۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تصمیمات بودجه‌ای دولت نگران‌‌کننده است/ بهره‌وری دولت تدبیر و امید کاهش یافته است
کد خبر: ۲۶۹۳۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۴ ساعت: ۲۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رییس شورای شهر تهران در جمع فعالان اصلاح‌طلب قزوین:

تصمیمات بودجه‌ای دولت نگران‌‌کننده است/ بهره‌وری دولت تدبیر و امید کاهش یافته است

رییس شورای شهر تهران گفت: بودجه عمومی دولت حدود ۴۲۴هزار میلیارد تومان است و از این میزان فقط ۶۰ میلیارد تومان مربوط به عمران و آبادانی است.

تصمیمات بودجه‌ای دولت نگران‌‌کننده است/ بهره‌وری دولت تدبیر و امید کاهش یافته است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران در یادواره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سالن اجتماعات کوثر شهر قزوین برگزار شد با اشاره به اقدام اخیر ترامپ برای تغییر پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس اظهار کرد: حرکت ترامپ باعث اتحاد مجدد جهان اسلام شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار همواره از دغدغه‌های آیت‌الله هاشمی بود افزود: خوشبختانه امروز اتحاد برای نابودی اسرائیل در منطقه مستحکم‌تر شده است.

هاشمی در ادامه با اشاره به لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس ابراز کرد: معمولا این قوانین بر اساس اسناد بالادستی همچون چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه ۵ ساله ششم نوشته می‌شود.

رییس شورای شهر تهران گفت: هر چه اعداد و ارقام بودجه شفاف‌تر و قابل سنجش باشد بهتر است و باید دید این برنامه‌ها در مسیر اهداف انقلاب، نظام و آبادانی کشور است یا خیر.

این مسئول تصریح کرد: امروز با فضای سختی مواجه هستیم و مشکلات جامعه روز به روز بیشتر می‌شود و کشور را در خطر قرار می‌دهد.

عمران و آبادانی تنها ۶۰ درصد از بودجه سال آینده را تشکیل می‌دهد

وی با بیان اینکه بودجه دولت حدود ۱۲۳۸ هزار میلیارد تومان شده است تشریح کرد: بودجه عمومی دولت حدود ۴۲۴هزار میلیارد تومان است و از این میزان فقط ۶۰ میلیارد تومان مربوط به عمران و آبادانی است.

هاشمی عنوان کرد: تازه جالب است که دولت، همین بودجه را هم در نهایت نمی‌تواند پرداخت کند و امسال هم توانسته فقط کمتر از ۳۰ درصد بودجه را بپردازد و این زنگ خطر است.

رییس شورای شهر تهران افزود: رقم بودجه سال ۹۷ تقریبا نزدیک به رقم تولید ناخالص داخلی که ۱۲۷۹ هزار میلیارد تومان است و این مسئله هم نگران کننده است.

هزینه‌های دولت افزایش داشته است
وی یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که دولت بزرگ شده و هزینه‌های آن بالا رفته و بهره‌وری کاهش یافته است.

هاشمی بیان کرد: در بودجه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به نفت است و از رقم مالیات هم ۳۰ درصد به مالیات نفتی تعلق دارد.

وی ادامه داد: هنوز ۵۰ درصد از بودجه ما نفتی است در صورتی که سال‌هاست موضوع جدایی بودجه از نفت مطرح می‌شود.

رییس شورای شهر تهران در پایان گفت: اگر عمیق به مشکلات فکر نکنیم و به دنبال راه حل نباشیم در آینده به بن بست خواهیم خورد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان