۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برنامه ۵ساله شهرداری با رویکرد "محله محوری" تهیه شده است
کد خبر: ۲۶۹۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ساعت: ۱۴:۳۶ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

برنامه ۵ساله شهرداری با رویکرد "محله محوری" تهیه شده است

شهردار قزوین گفت: برنامه پنج ساله شهرداری با تاکید بر شهر پیاده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در چشم انداز مشخص، تهیه شده است.

برنامه ۵ساله شهرداری با رویکرد "محله محوری" تهیه شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس پیش از ظهر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین در استانداری قزوین اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز در شهر اهمیت دارد بحث تاب آوری شهرها در مقابل تغییر اقلیم است.

وی افزود: افزایش تاب آوری زمینه وارد آمدن خسارت را کاهش می‌دهد زیرا ما نیازمند پیوهش در حوزه استحکام بخشی هستیم.

این مسئول عنوان کرد: موضوع محلات پایین شهر و مناطق منفصل شهری که دارای محرومیت بیشتری هستند باید به طور ویژه مدنظر شهردار و شورا قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: تغییر کاربری موضوع مهم دیگری است که در وضعیت امروز قزوین دیده می‌شود؛ نقشه جامع قزوین تهیه نشده و ما شاهد تغییر کاربری‌هایی هستیم که به آینده شهر کمک نمی‌کند.

زرآبادی گفت: بحث حفظ باغستان و محیط زیست و مدیریت پسماند سه موضوع مهم دیگری است که باید با رفع مشکلات و اهتمام شورا و شهرداری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به موضوع مدیریت در شهرداری بیان کرد: بحث استفاده از بانوان و جوانان شایسته باید مورد نظر قرار بگیرد زیرا شهرداری از دولت بیشتر شرایط استفاده از جوانان را دارد.

در ادامه این جلسه علی صفری شهردار قزوین اظهار کرد: امروز مدیریت شهری از اهمیت اساسی و حیاتی برخوردار است و شهرها با مشکلات ترافیک و محیط زیست و چالش مالی روبرو هستند.

وی افزود: برنامه پنج ساله دوم شهرداری قزوین با رویکرد و تکیه بر محله محوری تهیه و تنظیم شده است.

این مسئول ادامه داد: محله محوری به کاهش ترافیک در هسته‌های مرکزی شهر کمک می‌کند؛ زیرا ترافیک عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

شهردار قزوین گفت: شهر قزوین حدود ۴۳۰ هزارنفر جمعیت دارد و ۷۳۰هزار سفر درون شهری در آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: ۱۹ درصد این سفرها با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و ۳۲درصد با ۴۸۰۰ تاکسی درون شهری و ۳۸ درصد یعنی ۲۹ هزار سفر با خودروهای شخصی صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد ما با احداث زیرگذر و جاده و روگذر شاید بتوانیم در کوتاه مدت مشکلات را برطرف کنیم؛ اما مشکل ترافیک شهری رفع نمی‌شود بلکه ما نیازمند تبلیغ فرهنگ شهری هستیم.

وی عنوان کرد: برنامه پنج ساله شهرداری با تاکید بر شهر پیاده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در چشم انداز مشخص، تهیه و به شورای شهر و کارگروه توسعه شهر قزوین که با حضور نخبگان تشکیل می‌گردد، ارائه خواهد شد.

صفری تصریح کرد: قزوین در این چشم انداز شهری با اقتصاد شکوفا و گردشگری کارآمد مبتنی بر ظرفیت داخلی و حفظ باغستان‌ها و محیط زیست خواهد بود.

وی اضافه کرد: قزوین برنامه پذیر و توزیع خدمات در محلات شهری، جزو چشم انداز برنامه پنج ساله شهرداری است.

شهردار قزوین در پایان ابراز کرد: شهرداری متعلق به همه مردم است و صرفا یک دستگاه خدماتی و عمرانی نیست بلکه ویترین خدمات نظام است و تنها با اتحاد و همدلی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مسیر توسعه شهر قزوین را می‌توان طی کرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات نصرتی شهردار سابق قزوین تقدیر و علی صفری به عنوان شصت و سومین شهردار قزوین معرفی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان