۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ماجرای تنش میان شهردار تهران و اعضای شورای شهر چه بود؟
کد خبر: ۲۶۹۳۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۲ ساعت: ۱۶:۱۹ ↗ لینک کوتاه

دعوای صبحگاهی نمایندگان؛

ماجرای تنش میان شهردار تهران و اعضای شورای شهر چه بود؟

درحالی که دیروز برخی از رسانه‌ها از تنش در صبحانه کاری شهردار تهران و شورای شهر خبر دادند،‌ این موضوع بدون هیچ توضیحی از سوی مسئولان شورا و شهرداری تکذیب شد.

ماجرای تنش میان شهردار تهران و اعضای شورای شهر چه بود؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دیروز اخباری در مورد تنش در صبحانه کاری شهردار و اعضای شورای شهر تهران که هر دوهفته یکبار برگزار می‌شود، در برخی رسانه‌ها مطرح شد.

خبرگزاری مهر در این زمینه نوشت:‌ شنیده ها حکایت از آن دارد که صبحانه کاری امروز اعضای شورا با شهردار به تنش ختم شده است.به گفته منابع آگاه در جلسه امروز شهردار تهران با اعضای شورا، شهردار پاسخ یکی از اعضا را به تندی داده و در واکنش به اعتراض برخی دیگر از اعضای شورا گفته است اگر من شهردار تهران هم نباشم فرد اول کشور هستم که این سخنان او واکنش شدید یکی از اعضای شورای شهر را در پی داشته است.

همچنین، وبسایت انتخاب درباره این رخداد در شورای شهر تهران نوشت:‌ در این جلسه حجت نظری، یکی از اعضای شورا از روند برخی انتصابات شهرداری گلایه کرد.این انتقاد نظری و همراهی برخی دیگر از اعضای شورا با او، با واکنش محمدعلی نجفی همراه شد. در ادامه، جلسه مذکور به تنش کشیده شد و برخی اعضا، نسبت به نحوه مواجهه نجفی با انتقادات گلایه داشتند.در نهایت محمد علیخانی، یکی از اعضای حاضر، جلسه را ترک کرد. حواشی این صبحانه کاری، به جلسه علنی شورای شهر هم کشیده شد و در ابتدای نشست، اعضا با تشکیل گعده های چندنفره درباره این اتفاق به گفت و گو پرداختند.

همین اخبار باعث شد تا خیل تکذیب‌ها از سوی شهرداری و اعضای شورای شهر تهران به سمت رسانه‌ها روانه شود.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران که در متن این اتفاق حضور داشت، در گفت و گو با «انتخاب»، هرگونه «دعوا» و «تنش» را تکذیب کرد و گفت ما صرفا مشغول صحبت کردن با یکدیگر بودیم.

در همین رابطه، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی جلسه صبح شهردار تهران با اعضای شورای شهر و وقوع تنش میان شهردار تهران و اعضای شورا، گفت: این بحث‌ها مطرح نیست و این تنش را تایید نمی‌کنم. جلسات غیررسمی که با شهردار تهران برگزار می‌کنیم بیشتر جنبه هم اندیشی و بررسی مسائل را دارد و ممکن است در این جلسه 22 نفره اختلاف نظر و رأی ایجاد شود.

عارف‌نیا، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز گفت: در جلسه امروز همچون جلسات سابق اعضای شورای شهر با شهردار تهران، برخی از اعضای محترم شورای شهر دغدغه‌های خود را با شهردار تهران در میان گذاشتند و اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر تنش در این جلسه را تکذیب می‌کنیم.

این تکذیبیه‌ها اشاره ای به نوع سخنان رد و بدل شده بین شهردار و اعضای شورای شهر نکردند و تنها این موارد را طبیعی و اختلاف‌نظر عادی خواندند.

همین تکذیب‌ها باعث شد که برخی از رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان نسبت به برداشتن این خبر از روی خروجی خود اقدام کنند.

 اما روزنامه اصلاح‌طلب قانون با نگاهی نقادانه به این تکذیب‌ها، این موارد را دوپهلو خواند و نوشت: « این صحبت البته با تکذیب سخنگو و چند عضو دیگر شورای شهر همراه بود اما نوع تکذیبیه ها به گونه ای بود که نفس اتفاقات جلسه شورای شهر با شهردار تکذیب نشد. افشین حبیب‌زاده نیز روز گذشته در رابطه با اتفاقات این جلسه در جمع خبرنگاران گفته بود که «لحن اعضای شورا در جلسات با شهردار همیشه صریح است» اما توضیح نداد صریح به نفع مردم همیشه در صحنه پایتخت یا به مصلحتی که همواره در سیاست با آن رو به رو هستیم؟!»

روزنامه قانون ادامه داد:‌

« به نظر می رسد چالش اعضای شورای شهر تهران و شهردار کمی پیچیده تر از این است که به نظر می رسد. اتفاقی که اگر از هم اکنون برایش تدبیری اندیشیده نشود، می‌تواند باعث بروز یأس و نا امیدی در بدنه رای این جماعت شورا شود.اعضای شورای شهر، نمایندگان تفکر مردم در بهشت هستند و باید قطب نمای خود را با مردم تنظیم کنند. اگر قرار باشد شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شود، اتفاقی بدتر از دوران شورای قبل با شهرداری رقم می خورد.»

با این حال به نظر می‌رسد که این تکذیبیه‌ها هم نتوانسته جراید و رسانه‌های اصلاح‌طلب را متقاعد کند و آنطور که این رسانه‌ها مطرح می‌کنند تنش میان شورای شهر تهران و شهرداری مشهود است. موضوعی که در توئیت‌های اعضای شورای شهر تهران درباره مطالبات سیاسی این اعضا از شهردار نیز دیده می‌شود. از سوی دیگر اینکه شفاف‌سازی لازم نسبت به وقایع اتفاق افتاده درصبحانه کاری دیروز شورا صورت نگرفته و طرفین تنها به تکذیب کلی اتفاقات پرداخته‌اند و آنرا اختلاف‌نظر و نه تنش خواندند نیز موضوع قابل تامل و نشان دهنده این است که اصلاح‌طلبان چندان که مطرح می‌کنند با مردم شفاف نیستند.



انتهای پیام/14 04

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان