۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تیمهای غیرقابل پیش بینی فوتبال ایران/باثبات ترین تیم نیم فصل اول +عکس و جدول
کد خبر: ۲۶۹۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ساعت: ۱۷:۱۲ ↗ لینک کوتاه

بررسی پایین و بالای جدول لیگ برتر؛

تیمهای غیرقابل پیش بینی فوتبال ایران/باثبات ترین تیم نیم فصل اول +عکس و جدول

نیم فصل اول لیگ برتر با اتفاقات پیش بینی نشده اش به پایان رسید و در نهایت تیم پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی با صدرنشینی در جدول به کار خود پایان داد.

تیمهای غیرقابل پیش بینی فوتبال ایران/باثبات ترین تیم نیم فصل اول +عکس و جدول
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، بررسی نتایج 16 تیم لیگ برتری حاضر در این دوره از مسابقات مشخص کرد نتایجی در نیم فصل اول لیگ برتر هفدهم رخ داده که شاید تا پیش از آغاز رقابتها کمتر کارشناسی آن را پیش بینی می کرد.

درخشش یکی از تیم های تازه لیگ برتری شده و افت فاحش قهرمانان ادوار گذشته این رقابتها، همگی از نتایج تعجب آور دور رفت رقابتها بود که در ادامه به آن می پردازیم:

*پرسپولیس مقتدر و با ثبات

شاگردان برانکو که برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل گام به این دوره گذاشته بودند سرانجام در هفته سوم خود را به صدر رساندند ولی در رقابت با تیم خوب و تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی جم کار سختی داشتند. این تیم با 7 هفته صدرنشینی و 7 هفته ایستادن در رده دوم در نهایت با 7 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر به کار خود پایان داد و از این حیث بهترین نتیجه را بین 16 تیم لیگ برتری گرفت.

*پارس جنوبی شگفتی ساز

تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی در نیم فصل اول نشان داد جرقه نبود. این تیم با 8 هفته صدرنشینی بیشترین تعداد صدرنشینی را به خود اختصاص داد و از رده دوم هم پایین تر نرفت تا با دومی به کارش در دور رفت پایان دهد. تیمی که در هفته های پنجم و ششم خیلی ها انتظار افتش را می کشیدند نشان داد بی دلیل شگفتی ساز نبوده و جرقه نیست.

*استقلال و پیشرفت با شفر

تیم استقلال که به عنوان نایب قهرمان لیگ قبل گام به این دور از مسابقات گذاشته بود با نتایج ضعیفش علاوه بر هواداران خود، کارشناسان فوتبال را هم غافلگیر کرد! این تیم در هفته هفتم به قعر رفت ولی دوباره خود را با 9 پله صعود به رده هفتم رساند تا در نیمه بالایی جدول به استقبال دور برگشت برود.

*ضعیف ترین تیم نیم فصل

سیاه جامگان را باید ضعیف ترین تیم در بحث نتیجه گیری در نیم فصل اول دانست. آنها با 6 هفته قعر نشینی در دور رفت و در نهایت هم پایان مسابقات نیم فصل با ایستادن در همین رده ضعیف ترین نتایج را گرفتند و حالا امیدوارند تا در دور برگشت با کادر فنی جدید اتفاقات مثبتی برای شان رخ بدهد.

*افت قهرمان ترین تیم لیگ برتری

سپاهان با ایستادن در رده دوازدهم لیگ برتر یکی از ضعیف ترین نتایج در تاریخ حضور این باشگاه در لیگ برتر را به خود اختصاص داد! این تیم با 4 هفته قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول و 6 شکست(!)، 6 تساوی و تنها 3 برد در 15 هفته هیچ نشانی از تیمی با 5 بار قهرمانی در این مسابقات را نداشت! آنها فقط یک هفته نفس کشیدن در نیمه بالایی جدول را تجربه کردند و در باقی هفته ها در نیمه پایینی حضور داشتند!

*پرشورها کم شور شدند!

یکی دیگر از نتایج دور از انتظار را تیم تراکتورسازی رقم زد. این تیم 9 هفته در رده های نهم، دهم و یازدهم بود و حتی در هفته سوم رده شانزدهم جدول و قعرنشینی را هم تجربه کرد! اثر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات به شدت در این تیم نمایان شده و باید دید در نیم فصل دوم اتفاق خاصی برای تراکتور رخ می دهد یا نه!

*بهترین تغییر مربی

در نیم فصل اول خیلی از تیم های لیگ برتری سرمربی شان را تغییر دادند تا به روند بد نتیجه گیری شان پایان بدهند. از این بین دو تیم گسترش فولاد تبریز و استقلال تهران به شدت از این حیث سود بردند. استقلال که در هفته هفتم با منصوریان به قعر جدول رسیده بود پس از حضور شفر تا رده هفتم هم بالا آمد و پایین تر از سیزدهم نرفت. گسترش هم با حضور فیروز کریمی از هفته نهم که شانزدهم جدول بود خود را به رده هشتم رساند. او جایگزین لوکا بوناچیچ شده است.

*تارتار و دایی با ثبات ترینها

تیم پارس جنوبی جم با 8 هفته صدرنشینی در دور رفت لیگ برتر بیشترین ثبات در این رده را به خود اختصاص داد. مهدی تارتار با تیم تازه لیگ برتری اش روند بدون افتی را طی کرد. سایپای علی دایی هم با 8 هفته حفظ رده ششمی جدول و تنها یک هفته سقوط به رده دهم (هفته اول) بهترین تیم از نظر حفظ روند نتیجه گیری بود.

*قعر نرفته ها!

در دور رفت دو تیم برخلاف پیش بینی های صورت گرفته از سوی برخی کارشناسان هرگز قعر جدول را به چشم ندیدند. سپیدرود رشت تازه لیگ برتری شده که 4 هفته در رده چهاردهم و 4 هفته در رده پانزدهم ایستاده بود هرگز به رده شانزدهم سقوط نکرد. همچنین نفت تهران با انبوهی از مشکلات مدیریتی و نداشتن مالک مشخص هرگز به رده آخر نرفت! تیمی که یک هفته در میان مربی تغییر می داد و اصلا تمرین نمی کرد! این تیم هم در رده های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم(هر رده 3 هفته) ایستاد ولی آخر نشد. در حالی که تیم های تراکتورسازی، استقلال(!)، استقلال خوزستان و پیکان در عین ناباوری این رده را تجربه کردند!

جدول کامل آماری از بررسی جایگاه های تیم ها و امتیازات شان در دور رفت را ملاحظه می کنید:

ردیف

اسامی تیم ها

بالاترین رده

پایین ترین رده

بیشترین صدرنشینی

بیشترین قعرنشینی

ثبات در رده

1

پرسپولیس

اول(هفته سوم)

سوم(هفته هفتم)

7 هفته

-

7هفته رده اول 7هفته رده دوم

2

پارس جنوبی

اول(هفته اول)

دوم(هفته دوم)

8 هفته

-

8هفته رده اول

3

فولاد

سوم(هفته هشتم)

پانزدهم(هفته اول)

-

-

5هفته رده چهارم

4

پیکان

سوم(هفته نهم)

شانزدهم(هفته چهارم)

-

یک هفته

5هفته رده سوم

5

سایپا

سوم(هفته سوم)

دهم(هفته اول)

-

-

8هفته رده ششم

6

نفت آبادان

چهارم(هفته سوم)

یازدهم(هفته ششم)

-

-

4هفته رده هفتم

7

استقلال

هفتم(هفته هشتم)

شانزدهم(هفته هفتم)

-

یک هفته

4هفته رده یازدهم

8

گسترش فولاد

هشتم(هفته هشتم)

شانزدهم(هفته اول)

-

5 هفته

5هفته رده شانزدهم

9

ذوب آهن

چهارم(هفته دوم)

دهم(هفته چهاردهم)

-

-

6هفته رده هفتم

10

پدیده

دوم(هفته نهم)

چهاردهم (هفته هشتم)

-

-

رده های چهارم و پنجم(هرکدام 4هفته)

11

تراکتورسازی

هشتم(هفته نهم)

سوم(هفته شانزدهم)

-

یک هفته

رده های نهم، دهم و یازدهم(هرکدام 3هفته)

12

سپاهان

هشتم(هفته دوازدهم)

چهاردهم(هفته سوم)

-

-

4هفته رده دوازدهم

13

استقلال خوزستان

چهارم(هفته اول)

شانزدهم(هفته دهم)

-

یک هفته

4 هفته رده پانزدهم

14

نفت تهران

سوم(هفته اول)

پانزدهم(هفته سیزدهم)

-

-

رده های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم(هرکدام 3هفته)

15

سپیدرود رشت

هشتم(هفته هفتم)

پانزدهم(هفته سوم)

-

-

رده های چهاردهم و پانزدهم(هر کدام4 هفته)

16

سیاه جامگان

ششم(هفته دوم)

شانزدهم(هفته هشتم)

-

6 هفته

6 هفته رده شانزدهم





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان