۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۲ میلیاردریال غرامت به کلزاکاران قزوین پرداخت شد
کد خبر: ۲۶۹۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان:

۱۲ میلیاردریال غرامت به کلزاکاران قزوین پرداخت شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۱۲ میلیارد ریال غرامت به کلزاکاران استان پرداخت شده است.

۱۲ میلیاردریال غرامت به کلزاکاران قزوین پرداخت شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کلانتری مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه توجیه بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته خسارت به محصولات کشاورزی کلزا، گندم دیم و جو آبی و دیم دراراضی کشاورزی استان وارد شد که برای بخش عمده از محصولات خسارت دیده غرامت پرداخت شده است.

وی افزود: طی سال گذشته در محصولات باغی نیز 8 هزار و 683 هکتار از باغات استان بیمه شده که 5 هزار هکتار باغ انگور است که 135میلیارد ریال غرامت بابت باغات انگور خسارت زده پرداخت شده است.

این مسئول یادآور شد: سرجمع محصولات باغی 1500 میلیارد ریال است که با ید غرامت به کشاورزان پرداخت شود، امسال در محصول گندم آبی و دیم بیمه پایه ای در نظر گرفته شده که تاکنون 34 هزار و 500 هکتار از اراضی کشت شده گندم بیمه شده است.

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری 45 هزار هکتار از اراضی کشت شده گندم بیمه شود.

کلانتری یادآور شد: بیمه پایه ای محصولات کشاورزی شامل خسارت سرمازدگی، یخبندان زمستانه و خشکسالی دراثر کاهش بارندگی است که امسال با همکاری کشاورزان این میزان سطح بیمه افزایش یافته است.

پرداخت ۴۱ میلیارد ریال بابت غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در محصولات باغی نیز امسال؛ با توجه به اینکه سه محصول انگور، پسته و سیب تحت پوشش بیمه پایه ای قرار گرفته اند، مبلغ 70 هزار تومان برای هر هکتار تعیین شده که امیدواریم این میزان سطح افزایش یابد.

کلانتری تاکید کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی آمادگی دارد برای تحت پوشش بیمه قرار دادن تمام سطوح قابل کشت باغات انگور و سایر باغات را بصورت پایه ای یا عمومی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار بیمه دام روستایی و عشایری را در دستور کار قرار داده ایم که دامداران استان می توانند از این فرصت بخوبی استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: در سال زراعی 96-95 ؛ بیش از ۴۴ هزار و ۷۶۶ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند.

وی افزود: از این میزان سطح بیمه 35 هزار و 448 هکتار محصولات زراعی ، 8 هزار و 683 هکتار محصولات باغی و 635 هکتار تنه درختان است و طی این مدت 23 میلیون و 801 هزار و 664 قطعه طیور و 15 هزار و 466 راس دام بیمه شده است.

کلانتری اضافه کرد: میزان کل حق بیمه دریافت شده طی این مدت 217 میلیارد و 691 میلیون و 47 هزار ریال است.

وی ابراز کرد: از این میزان حق بیمه دریافت شده 93 میلیارد و 731 میلیون و 364 هزار ریال سهم بیمه گذار و 123 میلیارد و 959 میلیون و683 هزار ریال سهم دولت است، طی این مدت ۴۱ میلیارد ریال بابت غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان