۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جهانگیری; نباید رئیس جمهور جدید فکر کند هرچه رئیس جمهور قبلی کرده غلط است
کد خبر: ۲۶۹۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در دومین همایش اقتصاد ایران ؛

جهانگیری; نباید رئیس جمهور جدید فکر کند هرچه رئیس جمهور قبلی کرده غلط است

اسحاق جهانگیری درباره دلیل حل نشدن مشکلات اقتصاد گفت: با تغییر دولتها سیاستهای ما عوض می شود و رئیس جمهور جدید فکر کرده هر چه رئیس جمهور قبلی کرده همه را باید تغییر دهد و یا با تغییر یک وزیر و یا یک مدیر خیلی از سیاستها تغییر یافته است.

جهانگیری; نباید رئیس جمهور جدید فکر کند هرچه رئیس جمهور قبلی کرده غلط است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، اسحاق جهانگیری که در دومین همایش اقتصاد ایران سخن می گفت افزود: امروز دغدغه مسئولان اول کشور از مقام معظم رهبری تا دیگر مسئولان این موضوع است که معتقدند مسائل اقتصادی اولویت اول است و همه مسائل دیگر از این موضوع سرچشمه می گیرد.

وی گفت: دشمنان کشور نیز هر وقت بخواهند ایران را تهدید کنند مهمترین تهدید آنها تحریم های اقتصادی است.
جهانگیری گفت: آنها سعی می کنند با هر بهانه ای اقتصاد ایران را نشانه بروند و این هم گواهی آنست که فشار بر اقتصاد ایران از منظر مخالفان جدی است .
معاون اول رئیس جمهور گفت : از دهه 40 ایران سعی کرد که با ایجاد برنامه های توسعه صنعتی شود که در همان زمان کره جنوبی ، آرژانتین و برزیل هم کار خود را شروع کردند و چند دهه بعد مالزی هم این کار را شروع کرد اما الان که نگاه می کنیم می بینیم فرصتهای ایران برای توسعه از آنها خیلی بیشتر بوده ولی از آنها عقب تر هستیم .
وی گفت : با وجود آنکه در برنامه های قبل و بعد از انقلاب اهداف مهم اقتصادی در برنامه ها همواره تکرار شده اما همچنان مهمترین دغدغه اصلی مردم ما باز مسائل اقتصادی است .
معاون اول رئیس جمهور گفت: استنباط من اینست که در سیاستگذاری ضعف اصلی را داشتیم .
وی گفت: بعنوان مثال با تغییر دولتها سیاستهای ما عوض می شود و رئیس جمهور جدید فکر کرده هر چه رئیس جمهور قبلی کرده همه را باید تغییر دهد و یا با تغییر یک وزیر و یا یک مدیر خیلی از سیاستها تغییر یافته است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع آب دیگر یک موضوع ساده در حوزه وزارت نیرو و یا کشاورزی نیست گفت: امروز وزارت کشور در مهمترین مسائل امنیتی خود موضوع آب را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: امروز محیط زیست فقط یک موضوع فانتزی نیست بلکه یک واقعیت است که تالاب های کشور خشک شده و تبدیل به کانون های ریزگرد شده است.
جهانگیری با بیان اینکه امروز کشور با معضل ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه است گفت: مشکلات نظام بانکی پیچیدگی هایی دارد که نمی توانیم خیلی از مسائل داخلی آن را باز کنیم.
وی با بیان اینکه قبلا فرض بر این بود که با بازنشستگی یک کارمند دولت سبک می شود افزود: اما امروز با بازنشسته شدن دولت ردیف بودجه این کارمند از یک ردیف به ردیف دیگر منتقل می شود و اتفاقی در بودجه دولت نمی افتد و حتی در همین بودجه سال 94 حدود 60 هزار میلیارد تومان برای کمک دولت به صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته ایم. 

جهانگیری گفت: با اینهمه یک بازنشسته را پیدا نمی کنید که از دریافتی خود راضی باشد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: نهادهای پژوهشی و پژوهشهای اقتصادی در این زمینه می تواند بسیار به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و سیاستگذاری های مربوط به آن کمک کنند که امیدواریم نتایج این گونه همایشها نیز در همین این راستا باشد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان