۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ایالات متحده هیچگاه میانجی صادقی نبوده و نیست/آنهایی که بذر تروریسم را به منطقه ما آوردند، صهیونیستها هستند
کد خبر: ۲۶۹۳۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۲ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی:

ایالات متحده هیچگاه میانجی صادقی نبوده و نیست/آنهایی که بذر تروریسم را به منطقه ما آوردند، صهیونیستها هستند

رئیس جمهور گفت: آن‌هایی که بذر تروریسم و خشونت گرایی را از سال‌های آغازین قرن گذشته به منطقه ما آوردند، صهیونیست‌ها هستند.

ایالات متحده هیچگاه میانجی صادقی نبوده و نیست/آنهایی که بذر تروریسم را به منطقه ما آوردند، صهیونیستها هستند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و طی سخنرانی در اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تک تک کشورهای اسلامی برای دفاع از قدس بدون هیچگونه ملاحظه و پیش شرطی همکاری نماید.

ایالات متحده هیچگاه میانجی صادقی نبوده و نیست/آنهایی که بذر تروریسم را به منطقه ما آوردند، صهیونیستها هستند

متن سخنرانی رییس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«سبحان الذی اسرى بعبده لیلا من المسجد الحرام الى المسجد الاقصى الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هوالسمیع البصیر»

جناب آقای اردوغان، ریاست محترم جمهوری ترکیه

روسای محترم کشورهای اسلامی

روسای هیات های شرکت کننده

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

در ابتدا مراتب قدردانی خود را از برادر عزیزم جناب آقای رجب طیب اردوغان به جهت برگزاری این نشست بسیار مهم اعلام می کنم. موضوعی که باعث گردهمایی ما شده است تبادل نظر درباره فاجعه غم انگیز و زخم کهنه امت اسلام در صد سال اخیر است که با توطئه بالفور شروع شد و اینک با اقدام غلط و غیر قانونی رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به شهر قدس شریف فصل جدیدی در آن پدید آمده است.

امروز از قدس سخن می گوییم که اولین قبله گاه مسلمانان و سومین حرم مقدس اسلامی است و هویت و اعتبار فلسطین به آن شناخته می شود. انتفاضه جدید مردم مجاهد فلسطین در روزهای گذشته علیه آمریکا و اشغالگران صهیونیست یک بار دیگر آشکار ساخت که فلسطینیان به طرح های پوچ دل نبسته، و بر خواسته بحق خود پافشاری می کنند.

خوشبختانه کشورهای اسلامی در قبال رویکرد دولت آمریکا نسبت به شهر قدس واکنشی سریع از خود نشان دادند و تشکیل این نشست معطوف به قرائت درست کشورهای اسلامی از اقدام نادرست رئیس جمهور آمریکا است.

برادران و خواهران گرامی

باید از همه راههای ممکن مانع اجرای این اقدام غیرقانونی دولت آمریکا شویم. اما جای طرح این سوال وجود دارد که چه عناصر و عواملی باعث شد رئیس جمهور آمریکا اینچنین گستاخانه حرمت شکنی کند؟!

به عقیده من آنچه بیش از هر چیز دیگری محرک و مشوق این تصمیم گیری بوده، تلاش برخی برای ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی و هماهنگی و همکاری با آن رژیم است که بجای مقابله با تهدید های صهیونیست ها، در همراهی با آمریکا و رژیم صهیونیستی، نسخه هایی را برای آینده فلسطین تجویز می کنند که در صورت عملی شدن، صهیونیست ها برای همیشه بر فلسطین مسلط خواهند شد.

امروز دیگر همه می دانند که بزرگترین دشمن یهودیان، نه مسلمانان و نه اعراب بلکه پروژه خطرناک صهیونیسم است. ما مسلمانان و مسیحیان و یهودیان، صاحبان تاریخی این منطقه هستیم. این صهیونیستها هستند که در این جمع غریبه اند و خود را بر این منطقه تحمیل کرده اند؛ آنهایی که بذر تروریسم و خشونت گرایی را از سال های آغازین قرن گذشته به منطقه ما آوردند.

در طول چند دهه گذشته رژیم صهیونیستی مسئول کشتار و آوارگی فلسطینیان و بی حرمتی به مقدسات اسلامی در فلسطین است و در تمامی این جنایات، ایالات متحده آمریکا با آن همراه، و در شورای امنیت با وتوی خود آن را حمایت کرد و در ارسال انواع سلاح مخرب برای جنگ افروز از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و متاسفانه برخی آمریکا را در طول سالها مذاکره، داور گرفتند و یا از آن حمایت خواستند و دل در گرو میانجیگری آن

سپردند. ایالات متحده هیچگاه میانجی صادقی نبوده و نخواهد بود. اقدام اخیر دولت آمریکا برای کسانی که هنوز روزنه امیدی به ایفای نقش مثبت آمریکا در حل بحران فلسطین داشتند آشکارا روشن ساخت که آمریکا تنها در پی منافع حداکثری صهیونیست ها است، و احترامی برای خواسته های مشروع فلسطینیان قائل نیست.

آقای رئیس

برای مقابله با این اقدامات ظالمانه و کوته نظرانه ضرورت دارد اقدامات عملی ذیل را در سرلوحه برنامه جمعی خود قرار دهیم:

-1 ضروری است تصمیم اخیر آمریکا در اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به آنجا به شدت توسط این اجلاس محکوم شود.

-2 در شرایط کنونی، وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی بسیار ضروری است. اگر در برخی از مسائل با هم اختلاف نظر داریم، اما در مورد دفاع از قدس و آرمان فلسطین نباید اختلافی داشته باشیم. همه معضلات جهان اسلام از طریق گفتگو قابل حل است. تنها از طریق وحدت اسلامی است که بهتر می توان از حقوق امت اسلام و قدس حمایت کنیم.

3 - دولت آمریکا باید متوجه این واقعیت بشود که جهان اسلام نسبت به سرنوشت فلسطین و قدس شریف بی تفاوت نبوده و به سخره گرفتن مصوبات بین المللی و نظرات اکثریت قریب به اتفاق جامعه بین المللی در موضوع فلسطین، بدون هزینه سیاسی نخواهد بود.

4 - کشورهای اسلامی به طور یکپارچه موضع اصولی خود در مخالفت با اقدام اخیر آمریکا را در گفتگو با شرکای آمریکا به ویژه کشورهای اروپایی مطرح و بر لزوم پایداری همه کشورها در برابر تصمیم اخیر ترامپ تاکید کنند.

5 - باید موضوع فلسطین به موضوع اول جهان اسلام برگردد. با شکست داعش در عراق و سوریه و لزوم تداوم مبارزه با دیگر گروه های تروریستی، نباید از خطرات رژیم صهیونیستی از جمله زرادخانه هسته ای این رژیم که کل جهان را مورد تهدید قرار می دهد غافل باشیم.

6 - سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت و مجمع عمومی آن در مقطع کنونی نقش کلیدی در مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا دارند. لازم است هیات های نمایندگی کشورهای اسلامی در سازمان ملل به طور فعال در مباحثات شرکت نمایند.

7 - باید تحرکات رژیم صهیونیستی به طور مستمر مورد رصد قرار گیرد و سازمان همکاری اسلامی در صورت نیاز برای اتخاذ تدابیر لازم در سطح وزرا یا سران تشکیل جلسه دهد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تک تک کشورهای اسلامی برای دفاع از قدس بدون هیچگونه ملاحظه و پیش شرطی همکاری نماید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان