۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ارائه خدمات پزشکی به زلزله‌زدگان روستای آکوجان در الموت
کد خبر: ۲۶۹۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

توسط علوم پزشکی قزوین صورت می‌گیرد؛

ارائه خدمات پزشکی به زلزله‌زدگان روستای آکوجان در الموت

کارشناس مسئول واحد مدیریت خطر بلایا و پدافند غیر عامل مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از ارائه خدمات نظام سلامت و بررسی وضعیت سلامت در بین آسیب دیدگان روستای آکوجان در الموت غربی خبر داد.

ارائه خدمات پزشکی به زلزله‌زدگان روستای آکوجان در الموت
مهندس حمید گلناری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پی زلزله 4.8 ریشتری روز 14 آذر 96 در استان گیلان، با توجه به همجواری استان قزوین با استان گیلان و نزدیکی بخش الموت با شمال کشور، این زلزله در قزوین نیز حس شد.

وی افزود: به دلیل نامناسب بودن سازه منازل در روستای آکوجان الموت، ساختمان‌های این روستا دچار آسیب شدند و با توجه به تصمیمات گرفته شده در ستاد مدیریت بحران مقرر شد خانوارهای روستای آکوجان قدیم به صورت اردوگاهی اسکان داده شوند و تعداد 80 تخته چادر اسکان موقت برای آنان برپا شود، این تصمیم به دلیل خطر تخریب ساختمان‌های آسیب دیده در این زلزله گرفته شد.

کارشناس مسئول واحد مدیریت خطر بلایا و مرکز بلندیان قزوین عنوان کرد: ارائه پاسخ نظام سلامت در فوریت‌ها و بلایا یکی از حقوق آسیب دیدگان است که با توجه به زلزله آکوجان و اسکان موقت اهالی و توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی به آنان، بررسی و حفظ سلامتشان ضروری است.

وی ادامه داد: به همین منظور، تیم ارزیابی سریع مرکز خدمات جامع سلامت تلاتر و منطقه الموت غربی بلافاصله وضعیت آب آشامیدنی، معیشت، غذا و مسائل بهداشتی را بررسی و اقدامات لازم را انجام دادند.

این مسئول از استمرار خدمات نظام سلامت در روستای آکوجان خبر داد و به اعزام یک پزشک و ماما به صورت موقت به منطقه مرکز خدمات جامع سلامت تلاتر برای حفظ سلامت آسیب دیدگان اشاره کرد.

این کارشناس اذعان کرد: با وجود کمک مسئولین از سال 1383 در بخش الموت برای احداث خانه‌های نوساز با سازه محکم و سقف سبک، متاسفانه اهالی، همچنان در بافت فرسوده و قدیمی سکونت دارند که موجب ایجاد آسیب بیشتر می‌شود.

وی ابراز کرد: وسایل، مبلمان، میز، لوستر، کمد، شیشه ها و بسیاری از وسایل دیگر که (اجزای غیر سازه ای)، خسارات زیادی را در بلایا و حوادث غیرمترقبه ایجاد می‌کنند و مردم باید ایمن سازی اجزای غیر سازه ای را در برنامه‌های خود قرار دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان