۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴ سال است حقوقمان اضافه نشده/ حتی از مزایای بیمه ای یک کارگر معمولی محرومیم
کد خبر: ۲۶۹۳۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

نانوای قزوینی:

۴ سال است حقوقمان اضافه نشده/ حتی از مزایای بیمه ای یک کارگر معمولی محرومیم

نانوای قزوینی گفت: مزایایی به یک نانوا تعلق نمی گیرد، ما فقط بیمه هستیم و عیدی، حق اولاد و مزایای یک کارگر معمولی را حتی نداریم.

۴ سال است حقوقمان اضافه نشده/ حتی از مزایای بیمه ای یک کارگر معمولی محرومیم
محسن نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: شرایط کاری نانوایان بسیار سخت است و به مدت چهار سال است ما هیچ تغییری در شرایط شغلی خود نداشته ایم. 

وی افزود: اگر برای نانواها کار باشد حقوق دارند، اما اگر یک روز شرایط کار وجود نداشته باشد حقوقی هم بالطبع وجود ندارد.

نانوای قزوینی اذعان کرد: مزایایی به یک نانوا تعلق نمی گیرد، ما فقط بیمه هستیم و عیدی، حق اولاد و مزایای یک کارگر معمولی را حتی نداریم.

وی ادامه داد: ساعت کاری ما از پنج صبح تا پنج بعدازظهر است و حقوق کارگران و شاطران به مدت چهار سال است که اضافه نشده است.

این شاطر قزوینی گفت: من به عنوان شاطر که حقوقم نسبت به بقیه همکارانم بیشتر است از چهار سال پیش روزانه ۵۰هزارتومان دریافت می کردم و این میزان حقوق تا به امروز تغییر نکرده و افزایشی نداشته است.

وی ابراز کرد: ما روزهایی که کار کنیم حقوق داریم و روزهایی که تعطیل است و نانوایی پخت ندارد حقوقی به ما تعلق نمی گیرد.

نجفی ادامه داد: حقوق ما با افزایش قیمت نان افزوده می شود و افرایش حقوق ما درصد مشخصی ندارد، از سوی دیگر در بحث حقوق، رییس صنف نانوایان دخالتی ندارد.

وی اذعان کرد: همه ارگانها در آخر سال عیدی دارند اما به نانوایان عیدی تعلق نمی گیرد و ما حتی حق سنوات نداریم.

این نانوای قزوینی بیان کرد:  به علت نگرانی از کم شدن حقوق روزانه خود شرایط پیگیری مشکلات را نداریم، چون هر روزی که کار تعطیل شود ما حقوق نخواهیم داشت.

وی درباره کیفیت پایین نان عنوان کرد: علت این موضوع کیفیت پایین آرد و پخت ناصحیح نان است؛ البته کیفیت پایین آرد بیشترین علت را به خود اختصاص می دهد و ما محبور می شویم به آرد نمک اضافه کنیم.

نجفی تاکید کرد: با شرایط شغلی که کار در نانوایی ها دارد امکان داشتن شغل دوم را نداریم و همیشه از نظر مالی در مضیقه قرار داریم.

 انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان