۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین راه اندازی "تراموا" در قزوین برای رفع ترافیک شهری
کد خبر: ۲۶۹۴۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین خبرداد:

راه اندازی "تراموا" در قزوین برای رفع ترافیک شهری

استاندار قزوین گفت: برای رفع موضوع ترافیک در شهر تصمیم به احداث تراموا در قزوین گرفته شد که به بافت شهری قزوین تناسبت دارد.

راه اندازی "تراموا" در قزوین برای رفع ترافیک شهری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین در استانداری قزوین اظهار کرد: شهر موجود زنده ای است و تفاوت ویژه ای که بین شهر و دیگر موجودات زنده وجود دارد این است که می‌توان شهر را به گونه ای طراحی کرد که برای همیشه باقی بماند.

وی افزود: برای پایداری یک شهر، مهمترین مسئله برقراری یک ارتباط مناسب بین محیط و انسان است؛ یعنی اگر معماری و شهرسازی و فضای شهری با روح انسان تناسب نداشته باشند، همان انسان مخرب شهر می‌شود.

این مسئول بیان کرد: اولین وظیفه ما این است که ما انسان را با همه ویژگی‌های روانشناسانه بشناسیم تا بتوانیم تناسب شهری را برای وی ایجاد کنیم تا او در این شهر احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز ما شهرهایمان را برای خودرو می‌سازیم نه برای انسان‌ها، گفت: هر شهری دارای هویت است و شهر قزوین دارای ریشه تاریخی و فرهنگی است و دلیل این هویت ابنیه و آثار تاریخی و باغستان و روابطی بین انسان‌هاست که بخشی از آن حفظ شده است.

زاهدی اذعان کرد: رابطه انسان و محیط باید براساس هویت تاریخی و فرهنگی شکل بگیرد، شهرها دارای مشکلات زیادی هستند.

وی اضافه کرد: شهر همچون موجود زنده بیمار می‌شود و یکی از این بیماری‌ها وجود بافت فرسوده است که همچون یک غده سرطانی در مراکز مناطق مختلف شکل گرفته و ما بدون توجه به این بافت فرسوده شهرها را گسترش دادیم.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه بافت فرسوده شهری باید مورد بازسازی قرار بگیرد، تصریح کرد: برای رفع موضوع ترافیک در شهر تصمیم به احداث تراموا در قزوین گرفته شد که به بافت شهری قزوین تناسبت دارد.

وی ابراز کرد: موضوع دیگر بحث ورودی‌های شهر قزوین است که اصلا مناسب نیست و هر مسافری که وارد شهر می‌شود جلوه مناسبی ندارد و باید این ورودی‌هاست اصلاح شود.

زاهدی در پایان ابراز کرد: از تلاش‌های ۹ ساله اقای نصرتی شهردار سابق قزوین تشکر می‌کنیم که زحمات زیادی در بحث مدیریت شهری قزوین انجام داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان