۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه راه‌اندازی شد/ حضور۱۶۷ گروه از استان برای امدادرسانی
کد خبر: ۲۶۹۳۱۱ نویسنده: سرهنگ محرمعلی والدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۲ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه استان قزوین اعلام کرد:

۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه راه‌اندازی شد/ حضور۱۶۷ گروه از استان برای امدادرسانی

معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی منازل مردم را بنا بر نیاز منطقه احیا کردیم در کنار این با کمک خیرین ۶۰ چشمه حمام را در اختیار مردم قرار داده ایم و ۲۰ چشمه هم به زودی توسط بازاریان خیر استان قزوین ارسال و نصب خواهد شد.

۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه راه‌اندازی شد/ حضور۱۶۷ گروه از استان برای امدادرسانی
سرهنگ محرمعلی والدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه اظهار کرد: پس از زلزله کرمانشاه مجموعه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین احساس مسئولیت کرد و به دستور مستقیم فرماندهی در منطقه سر پل ذهاب حضور پیدا کرد و بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته روستاهای هدف ما را قره‌ باغ و بابا اسکندر قرار دادند.

وی با بیان اینکه این روستاها 327 خانوار و یک هزار و 200 نفر جمعیت دارند، افزود: از روزی که سپاه در این مناطق مستقر شد اقدام به توزیع مواد غذایی، وسایل گرمایشی، نفت، نایلون، پتو، نان، مواد شوینده آب معدنی کرد و گروه‌های جهادی در کمترین زمان به منطقه اعزام شدند و حدود یک هزار و 301 نفر روز از اقشار مختلف بسیج به نسبت وظیفه در بین مردم آسیب دیده حضور پیدا کردند که این امر موجب دلگرمی خانواده‌های داغدیده بود.

والدی با بیان اینکه هر کجا سپاه قدم می‌گذارد منشأ خیر و برکت است، تصریح کرد: برپایی سریع مدارس مناطق زلزله زده از دیگر اقداماتی بود که مجموعه سپاه اهتمام ویژه ای به آن داشت و با در اختیار گذاشتن کانکس 40 متری و آماده کردن میز، نیمکت و وسایل آموزشی توانستیم دانش آموزان را به مدرسه بازگردانیم.

وی عنوان کرد: مرکز بهداشت موقت با در اختیار گذاشتن 3 کانکس در روستای قره باغ راه‌اندازی شد تا افراد بتوانند برای درمان مراجعه کرده و ویزیت شوند.

این مسئول اضافه کرد: حضور روانشناسان موجب خیر و برکت بسیاری دربین مردم آسیب دیده شد چراکه تعدادی از خانواده‌ها با مرگ عزیزانشان انگیزه‌ای برای ادامه زندگی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: 50 چشمه سرویس بهداشتی منازل مردم را بنا بر نیاز منطقه احیا کردیم در کنار این با کمک خیرین 60 چشمه حمام را در اختیار مردم قرار داده ایم و 20 چشمه هم به زودی توسط بازاریان خیر استان قزوین ارسال و نصب خواهد شد.

والدی مطرح کرد: بحث برپایی تیربرق معابر با توجه به اینکه رفت و آمد مردم در شب‌ها به سختی انجام می‌شد در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی‌های انجام شده با اداره برق استان قزوین و اعزام تکنسین توانستیم 20 تیر چراغ برق را مجدد راه‌اندازی کنیم و به حدود 407 چادر برق رساندیم.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان کرد: 160مورد قطعی آب در روستاهای قره باغ و بابا اسکندر داشتیم که توسط گروه‌های جهادی شاه‌لوله‌ها تعمیر و مشکل آبرسانی این روستاها شد.

وی تاکید کرد: برای خانواده‌های متوفی که از استان‌های و شهرهای اطراف مهمان داشتند کانکس تهیه کردیم چراکه پذیرایی از مهمانان در چادر برای آنها بسیار سخت بود.

والدی گفت: 19 دستگاه ماشین آلات سنگین برای آواربرداری و کمک به مردم با همکاری استانداری قزوین در اختیار سپاه استان قرار گرفت که تاثیر بسیار زیادی داشت و مورد رضایت مردم واقع شد.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین توضیح داد: تخریب مسکن و برداشتن آوارهای به جامانده نیز با هماهنگی بنیادمسکن توسط سپاه استان قزوین انجام خواهد شد که با حضور نماینده بنیاد مسکن و نشانه‌گذاری این کارشناسان صورت می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: در روستای قره باغ 109 واحد تخریبی وجود دارد که از این تعداد هم اکنون 63 واحد تخریب شده و همین تعداد سکو نیز نصب شده است که تا هفته آینده کار اسکان موقت این واحدها انجام خواهد شد.

والدی اظهار کرد: تعداد کانکس‌هایی که تا به امروز برای مصارف مرکز بهداشت، مدرسه و خانوارها تحویل روستای قره باغ شده 32 کانکس است.

وی اعلام کرد: واحدهای تخریبی روستای بابا اسکندر 68 واحد است که تاکنون 62 سکو تشکیل شده و 6 خانوارها یا خواهان ایجاد سکو و اسکان موقت نیستند و یا مشکل آواربرداری دارند که امیدواریم این مشکل نیز تا آخر هفته حل شود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: گروه‌های اعزامی براساس هماهنگی که فرماندهان نواحی انجام می‌دهند و طبق اعلام نیاز منطقه از بین گروه‌های جهادی و متخصصان شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند و حدود یک هفته در منطقه فعالیت می‌کنند و بازمی‌گردنند و گروه‌های تازه نفس کار را تحویل گرفته و به اتمام می‌رسانند.

این مسئول گفت: فعالیت‌های سپاه استان قزوین در منطقه ادامه دارد تا زمانی که بحث اسکان موقت و اسکان ثابت زلزله زدگان حل شود و طبق تعهدی که به رهبر معظم انقلاب دادیم تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهیم ماند.

والدی خاطرنشان کرد: از روز اول حضور در منطقه متوجه شدیم توزیع اقلام در منطقه متولی خاصی ندارد؛ این موضوع موجب بی عدالتی و نارضایتی مردم شده بود بنابراین با توجه به تجربیات گذشته سعی کردیم ضمن گروه بندی خانوارها و تعیین سرگروه اقلام مصرفی هر خانواده را طبق تعداد نفرات با عزت به آن‌ها تحویل دهیم.

وی تاکید کرد: مردم استان قزوین بدانند که مجموعه سپاه استان امانت دار خواهند بود و تاکنون بالغ بر 80 کامیون و وانت بار از طرف مردم ارسال شده است که بر اساس نیاز بین زلزله زدگان تقسیم خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین با بیان اینکه در مجموع 167 گروه از استان قزوین در منطقه حضور پیدا کرده‌اند، یادآور شد: از مردم خواستاریم برای اسکان دائم زلزله زدگان پول نقد به حساب‌هایی که اعلام شده واریز کنند چراکه نیاز به مواد غذایی و چادر کمتر شده است؛ هر چند همچنان نیاز به برنج، مرغ، گوشت و میوه احساس می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان