۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۳۶ میلیاردریال صدقه برای درمان مددجویان قزوینی اختصاص یافت
کد خبر: ۲۶۹۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۶ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

طی هفت ماهه سال جاری؛

۳۶ میلیاردریال صدقه برای درمان مددجویان قزوینی اختصاص یافت

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مردم استان قزوین ۳۶ میلیارد و۳۶۶ میلیون ریال در هفت ماهه نخست سالجاری صدقه پرداخت کرده اند.

 ۳۶ میلیاردریال صدقه برای درمان مددجویان قزوینی اختصاص یافت
فرزاد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اینکه مردم این استان36 میلیارد و 366 میلیون ریال در هفت ماهه نخست سال جاری صدقه پرداخت کرده اند، اظهار کرد: صدقات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی درباره نحوه هزینه کرد صدقات مردمی اعلام کرد: 10 درصد از صدقات برای درمان بیماران، 5 درصد برای جهیزیه نوعروسان، 32 درصد برای کمک‌های موردی، 13 درصد برای ارتقای سطح فرهنگی،20 درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، 5 درصد برای اشتغال، 5 درصد برای تسهیلات کارگشایی و10 درصد نیز برای رفع سایر نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: تمامی صدقات پرداختی براساس تسهیم صورت گرفته و مطابق با نیاز سنجی‌های انجام شده از خانوار تحت حمایت و اولویت بندی مشکلات اساسی آنها، در بین مددجویان توزیع می‌شود. 

وی بیان کرد: بانک اطلاعاتی دقیقی از نیازها و مشکلات ضروری خانوار تحت حمایت این استان را در اختیار داریم که براین اساس می‌توانیم کمک‌های مردمی را در اسرع وقت و سریع ترین زمان ممکن به دست مددجویان برسانیم.

این مسئول با اشاره به اینکه سه میلیارد و 636 میلیون ریال از صدقات مردمی برای درمان بیماران تحت حمایت قزوین هزینه شده است، گفت: 800 بیمار صعب العلاج و سرطانی تحت حمایت این استان قرار دارند که برای پاسخگویی به نیازهای درمانی و دارویی آنها نیازمند همیاری هر چه بیشتر خیران هستیم.

اختصاص بیش از هفت میلیارد ریال از صدقات برای بهسازی منازل
فرهادی اضافه کرد: یک میلیارد و 820 میلیون ریال از صدقات برای تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت اختصاص یافت تا آنها بتوانند راهی خانه بخت شوند.

وی افزود: یکی از مهمتریت اهداف کمیته امداد این استان اعطای کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت قزوین است تا آنها با خیالی آسوده زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هفت میلیارد و 280 میلیون ریال از صدقات پرداختی نیز برای تعمیر و بهسازی منازل خانوار تحت حمایت این استان که فاقد سرپناه مناسب هستند هزینه شده است، بیان کرد: با توجه به نیاز خانوار تحت حمایت این استان به سرپناهی مقاوم و مستحکم، از تمامی خیران خواستاریم که بیش از پیش یاریگر این نهاد در ساخت، مقاوم سازی و بهسازی منازل مددجویان باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه صدقه یکی از طرح‌های مهم این نهاد در دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه است، ابراز کرد: هر چقدر مشارکت و کمک‌های خیران برای رفع مشکلات خانوار تحت حمایت این استان بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم خدمات کیفی تری را به مددجویان ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه همواره شاهد افزایش کمکهای مردمی به مددجویان قزوینی هستیم که این امر موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به آنها شده است، بیان کرد: خیران می‌توانند از طریق کد آنی پرداخت #028*8877* هم به روش ساده تری صدقات خود را بدست مددجویان این استان برسانند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان