۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مصرف مالاشیت گرین از مزارع آبزی پروری حذف می‌شود
کد خبر: ۲۶۹۴۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

توسط دامپزشکی استان قزوین؛

مصرف مالاشیت گرین از مزارع آبزی پروری حذف می‌شود

حذف کامل مصرف مالاشیت گرین از مزارع آبزی پروری قزوین در دستور کار دامپزشکی است.

مصرف مالاشیت گرین از مزارع آبزی پروری حذف می‌شود
دکتر راول غلامپور اقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از سال 1394 ماهی‌های موجود در 11 واحد پرورش آبزی پروری در استان قزوین به دلیل آلودگی با مالاشیت گرین حذف شده است. 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: مالاشیت گرین یک ماده غیر مجاز در صنعت آبزی پروری است که در صورت مصرف ماهی‌های آلوده به این ماده توسط انسان، موجب سرطانزایی، عوارض تنفسی می‌شود و در صورت آلوده بودن ماهی‌ها، حتی اجازه مصرف به عنوان خوراک دام را نیز ندارند.

وی تصریح کرد: از سال 93 تاکنون اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای ممنوعیت مصرف این ماده تحت عنوان ضدعفونی کننده اقداماتی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آبزی پروران، تحویل رایگان ماده ضدعفونی جایگزین، پایش و نمونه برداری از مزارع آبزی پروری را به انجام رسانده است.

دکتر اقدمی گفت: از سال 94 تا کنون157 مورد بازدید و نمونه برداری از استخرهای پرورش ماهی استان انجام شده است که 509 نمونه از این استخرها به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال و ماهی‌های کلیه مزارعی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بود معدوم شد.

گفتنی است؛ تعداد مزارعی که در سال 1394 از ماده سرطانزای مالاشیت گرین استفاده کرده بودند 9 واحد و از سال 95 تا کنون 3 مورد شناسایی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان