۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قزوین جزو ۵۴۰ شهر با بافت فرسوده است
کد خبر: ۲۶۹۳۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۳ ساعت: ۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون دفتر راهبری و طرح‌های بازآفرینی شهری:

قزوین جزو ۵۴۰ شهر با بافت فرسوده است

معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه بیش از ۵۴۰ شهر کشور دارای بافت فرسوده است، گفت: سالانه یک هزار مورد زلزله در کشور اتفاق می افتد.

قزوین جزو ۵۴۰ شهر با بافت فرسوده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، ماندانا ملک در اولین کارگاه آموزشی بازآفرینی محدوده‌ها و محلات ناکارآمد مبتنی بر رویکرد اجتماع محور در قزوین با اعلام اینکه بیش از ۵۴۰ شهر کشور دارای بافت فرسوده است، اظهار کرد: از شهرهای دارای بافت فرسوده، ۱۶۸شهر از جمله قزوین دارای بافت تاریخی هستند.

معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به لزوم مقاوم سازی بافت‌های فرسوده برای مقابله با زلزله، اذعان کرد: سالانه یک هزار مورد زلزله در کشور اتفاق می افتد که ۲۴۰ مورد آن بالای چهار ریشتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایران جزء ۶ کشور جهان است که با بحران‌های طبیعی زیادی رو به رو است به گونه ای که از ۴۱ مورد بلایای طبیعی شناسایی شده در جهان ۳۱ مورد آن در کشور ما رخ می‌دهد.

ملک عنوان کرد: مسائل زیست محیطی، کمبود امکانات، عقب ماندگی فرهنگی و آسیب های اجتماعی مهم ترین مشکلات بافت‌های فرسوده است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی برای حل شود.

وی افزود: مشکل اصلی بافت‌های فرسوده به خاطر رشد تک قطبی شهرها و کم توجهی به شهرهای کوچک و مناطق روستایی است که موجب می شود این مناطق به حال خود رها شده یا کم کم به مناطق عقب مانده در حوزه‌های مختلف تبدیل شوند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان