۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس جرم است
کد خبر: ۲۶۹۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۲ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

طبق مصوبه مجلس؛

حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس جرم است

با موافقت نمایندگان حمل ادواتی مانند حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه‌بوکس به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح جرم محسوب می‌شود.

حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس جرم است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 22 آذر96) طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دستور کار قرار گرفت که تبصره یک ماده واحده این طرح امروز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح گفت: حذف تبصره یک ماده واحده این طرح به معنای بی‌هویت کردن آن است و نمی‌توانیم آن را حذف کنیم.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان به ویژه نمایندگان زنجان نگران هستند که مردم شهرشان با تصویب این طرح در تولید و صادرات این ادوات دچار مشکل شوند که ما "چاقوی ضامن‌دار" را از این تبصره حذف می‌کنیم تا در تولید و صادرات آن مشکلی پیش نیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین حمل این ادوات در صورتی که جنبه ورزشی ، نمایشی و آموزشی داشته باشد با کسب مجوز امکان پذیر است و منعی ندارد.

بر این اساس این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن علنی با 129 رأی موافق، 42رأی مخالف و 3 رأی ممتنع تبصره یک این ماده واحده به شرح زیر اصلاح و تصویب شد:

حمل قمه، شمشمیر، قداره و پنجه‌بکس در صورتی که صرفا به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه 6 محکوم و حسب مورد این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان