۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عرضه تخم مرغ فاقد نشانه در قزوین ممنوع است
کد خبر: ۲۶۹۲۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان:

عرضه تخم مرغ فاقد نشانه در قزوین ممنوع است

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ضروری است نام واحد تولید کننده و تاریخ تولید و تاریخ انقضای یک ماهه بر روی تخم مرغ پرینت شود.

عرضه تخم مرغ فاقد نشانه در قزوین ممنوع است
دکتر راول غلامپور اقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان قزوین در را ستای وظایف قانونی و ذاتی به عنوان دستگاه نظارتی و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان نسبت به معدوم سازی تخم مرغ‌های فاقد هویت عرضه شده در سطح استان اقدام خواهد کرد. 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین افزود: تمامی تخم مرغ‌های مورد عرضه از مبدا داخل یا خارج استان بایستی از واحدهای مجاز و دارای پروانه بهداشتی بهره برداری معتبر ( دارای کد پروانه بهداشتی ) ودارای گواهی حمل بهداشتی که در آن اطلاعات شامل نام واحد مرغداری، تناژ محموله، مبداء و مقصد است، تهیه و حمل شود.

وی تصریح کرد: براساس سیاست و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و نظر مساعد انجمن صنفی واحدهای بسته بندی تخم مرغ و مدیریت واحدهای تولید کننده تخم مرغ خوراکی ضروری است نام واحد تولید کننده و تاریخ تولید و تاریخ انقضای یک ماهه بر روی تخم مرغ پرینت شود.

این مسئول در پایان از شهروندان خواست: از خرید تخم مرغ فاقد شناسه و هویت نیز نگهداری شده در شرایط نامناسب دمایی خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین محموله هایی، به منظور پیگیری قانونی از طریق پیامک به شماره 50001512 به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان