۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اسلام حامی حقیقی همه زنان و مردان عالم است
کد خبر: ۲۶۹۳۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۳ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

اسلام حامی حقیقی همه زنان و مردان عالم است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گفت: اسلام حامی حقیقی انسان و انسانیت، محسوب می‌شود و این حمایت، هم زنان و هم مردان را بدون هیچ تفاوتی شامل می‌شود.

اسلام حامی حقیقی همه زنان و مردان عالم است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به آیه 13 سوره حجرات، آن را شعار برجسته اسلام در حمایت از انسان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: خداوند در این آیه فرمود «اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانیديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست».

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر محققان تمام منابع عالم را مورد بررسی قرار دهند، یقیناً نمی‌توانند چنین بسته حمایتی که خداوند ارائه کرده است را در نظامات دیگر مشاهده کنند و این بسته حمایتی، بدون هیچ تفاوتی شامل همه زنان و مردان می‌شود و این آیه شریفه بزرگ‌ترین منشور حمایت از انسانیت در سراسر عالم است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 70 سوره اسراء می‌فرماید «و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم» که شامل زنان و مردان می‌شود و حمایت حقیقی از انسانیتِ انسان‌ها است.

وی به آیات دیگری در تأیید تساوی حقوق زن و مرد در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: خداوند وقتی مسائل مهمی را مطرح می‌کند، می‌فرماید تفاوتی ندارد که زن باشید و یا مرد، و برتری انسان‌ها را از هر جنسیتی در جدیت آن‌ها در دست‌یابی به تقوا دانسته است.

عابدینی با بیان اینکه در اسلام، پیغمبر (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) الگوی ما معرفی شده‌اند، افزود: آسیه و مریم در عصر و زمانه‌ای الگو معرفی شده‌اند که در آن زمان برخی‌ها دختران خود را باعث خفت و سرافکندگی خود می‌دانستد و این‌ها نمونه‌هایی است که نشان دهنده جایگاه والای زن در نظام دینی است.

 

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی این سرمایه‌های دینی را داریم، نیاز نیست در نظامات اجتماعی جستجو کنیم تا نظامی را پیدا کنیم که از زن حمایت کرده باشد. وقتی نظام الهی و دینی که غیر قابل مقایسه با نظامات متعارف دنیا است، وجود دارد، دیگر نیاز نیست که دستمان را به سمت غرب دراز کنیم و چشم به نسخه‌های آن‌ها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در عالم دو اراده وجود دارد که یکی اراده خداوند، و دیگری اراده شیطان است و مستکبران، کفار و شیاطین اراده کرده‌اند که نور خداوند را خاموش کنند اما خداوند وعده کرده است که نورش عالم را فرا می‌گیرد و یقیناً هیچ چیز نمی‌تواند مانع تحقق اراده الهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با یادآوری کشتار آمریکایی‌ها در کشورهای مسلمان علیه زنان و کودکان، ابراز کرد: آمریکایی‌ها و متحدانش، زنان و کودکان بسیاری را در یمن، فلسطین، لبنان و جنگ تحمیلی علیه ایران به خاک و خون کشیدند و اینها نمونه‌هایی از خشونت آن‌ها علیه کودکان و زنان است.

 عابدینی اظهار کرد: این‌ها بخشی از خشونت‌های آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و متحدانش است که در منطقه مشاهده می‌کنیم و ضروری است در خصوص خشونت‌ها و کشتارهای آن‌ها علیه کودکان، زنان و مردان که کشتار جمعی محسوب می‌شود، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی بیشتر صورت بگیرد.

 در ابتدای این دیدار خانم معصومه مرادیان، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه بانوان و خانواده ارائه کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان