۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین علی‌رغم کاهش بودجه کشور جزو ۱۰ استان اول در رشد بودجه هستیم/ نمایندگان قزوین برای افزایش بودجه تلاش کنند
کد خبر: ۲۶۹۲۵۷ نویسنده: ابوالفضل یاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین:

علی‌رغم کاهش بودجه کشور جزو ۱۰ استان اول در رشد بودجه هستیم/ نمایندگان قزوین برای افزایش بودجه تلاش کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: هدفگذاری ما رشد شتابان بودجه استان است، سال گذشته رتبه اول رشد کشوری را در بحث بودجه داشتیم امسال علیرغم کاهش بودجه کشور ما جزو ۱۰استان اول کشور در بحث رشد بودجه هستیم.

علی‌رغم کاهش بودجه کشور جزو ۱۰ استان اول در رشد بودجه هستیم/ نمایندگان قزوین برای افزایش بودجه تلاش کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رئیس جمهور طی روزهای اخیر بودجه پیش بینی شده سال ۹۷ را به مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.

در این لایحه رتبه بودجه ای استان قزوین همچون سال‌های گذشته بسیار پایین است به طوری که از ۳۱ استان کشور ما در ردیف سی ام کشور قرار گرفته ایم.

مقایسه آماری نشان می‌دهد استان قزوین از لحاظ بودجه شایسته جایگاه بهتری است و باید سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهد؛ لذا ضروری است مسئولان و نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس تلاش‌ها و رایزنی‌های لازم را آغاز کنند تا حق مردم بیش از این ضایع نشود.

ابوالفضل یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در این خصوص در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اخبار شبکه قزوین اظهار کرد: اعتبارات هزینه ای که به استان قزوین اختصاص یافته باتوجه به اینکه آموزش و پرورش و بنیاد شهید هم در سال جاری استانی شدند، بالغ بر هشتصد و شصت و سه میلیارد تومان است که بین ۲۶ دستگاه اجرایی استانی و آموزش و پرورش و بنیاد شهید توزیع می‌‌شود.

وی افزود: اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه و به اصطلاح عمرانی، ۳۳۱میلیارد تومان مجموع اعتباراتی است که در جدول 10 پیوست قانون بودجه سال ۹۷ اختصاص یافته است.

پایه ریزی بودجه قزوین از ابتدا ضعیف بود
این مسئول بیان کرد: استان قزوین نزدیک به ۱.۶ درصد جمعیت کشور و نزدیک به 0.9 مساحت کشور را به خود اختصاص داده این موارد فقط دو شاخصی هستند که در سطح کشور برای بودجه مدنظر قرار می‌گیرد، ما بالغ بر ۸۵ شاخص در سطح کشور داریم که در بودجه ریزی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اذعان کرد: با توجه به 2شاخصه جمعیت و مساحت ما باید ۱.۶درصد بودجه کشور را داشته باشیم؛ اما طی سالیان گذشته بودجه استان قزوین بین ۱.۶ تا ۱.۹ متغیر بوده که خوشبختانه امسال ۱.۸ درصد اعتبارات کشور را به خود اختصاص دادیم که نشان دهنده افزایش 0.2 درصدی نسبت به ۱.۶ درصد است.

یاری عنوان کرد: هدفگذاری ما رشد شتابان بودجه استان است، سال گذشته رتبه اول رشد کشوری را در بحث بودجه داشتیم امسال علیرغم کاهش بودجه کشور ما جزو ۱۰استان اول کشور در بحث رشد بودجه هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم طی دو سه سال آینده با افزایش شتاب رشد بودجه به جایگاه اصلی استان قزوین دست پیدا کنیم؛ اما بحثی که امروز مطرح است توجه به این نکته است که پایه بودجه قزوین به لحاظ نوع استان شدنش ضعیف پایه ریزی شده و ما شاهد ادامه همین پایه ریزی ضعیف هستیم.

روز چهارشنبه جلسه ویژه ای با حضور مجمع نمایندگان و استاندار قزوین برگزار می‌شود و این موضوع بررسی خواهد شد تا پیگیری جدی در صحن مجلس انجام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان