل می کند که رادیواکتیو دلیل فوت آیت الله هاشمی نبوده است!

اما فائزه هاشمی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورای عالی امنیت برگزار شد به «اعتمادآنلاین» گفته است: «در این جلسه به ما اعلام کردند که بررسی نشان می‌دهد که در بدن پدر 10 برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است. البته اعلام کردند که در بدن مادر 3برابر حد مجاز و در بدن خواهرم فاطمه نیز 1 برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است و البته به ما اعلام کردند که دلیل فوت این نبوده است.»

نکته جالب اینکه فائزه هاشمی در حالی می گوید که علت وفات آیت الله هاشمی مواد رادیو اکتیو نبوده که اینبار متقاضی است که منشا مواد رادیو اکتیو چه بوده!

همچنانکه حتی محمد هاشمی نیز در موضعی مشابه به روزنامه شهروند گفته است: «علت مرگ را در بیمارستان ایست قلبی اعلام کردند، ولی علت ایست قلبی را کسی اعلام نکرد. هنوز هم کسی اعلام نکرده که علت ایست قلبی چه بوده!

این در حالیست که محمد هاشمی  سال گذشته درباره‌ فوت برادرش در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، بابیان اینکه اولین نفری بود که در کنار آیت الله هاشمی حاضر شد، با تاکید بر تلاش تیم پزشکی در احیاء آیت الله هاشمی گفت: «به رغم تلاش های تیم پزشکی برای احیا، متاسفانه موفق نشدند و این نشان می داد که آقای هاشمی قبل از انتقال به بیمارستان رحلت کردند و هیچ آثاری از خفگی، کبودی و .... وجود نداشت.»

محمد هاشمی با تاکید بر صحت اعلام تیم پزشکی مبنی بر ایست قلبی گفت: «آن چیزی که پزشکان اعلام کردند ایست قلبی بوده. این اعلام صحیح و درست بوده است و معاندان هم سعی می کنند با طرح موضوعاتی، تفرقه و شبهه ایجاد کنند.»

در همین حال، حسین مرعشی، از نزدیکان آیت الله هاشمی نیز درباره ابهام مرگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفته بود:«ابهامی در این زمینه به وجود نیامده، اما آقای هاشمی چون سرپا بود و از بیماری خاصی رنج نمی‌برد و اطلاعاتی در این زمینه درباره بیماری آقای هاشمی منشتر نشده بود، غافلگیر و غفلتاً این اتفاق رخ داد و همین بستری را برای شایعات فراهم کرد.»

وی تاکید کرد: «ایشان بیماری قند داشتند. اطلاعات آن موجود است و پزشکان درباره آن اظهارنظر کردند. از نظر ما شبهه‌ای نیست. من تقریبا ساعت 18:45 به بالین ایشان در بیمارستان رسیدم ولی بالاخره اتفاق ناگواری بود که وقتی من رسیدم این اتفاق افتاده بود و داخل استخر ایست قلبی کردند.»
 

اما جالب تر آنکه یک سال قبل فائزه هاشمی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد نحوه ارتحال رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت را این گونه توضیح می دهد: "در داخل اندام‌های داخلی آقاي هاشمي آب وجود نداشت و هیچ نشانه‌ای از خفگی در او دیده نمی‌شد، در عین حال که او شنا را بسیار خوب می‌دانست. چنین به نظر می‌رسید که در لحظه ورود به آب، دچار سکته شده و تمام کرده بود، با این حال پس از انتقال به بیمارستان با جدیت عملیات احیا روی ایشان انجام گرفته بود. تنها نشانه‌ای که روی بدن بابا مشهود بوده آثار وسایل احیا بوده است.آخرین فردی که پیش از رفتن به استخر با آقاي هاشمی دیدار داشته وزیر بهداشت بوده است."

با این وجود به نظر می رسد که فائزه هاشمی از فتنه 88 به بعد فضای رادیکالیسم سیاسی را بهترین روش برای زنده ماندن در افکار عمومی انتخاب کرده در آستانه سالگرد پدرش تلاش می کند یکبار دیگر با همان روش بر سرزبان ها بیافتد.

هر چند که به نظر می رسد که افرادی همچون محسن هاشمی تلاش کنند وی را دوباره تاحدی مهار کنند ولی فائزه هاشمی حتی در زمان حیات پدر نیز به توصیه های آیت الله  و دیگر بزرگان اعتنایی نکرد و بر جنجال سازی کاذب و حتی دروغ اصرار ویژه دارد.

این خیز فائزه هاشمی نشان می دهد که او تلاش دارد سالگرد آیت الله هاشمی را هم تبدیل به یک پروژه سیاسی کند و رمز این پروژه هم رادیو اکتیو ظاهرا است!



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان